וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודות של סלבדור דאלי בדרך לחיפה

10.3.2013 / 14:15

"מבטו של גאון", תערוכת ענק המאגדת יותר מ-500 יצירות של דאלי הנחשב לאחד מגדולי האמנים במאה ה-20, תיפתח לקהל הרחב ב-22 במרץ במרכז הקונגרסים

אחרי "ואן גוך אלייב", הגיע תורו של סלבדור דאלי: תערוכת ענק מיצירותיו של דאלי, אחד האמנים המשפיעים והשנויים במחלוקת שידעה המאה ה-20, תתקיים בישראל החל מחג הפסח, תחת הכותרת "מבטו של גאון". התערוכה מיצירותיו של דאלי, שנחשב ליוצר הבולט, המוכר ואולי החשוב ביותר בזרם הסוריאליזם ויצר במשך חייו אלפי יצירות, היא אחת הגדולות שהוצגו אי פעם בעולם. התערוכה תציג לקהל הרחב יותר מ-500 יצירות שונות של האמן: ציורים, פסלים, תחריטים, תכשיטים ועוד. מעבר למיצגים הרבים, יתקיימו במתחם פעילויות המיועדות לכל המשפחה ברוח האמן, וכוללות סדנאות יצירה והצגת תיאטרון המיועדת לילדים ולהורים.

אוצר התערוכה שגם יגיע איתה ארצה, אנריקה סבאטר, שימש כעוזרו האישי של דאלי במשך 13 שנה, ונחשב לאחד האנשים הכי קרובים לאמן הספרדי. הוא החל דרכו כצלם, ותיעד רגעים נדירים בחייהם של דאלי ואשתו גאלה. צילומים אלו יוצגו גם הם במסגרת התערוכה, ויאפשרו הצצה נדירה אל חייו ודמיונו של אחד האמנים המוחצנים והחידתיים ביותר שידע העידן המודרני. בנוסף ליצירות מוכרות יותר, בתערוכה יוצגו יצירות מפתיעות ומגוונות של דאלי, כולל עבודות מתחילת דרכו, פסלי ענק, יצירות העוסקות ביהדות וציונות ועוד.

השווי הכולל של היצירות בתערוכה עומד על למעלה מ-60 מיליון דולר, והיצירה היקרה ביותר בה, "משרתם של התלמידים באמאוס", הוערכה בשווי של 2.4 מיליון יורו. כל היצירות יגיעו לישראל תחת אבטחה קפדנית, חלקן מהאוסף הפרטי של סבאטר וחלקן מאוספים פרטיים בעולם. התערוכה תתקיים החל מה-22 במרץ ועד ה- 6 באפריל במרכז הקונגרסים בחיפה. כרטיסים ניתן לרכוש בקופת תל אביב בטלפון *5151. מחיר כרטיס יעמוד על 89 שקלים.

מתכננים ללכת לתערוכה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully