וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהתבטא נגד הכיבוש: יזהר אשדות יופיע בהתנחלות

יהושע בריינר ואלכס פולונסקי

11.4.2013 / 14:07

הזמר יופיע עם להקת תיסלם במופע יום העצמאות המרכזי של ההתנחלות בית אריה, זאת על אף שהתבטא נגד הכיבוש ואחד משיריו הוחרם על ידי גלי צה"ל

בחודש אוקטובר האחרון עמד הזמר יזהר אשדות במרכזה של סערה ציבורית לאחר ששירו "עניין של הרגל" שכתבה בת זוגתו אלונה קמחי נפסל לשידור בגלי צה"ל, זאת בשל תכניו המבקרים בצורה קשה את התנהלות חיילי צה"ל בשטחים ואת יחסם אל התושבים הפלסטיניים. בתחנה הצבאית אמרו אז שעליהם "להימנע מלחגוג שיר המציג חיילים באור דמוני".

שירו של אשדות גם גרר תגובות נזעמות במערכת הפוליטית. כך למשל אמר אז שר הכלכלה, המסחר והתעסוקה נפתלי בנט לאשדות כי "הפרצוף שלך, למזלנו, הוא לא פרצופה של המדינה". אלא שכעת, על רקע הביקורת של אשדות על מדיניות ישראל בגדה המערבית ושירו מעורר המחלוקת, יגיע הזמר בשבוע הבא יחד עם חברי להקת תיסלם להופעה ביישוב בית אריה שנמצא מעבר לקו הירוק, זאת במסגרת חגיגות יום העצמאות.

בבחירות האחרונות אף שובץ אשדות במקום ה-88 ברשימת מפלגת מרצ לכנסת (מדובר במקום לא ריאלי, אך יש בו הצהרת כוונות אידיאלוגית - א.פ), שהמצע שלה קורא ל"הפסקת ההשקעה הבלתי פרופורציונלית בהתנחלויות ובתקציב הביטחון" וכן נקיטת "צעדים מידיים להקפאת מפעל ההתנחלויות".

ראש המועצה המקומית בבית אריה אבי נעים מסביר כי ההופעה של תיסלם נעשתה על פי בחירת התושבים. "לקראת יום העצמאות עשינו משאל פנימי ביישוב בין הופעה של עומר אדם לבין להקת תיסלם והרוב היו בעד הלהקה", אומר נעים, "לאחר הבחירה עלתה ביקורת על הופעתו של אשדות אצלנו אבל אנחנו מקווים שכאשר יזהר יגיע לבית אריה הוא ייראה את האוכלוסיה הנפלאה כאן ואת הנוער שלנו ואז גם הוא יתקרב לעם ישראל. כאשר אנשים מתקרבים ומדברים הם משנים את דעותיהם".

לדברי נעים, אשדות עצמו אמר כי לא התכוון לפגוע בחיילי צה"ל. "אצלנו, בניגוד לשמאל, לא מחרימים אף אחד למעט את מי שהשתמט משירות צבאי שלא נכנסים אלינו ליישוב, אך חוץ מהם אנשים מכל הקשת הפוליטית מוזמנים".

אשדות: "אני לא מחרים אנשים גם אם הם באים ממקום בעייתי"

"אני ממש לא מחרים אף אחד, כמו שאני לא רוצה שיחרימו אותי", אמר אשדות לוואלה! תרבות בתגובה לדברים. "לא מחרים אותם, הם אנשים. אני נגד מפעל ההתנחלויות ולא אחרים אותם רק בגלל שהם שם. לא כל תושבי בית אריה אשמים בכיבוש. ברור שיש קונפליקט וברור שהייתי שמח לא להופיע במקום שהוא מבחינתי שנוי במחלוקת. זה עניין של סדר עדיפויות. אני חושב שיהיה הסכם מדיני ויחזירו שטחים וכמובן שזה מה שצריך להיות, שיהיו שתי מדינות. אבל אני לא מחרים אנשים גם אם הם באים ממקום בעייתי בעיניי. להיפך, אני בא לדבר איתם. זה שחלק מהאנשים שגרים שם אולי יצטרכו בעתיד לעבור דירה למקום אחר כחלק מהסכם אומר שכדאי להתחיל לדבר איתם ולהכיר אותם, לא?".

השתתפה בהכנת הכתבה: נועה הרשקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully