וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אין זמרים מזרחיים באלבום של אהובה עוזרי?

חגי אוזן

8.4.2013 / 18:35

האלבום החדש של אהובה עוזרי מרגש, ובכל זאת מותר לתהות למה האמא של הזמר המזרחי הקליטה עם אהוד בנאי, אבל לא עם ישי לוי. וגם: אייל גולן כותב לדודו אהרון. טור מזרחית

אלבומה החדש של אהובה עוזרי, הוא קודם כל מפגן גדול של אהבה ליוצרת גדולה וייחודית. עוזרי זוכה לחיבוק חם ואוהב מרשימה ארוכה ומפוארת של אמנים. רשימה שכוללת את אהוד בנאי, ברי סחרוף, חוה אלברשטיין, דנה ברגר, קורין אלאל, יעל דקלבאום, זוהר פרסקו, מאור כהן, שאול בסר ואחרים. החיבוק כל כך גדול ואוהב, שיש בכוחו כמעט להעלים ולחפות על החסר – השתתפותם של זמרים מהז'אנר שאיתו היא מזוהה ושהיא אחת מאבני היסוד שלו.

החיבוק של סחרוף, בנאי ואלברשטיין מוכיח את הצלחתה של עוזרי לעבור בין הז'אנרים; אלבום ניצחון אמיתי היה כזה שמאגד אליו תחת פרויקט אחד את כל אלה שהחיבור בינהם הוא אהובה עוזרי. בפועל זה לא קורה. השתתפותם של אמנים בעלי "אוריינטציה מסתלסלת" כמו אהוד בנאי, מאיה אברהם, קובי אפללו ושי צברי לא ממש מצליחה להעלים את העובדה הבולטת לעין ולאוזן. הנקודה הזאת לא נעלמה גם מאוזנו של גל אוחובסקי, ששאל על כך את עוזרי בתכניתו "הזירה" בערוץ 1. עוזרי אמרה שהייתה פניה לזמרים מהז'אנר, אולם זה לא הסתדר מבחינה הפקתית, וסירבה לנקוב בשמות.

גם בשיחה עם וואלה! תרבות, עוזרי לא מביעה כעס או אכזבה: "במשך כל הקריירה שלי, זמרים מהז'אנר שרים את השירים שלי ובאלבום הזה לא הסתדר להם. לא נורא. דווקא דקלון הסכים, אבל בגלל שירת נשים באלבום, הוא לא היה יכול מבחינת ההלכה - הוא הרי חזר בתשובה. עם אבנר גדסי גם היתה כוונה, אבל עד שזה קרה, מישהו אחר לקח את השיר. זמרים אחרים היו פשוט עסוקים, חלק היו בחו"ל".

העבודה על האלבום, נמשכה על פני חמש שנים, במשך כל התקופה הזאת הם לא מצאו זמן?

"מה לעשות? אתה יודע מה זה זמרים מזרחיים, הם עסוקים כל הזמן. אבל כן יש זמרים מזרחיים באלבום, לדוגמא גליקריה או שי צברי".

ואולי באמת העניין קשור במישור ההפקתי. כל הזמרים שכן משתייכים למוזיקה הים תיכונית ולוקחים חלק באלבום, כולל גליקריה, לא ממש מזוהים כמי שמגיעים מלב התעשייה, אם בכלל. "אלה שני עולמות שונים", אומר מפיק ותיק בז'אנר. "ההפקה הזאת לא קשורה למוזיקה המזרחית ובגלל זה אין באלבום זמרים מזרחיים ממש. לא ישי לוי, או יואב יצחק שמאוד קשורים למוזיקה של אהובה עוזרי. לא נראה לי שהם בכלל ידעו על ההפקה הזאת. אולי הם שמעו, אבל לא היו דיבורים של ממש ברמה המעשית. הרי מי היה אומר לא לאהובה עוזרי? כל הזמרים של הז'אנר התייצבו להקליט אלבום משיריו של עוזי חיטמן. אין שום סיבה שהם יסרבו לעוזרי".

אבל זה בכל זאת קרה.

"אולי זה בגלל שמפיקי האלבום חשבו קודם כל על הזמרים שקרובים וקשורים אליהם".

עוד פעם אפליות?

"לא קשור לאפליות, זה עניין של קליקה, של מי מכיר את מי. עושים טלפון בקטנה, נגיד, לאבנר גדסי, בודקים ברמה הנימוסית ולא באמת יודעים איך להביא אותו. אז אם עם אבנר גדסי לקח להם זמן, אתה יודע מה זה להביא את עופר לוי? סרט".

אייל גולן מלחין שיר לדודו אהרון

לאחר שהפך לשופט בתכנית "אייל גולן קורא לך" סוגר הזמר דודו אהרון מעגל נוסף עם הזמר שהעריץ כל חייו. אהרון מתכוון להקליט בקרוב שיר שהלחין אייל גולן במיוחד בעבורו ושאת המילים שלו כתב יוסי גיספן. לפי הדיווחים, מדובר בשיר שקט שמצטרף לרשימה ארוכה של בלדות בתקופה האחרונה. עדיין לא ברור מי יופקד על העיבוד וההפקה המוזיקלית, אבל מבחינת אהרון, שכתב והלחין לגולן בעבר את "תחזרי כבר הביתה", המהלך הזה שם אותו במקום מיוחד. מעבר לכך שהוא הזמר הראשון שגולן מלחין עבורו, דודו משלים מהפך חלומי בעבור כל מעריץ. מבחינה מוזיקלית זה צריך להיות מעניין לא פחות. עם השנים דודו אהרון פיתח צליל משלו ויהיה מאוד מעניין לשמוע לחן שיצר במיוחד עבורו גולן.

מה חשבתם על האלבום של עוזרי? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully