וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליפ העירום שמשגע את יוטיוב. צפו

3.4.2013 / 13:45

קליפ של המוזיקאי רובין ת'יק, בו רוקדות דוגמניות חשופות חזה, הוסר מיוטיוב. האם מדובר בצנזורה סתמית שמונעת חופש ביטוי אמנותי או בהגנה על נפשות רכות?

** אזהרה: הקליפ מטה מציג עירום נשי פרונטלי **

יוטיוב עושים חיים קשים ליוצרים שרוצים לעשות לעצמם חיים קלים ומשתמשים בציצים. המפיק והמוזיקאי האמריקאי רובין ת'יק שיחרר בשבוע שעבר שיר חדש בשם "Blurred Lines" יחד עם פארל וויליאמס והראפר T.I, שהספיק לצבור מעל מיליון צפיות עד שהוסר מהאתר, הועלה אליו בגרסה מצונזרת, חזר בגרסה לא מצונזרת והוסר שוב.

הקליפ בגרסה המקורית שהוסרה מיוטיוב:

לפי התקנון של יוטיוב, בתרגום חופשי לעברית, "רוב העירום אסור, במיוחד אם הוא בהקשר מיני, בדגש על קטעי וידאו שמטרתם ליצור פרובוקציה". עם זאת, התקנון מאשר עירום במקרים חריגים של הקשרים "חינוכיים, דוקומנטריים, מדעיים ואמנותיים, אבל רק אם זו המטרה היחידה של הוידאו ולא מדובר בעירום מוגזם". כדי לבאר את הנושא, המחלקה המשפטית של יוטיוב נותנת דוגמא: "זה בסדר אם מדובר בדוקומנטרי על סרטן השד, אבל העלאת חלקים ממנו ללא ההקשר הדוקומנטרי מהווה עבירה על התקנון".

האם ההסרה מוצדקת? לא בטוח. אמנם הקליפ אינו דוקומנטרי, מדעי, או "אמנותי" לכאורה, מצד שני – ת'יק הוא אמן, מה שאמור להעניק לו את החופש גם לקליפים מהסוג הזה. בינתיים, גולשי יוטיוב יצטרכו להסתפק בגרסת הגיבוי של הקליפ (שכבר צברה מעל מיליון וחצי צפיות), בה הדוגמניות לבושות:

ת'יק התייחס להסרה מיוטיוב בחשבון הטוויטר שלו וכתב שהגרסה הלא מצונזרת הורדה מהאתר: "הם הורידו אותו כי הוא לוהט מדי". וויליאמס הגיב לו: "למה הם מצנזרים שיט טוב?". חפשו את התשובות אצל יוטיוב, שבינתיים לא פרסמו תגובה בנושא.

מה אתם חושבים - ההסרה של הקליפ המקורי היתה מוצדקת או לא? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully