וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאטרון הרצליה נסגר לאחר 13 שנה

3.4.2013 / 15:17

התיאטרון בהרצליה ייסגר בשל גרעונות כספיים מהם הוא סובל בשנים האחרונות. "אוי לנו שבעידן זה, במקום להנביט מסגרות יצירה תיאטרוניות, סוגרים תיאטרון", אמר עודד קוטלר

(עדכון אחרון: 22:05)

13 שנים לאחר הקמתו, אנסבל תיאטרון הרצליה ייסגר באופן מיידי, זאת בשל גרעונות כספיים מהם סובל המקום בשנים האחרונות, ולאחר שלא עזרו תוכניות ההבראה.

הבוקר (רביעי) זומן עודד קוטלר, המנכ"ל והמנהל האמנותי של האנסבל, ללשכתו של ראש עיריית הרצליה שבישר לו על הסגירה. "החלטתו באה בעיצומו של תהליך הבראה שמתקיים בתיאטרון אחרי משבר כספי שגילה לפרנסי העיר גירעון של כמיליון ורבע שקלים שנוצר בשנת הכספים 2012", מסר קוטלר בהודעה לעיתונות. "גירעון זה התווסף לגירעון נצבר קודם של כמיליון שקלים. ראשת העירייה הקודמת, הגברת יעל גרמן, הזרימה לתיאטרון מיליון וחצי שקלים לכיסוי חלקי של הגירעון. הנהלת האנסמבל נקטה בשורה של צעדי ייעול וחיסכון להבראת התיאטרון הקטן הזה. ברור היה שאחת התוצאות של המשבר שעבר האנסמבל היא שהכנסותיו לא תהלומנה את הצפי התקציבי".

קוטלר מציין ש"המסגרת התקציבית של התיאטרון בסך חמישה וחצי מיליון שקלים איננה בגדר 'תקציב ראוי' לתכניותיו הצנועות של האנסמבל. לכן גם חלק מהפקותיו מופק בשיתופי פעולה עם תיאטרונים אחרים כמו התיאטרון הקאמרי ותיאטרון חיפה".

באשר לעובדי ומשתתפי האנססבל שיאבדו את עבורתם קוטלר אמר ש"צר לי, אישית, וצר לקומץ עובדיו ושחקניו של תיאטרון אנסמבל הרצליה, שעושים לילות כימים, ובעבור תמורות צנועות להחריד, כדי לקיים כאן פעילות אמנותית תיאטרונית יצירתית וראויה, על הצעד האנטי תרבותי הזה".

עוד הוסיף קוטלר לסיום ש"אוי לנו שבעידן זה, במקום להנביט מסגרות יצירה תיאטרוניות, סוגרים תיאטרון שלמרות ממדיו, שם את העיר הרצליה על מפת התרבות בישראל".

מלשכת שרת התרבות נמסר הערב: "ההחלטה לסגור את אנסמבל תיאטרון הרצלייה התקבלה על ידי ראש העירייה, וטרם נמסרה על כך מצדו כל הודעה רשמית לשרה או למשרד התרבות. במשרד התרבות מצרים כמובן על כל מוסד תרבות שנקלע לקשיים ופועלים ללא לאות על מנת לסייע. מאחר והשרה והמשרד טרם עודכנו בפרטים שהובילו למתן ההודעה של ראש העירייה על סגירת התיאטרון, יזמה שרת התרבות מחר דיון מיוחד שבמסגרתו תתבצע בדיקה מקיפה של הנושא, ותיבחנה האם ישנן דרכים לסיוע לתיאטרון שיאפשרו בכל זאת את המשך פעילותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully