וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר "חמש מצלמות שבורות" מגיב לאיומי התביעה

14.3.2013 / 20:14

במאי "חמש מצלמות שבורות" הגיב בראיון להאפינגטון פוסט על הפניה הרשמית ליועץ המשפטי לממשלה להעמידו לדין. "חופש הביטוי פחות בטוח בישראל מאשר בעבר", אמר

הסערה סביב הסרט הישראלי-פלסטיני שהיה מועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט התיעודי, "חמש מצלמות שבורות", לא נרגעת. השבוע פורסם כי עמותת קונצנזוס הגישה פניה רשמית ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בדרישה להעמיד לדין את יוצרי הסרט, גיא דוידי ועימאד בורנט, בגין הסתה ולשון הרע כנגד חיילי ומפקדי צה"ל.

תגובה ראשונה לדברים העניק דוידי בראיון וידאו לאתר האפטינגטון פוסט. "שמעתי על זה כמה ימים לפני טקס האוסקר", סיפר. "הבנתי שיש ניסיון לגרום לתביעה משפטית, אבל לא ידעתי אם זה רציני או לא. במהלך טקס האוסקר היו הרבה דרישות של הרבה ארגונים שניסו לרכב על החשיפה בכדי לקדם את עצמם, כך שזה לא הארגון הראשון שעושה את זה", אמר דוידי, והוסיף ש"אני חושב שעכשיו זה מקבל יותר תשומת לב כי התקשורת בישראל מזינה את הסיפור הזה ותומכת בו. הקהל הישראלי מן הסתם תומך בתביעות כאלה, שירתיעו יוצרי סרטים בעתיד שירצו לעשות סרט שמבקר את הכיבוש הישראלי".

בבקשה שהגישו חברי העמותה לויינשטיין נטען כי "בידינו האפשרות להוכיח כיצד הסרט נערך, מקטע אחר מקטע, צילום אחר צילום עד כי אין בינו לבין המציאות דבר. הסרט, בסופו של יום, הוא מופרך, שקרי ומגוחך אשר רחוק מן המציאות כמרחקו של מזרח ממערב". עם זאת, דוידי מסרב להתרגש.

בתשובה לשאלה מה לדעתו המניע מאחורי הדרישה לתביעה משפטית ומה הוא חושב על הקטע בן 20 הדקות ששודר בערוץ 10 ובו נראים חיילים המוחים על אופן הצגתם, אמר דוידי כי "הסרט מראה הפרה של חוקי זכויות אדם, הפרה שהקהל הישראלי לא ציפה לראות. הסרט הזה הוקרן בערוץ 2 שהוא הערוץ הגדול ביותר בישראל, ופתאום כל ישראלי יכול היה לראות חיילים ישראלים יורים בפעילים פלסטינים לא חמושים ללא כל סיבה. לכן זה עורר הרבה זעם בקרב הקהל הישראלי".

"אף כלי תקשורת לא התמודד באמת עם מה שהסרט הזה מראה", המשיך ואמר. "להראות 20 דקות של נקודת המבט החיילים מבלי להזכיר אף לא פעם אחת מה האחריות שלהם בתפקיד ומה מעשיהם שתועדו בסרט, מסית את הדיון מלהתמודד עם מה שמוצג בסרט, עם מה שקרה לתדמית הישראלית ולתדמית של החייל הישראלי".

כנשאל לגבי השלכות תביעה משפטית במידה וזו אכן תקרה, אמר דוידי כי "התוצאות של כל הסיפור הזה הן מעבר אלי ולסרט, הן יותר נוגעות לתעשיית הקולנוע ומה שיהיה העתיד של חופש הביטוי בישראל, כי יש יותר ויותר קולות שמנסים להשתיק סרטים כמו שלנו. גם הערוצים הישראליים והקרנות שהשקיעו בסרט הם מטרה עבורם. זה לא רק אני באופן אישי. חופש הביטוי פחות בטוח בישראל מאשר בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully