וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי מירו: "לא היתה מעורבות של משרד ראש הממשלה"

5.3.2013 / 14:05

במסגרת כנס הרדיו FM+ שנערך הבוקר במרכז הבינתחומי בהרצליה הכחיש מנהל קול ישראל את התלות של תחנת הרדיו הממלכתית בנתניהו. בכנס השתתפו גם ירון דקל ואבי משולם

"כמובן שלא הייתה מעורבות של משרד ראש הממשלה בשידורי קול ישראל, רשות השידור היא סטטוטורית והיא גוף עצמאי", כך אמר היום (שלישי) מנהל קול ישראל מיקי מירו בתשובה לשאלה בדבר התלות של הרדיו במשרד ראש הממשלה. מירו השתתף בפאנל שנערך במסגרת כנס הרדיו FM+ שהתקיים הבוקר (שני) בבית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה. בפאנל השתתפו גם מפקד גלי צה"ל ירון דקל, מנכ"ל 102FM אבי משולם וחוקר התקשורת ד"ר רפי מן והנחה אותו גדי להב, עורך וואלה! לשעבר.

"את קול ישראל אני מגדיר כמרכול אליו אתה מגיע כדי לקבל דברים שונים", אמר מירו, שביקש לקרוא תיגר על ההגדרה המקובלת של חדשות. "אנשים מגיעים כי הם רוצים חדש ממה שמעניין אותם, אז כל מה שחדש זה חדשות. ברגע ששמים לך שיר חדש ברדיו - זו חדשה". אבי משולם אמר כי התמהיל החדשותי השתנה: "חדשות הן כל מה שאנחנו מגדירים חדשות, אבל החדשות ברדיו עדיין מתבססות על התמהיל הפוליטי מדיני בואכה אבו-מאזן - לימור לבנת". על השינויים האחרונים שנעשו בשידורי גלי צה"ל, ובהם הפיכת מהדורת החדשות השעתית לקצרה וקצבית יותר, אמר ירון דקל: "התגובות שאני מקבל הן שאנשים יותר מתרגלים ויותר אוהבים. זה שינוי ראשון בדרך לשינויים נוספים שיהיו בלוח השידורים של גלי צה"ל, ויהיו שינויים ברוח הזו", אמר.

"הפורמט של משדרי הרדיו בגלי צה"ל וברשת ב' לא השתנה בשלושים השנים האחרונות, ולי יש הרהורים האם הוא עדיין רלוונטי", אמר דקל. הוא נשאל האם הרדיו עדיין רלוונטי בעידן המדיה החדשה וענה "הרדיו צריך להתאים עצמו לעובדה שהוא לא לבד בשטח והוא לא שחקן מרכזי כפי שהוא היה, אבל להגיד שהוא לא רלוונטי - הדרך עוד ארוכה". דקל הוסיף כי "אם לא נדע לעשות שינוי בזמן נגיע למצב שאין לנו מאזינים, כי בני ה-20 וה-30 לא מתעוררים עם שר החוץ האיראני". אבי משולם אמר בהקשר זה כי "אפשר לומר שבכל יום הולך לעולמו מאזין רשת ב' וגלי צה"ל ונולד מאזין לרדיו האזורי".

כנס אילת לעיתונות 2012. ברני ארדוב
"הרדיו צריך להתאים את עצמו". ירון דקל/ברני ארדוב

מיקי מירו דחה טענות לפיהן רשות השידור מפגרת בתחומי המדיה החדשה. "אנחנו פונים לצעירים והם לא נכנסים כי זה לא מעניין אותם", אמר. "מתי הם מתעוררים? כשזה מתחיל להציק להם בכיס, כמו במחאה. אנשים צורכים את הרדיו הציבורי בגלל אמינות, כרגע אחרים נתפסים כמשהו שצריך לבדוק אותו. גם מקבלי ההחלטות שיש להם יועצי תקשורת, הם עדיין פונים אל הרדיו כי הם חושבים שהוא רלוונטי". ירון דקל הודה כי התחנה הצבאית טעונה שיפור בתחום זה, אולם ייחס את הנושא לענייני תקציב. "אנחנו לא נמצאים מספיק במקומות האלה (באינטרנט, ד.א), אנחנו כן צריכים להיות שם וזו פונקציה של משאבים. אנחנו צריכים לשפר מאוד את הנוכחות של התחנה איפה שנמצא המצב האמיתי", אמר.

משולם קרא לתחנות הגדולות לשנות את האופן שהו הן מייצרות חדשות, המבוססות על חדשות של המדיה הישנה. "צריך לנטוש את הנטייה לפולו של העיתונים עד הצהריים, צריך לפתוח את העיניים לדברים שלא שמעת עליהם אתמול בשמונה בערב. צריך להפסיק לחשוב בחלוקה שעתית ברדיו, כבר לא קורה שאנשים מצטרפים בתחילת שעה לתכנית", אמר. ירון דקל התייחס לנושא ההגשה והקריינות האישית, אשר הוטלו עליה בתחנה המתחרה קול ישראל מגבלות בשנה האחרונה. "מגישים צריכים להישאר עם אישיות", אמר. "הציבור לא אוהב פלקטים כי הוא רוצה להזדהות איתם. אתה רוצה שידברו אליך, לא שיקריינו לך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully