וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה גולשת 27: שובן של העזים המוזיקליות

הילית וולברג

4.3.2013 / 13:34

אולי נדמה לכם שעזים מזמרות הן הלהיט החדש ביוטיוב, אבל האמת היא שהן להיט ישן מאוד, ובניגוד ל"גנגנם סטייל", "הארלם שייק" וקארלי ריי ג'פסן – הן לא הולכות לשום מקום

החיבה שלנו לחיות, לא כחיות מחמד אלא כשעשוע ויראלי בלתי נתפס בפופולריות שלו, היא כבר עובדה ידועה. תנו לילד עכבר ומקלדת ביד ולא יעבור רגע לפני שעל המרקע ירקד חתול זעפן, כלב שיודע לשיר, תוכי שמדקלם את גנגנם סטייל או עז שצווחת כבן אדם. זו האחרונה היא בעלת הנוכחות הגדולה ביותר בימים אלו בזירת הסרטונים הויראליים - לצד ההארלם שייק, איך לא, וזה באמת רק עניין של זמן עד ששני אלו יתאחדו לכדי מם-על. ובכן, ראו זה פלא, בזמן כתיבת השורה הקודמת זה כבר קרה.

טרנד העזים החדש ששוטף כל חלקה לאחרונה הוא למעשה לא חדש כפי שנדמה לנו. כן, כעת נראה שהוא מכה בעוצמה אדירה - כשבשבוע האחרון כל אתר חדשות בעולם החל לדווח עליו כמגפה - אבל האמת היא שהוא קיים מתחת לאפנו כבר לא מעט זמן.

העז הצועקת המקורית עלתה ליוטיוב בסוף 2007, אבל הסרטון הפך לוויראלי באופן רשמי רק באוגוסט 2008. באופן אירוני, האתר שהפך אותה למפורסמת הוא I am Bored, שמצא את הסרטון ופרסם אותו מחדש ובעקיפין גם סיפק מניע כנה לכל מי שהחליט מאז לגלגל את העז כמם - שעמום. המשועממים הראשונים להרים את הפרסה היו באזז-פיד, שאיתרו מאש-אפ יצירתי בין אותה עז לשיר "Papers" של אשר. שנה אחר כך אופרה ווינפרי קיבלה גרסת עז משלה באוסף ההכרזות הרמות שלה על האורחים בתכנית. אבל סיבוב הרוקנ'רול האמיתי של העז, זה שהפך אותה לסופרסטאר שהיא היום, היה "גרסת העז" (Goat Edition) לשירי פופ מוכרים. זה התחיל עם טיילור סוויפט ו"I knew You Were Trouble" שעלתה בשתי גרסאות עז (האמינה וההיסטרית ובעקבות כך המצחיקה הרבה יותר) שהרימה את העז למקום שהוא קצת יותר מעוד רמיקס, עם אלמנט הפתעה משעשע.

אחרי טיילור סוויפט המשיך המבול מצחיק עד דמעות של גרסאות העז. בון ג'ובי קיבלו גרסה, ג'סטין ביבר קיבל אחת, קייטי פרי, מיילי סיירוס וגם סקרילקס, שצרחות ורחשים מוזרים לא זרים לאף טראק שלו, זכה לגרסה מושקעת במיוחד. המנעד של וויטני יוסטון המנוחה לא קיבל הנחה, גם לא של אדל בגרסה מוצלחת פחות, ומאז שהיה חלוץ הרמיקסים, הספיק אשר לקבל גם גרסת עז עדכנית ללהיט הישן "Yeah". לעזאזל, אפילו "גנגנם סטייל" עלה מבית הקברות של הממים לסיבוב עז נוסף ואז חזר לנוח על משכבו בשלום (ואמרו אמן). מעל כל אלו מרחף הסרטון שהוא הצעקה האחרונה (אבל לא באמת הצעקה האחרונה) שמאגד את מיטב האמנים לאוסף עזים מיוחד. ולמקרה שגם לכם יתחשק להתנסות בתחביב, כאן תוכלו למצוא את מיטב העזים הזועקות כמו בני אדם:

9 מתוך 10 אנשים - במדגם לא מייצג, לא אמין ולא מדגמי - יתפקעו מצחוק כשייצפו בגרסת העז הצועקת לראשונה. מבדקים לא מיהמנים נוספים מצביעים כי בפעם הבאה שתאזינו לשיר שקיבל גרסת עז, הצחוק יתחיל לבקוע עוד בטרם יגיע חלקה של העז ברמיקס, סתם כי אתם יודעים שהוא עומד לבוא. קחו כל סרטון הארלם שייק, מושקע ככל שיהיה (הטריים והמוצלחים ביותר הם אלו של המיאמי היט ושל משפחת סימפסון) ואף אחד מהם לא יצליח להוציא את התגובה הזאת. בטח שלא בהקרנת שרשרת.

סרטוני גרסת העז מתחרים בזירה קשה עד בלתי אפשרית. רגע אחד פיללנו שמישהו ישתיק את קרלי ריי ג'ספן, ואז הגיע גנגנם סטייל. אז היה נדמה כאילו המנגינה הקוריאנית עוד תקבור את כולנו, והנה בא לו ההארלם שייק. המהירות בה מם אינטרנטי הופך לפאסה, שחוק וקלישאתי היא מדהימה. לא שקשקתם יומיים אחרי הסרטון הראשון ואחרתם את הרכבת. לא כך עם החתולים, הכלבים, התוכים וכעת גם העזים. חיות שעושות דברים שבני אדם עושים הן טריק קומי עתיק יומין, שלא נעלם.

בספיישל הההומור "Talking Funny" של HBO, ובו שיחה על הכוונה והשכל מאחורי בדיחות ומופעי סטנד-אפ, מתאר ריקי ג'רווייס את הבדיחה הראשונה שכתב. הוא לקח עובדות מהאינטרנט על עולם החי והעיר לגביהן הערות אגביות. (צפו בספיישל כולו כאן ובסיפור של ג'רווייס ב- 24:44). "לא האמנתי כמה קל זה להאניש חיות ואז חשבתי לעצמי שזה כמעט כמו לרמות, כי זה עד כדי כך קל", התייחס ג'רוויס לטריק ה"זול".

ג'רווייס המשיך ועשה קריירה מבדיחת החיות שלו שהתפתחה לכדי מופע שלם, בו ניתן לצפות כאן, שמנצל את האנושיות הבלתי נמנעת של חיות (ואולי את החייתיות הבלתי נמנעת של בני האנוש), והוא בטח לא היה הקומיקאי הראשון שעשה זאת. ריצ'רד פריור האגדי הפך את הג'ונגל לשכונת גנגסטרים עוד בסבנטיז ובילי קונולי הפציע בגרסה משלו שנים אחרי. העז הצועקת היא אולי הלהיט החולף של 2013, אבל כמו בדיחת האריות המאיימים של פריור וקונולוי והדובים ההומוסקסואלים של ג'רווייס, כך גם כוכבת הפופ, העז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קל מדי. ריקי ג'רוויס/מערכת וואלה!, צילום מסך

העז תיעלם ואז תשוב ותצוץ כפי שעשתה בעקביות מאז 2007 בגרסאות כאלו ואחרות, שיתפסו יותר או פחות. פעם התזמון יצחיק, פעם ההקשר, אבל העז עצמה, כמו כל החיות האינטרנטיות, היא נצחית יותר מצעד ריקוד או שיר שלא יוצא הראש. היא קלאסית כמו הומור סלפסטיקי שחוק, וכמוהו מצחיקה בכל פעם מחדש.

מהו סרטון העזים המזמרות שאתם הכי אוהבים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully