וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצמאות של רדיו הקצה: עם כוח מגיעה אחריות

צוות הקצה

15.4.2013 / 20:05

לרגל יום העצמאות, אנשי תחנת הרדיו הקצה כותבים לוואלה! תרבות על השנה העצמאית שעברה עליהם, לאחר שיצאו מחסותה של גלגלצ לניהול עצמי ברשת. קל? בכלל לא. מספק? ועוד איך

האזינו לשידורי רדיו הקצה
לעמוד הפייסבוק של רדיו הקצה

סיפורי עצמאות נולדים מתוך מאבק. לפעמים מלחמה מדממת, לפעמים התנגדות אזרחית לא אלימה, אבל בדרך כלל לא בקלות. העצמאות של הקצה היא סיפור אחר, לינארי פחות. בטח לא סיפור פשוט של יציאה מעבדות לחירות, מדיכוי לחופש.

במשך 13 שנים שידרנו תכנית אלטרנטיבית קבועה בגלגלצ, התחנה שכמה שנים לפני כן הפכה שם נרדף למעוז המיינסטרים המוזיקלי הישראלי. את רוב השנים האלה שידרנו תחת מנהל התחנה אלדד קובלנץ, מי שהוביל את תהליך השלכת שאריות האליטיזם הגל"צי של האייטיז לטובת תחנת רדיו שמחפשת קודם כל לעשות נעים.

דווקא תחת התנאים האלה קיבלנו אוטונומיה כמעט מוחלטת, לשדר את מה שאנחנו רוצים – אמנם לא בזמן האזנת שיא, אבל בכל זאת בתחנת המוזיקה הפופולרית במדינה. האם התחנה עשתה בנו שימוש ציני - “עלה התאנה” כמו שקראו לנו לפעמים - או שבאמת האמינה בחשיבות של התכנית שלנו? לנערה בת ה-16 מדרום הארץ או לחייל בשמירה בצפון, ששמעו במקרה משהו שפתח להם פתאום צוהר לעולם מוזיקלי שלא הכירו, זה בכלל לא רלוונטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חופש בתוך המערכת. הקצה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכל מקרה, בנובמבר 2011 נאלצנו להתמודד עם משהו שתמיד חששנו ממנו – היום שבו יוחלט להוריד את התכנית. היה לנו ברור מיד שזו הזדמנות לצאת לדרך חדשה. עצמאית, ללא חסות של גוף שידור גדול, בינוני או קטן. עצמאית, כמו הרוב הגודל של המוזיקאים והלייבלים שאנחנו משדרים ומנסים לקדם. עצמאית במובן העסקי ועצמאית במובן התוכני.

מאז שעלינו לאוויר, לפני שנה וקצת, אנחנו עדיין בתהליך של למידה, הבנה והסתגלות. החופש מדאגות שהיה לנו בגלגול הקודם הפך לנטל של אחריות – לדאוג לנהלי שידור, לוודא שכל השדרנים והמפיקים שהצטרפו לתחנה יודעים איך לתפעל את האולפן ואת אתר האינטרנט שלנו, להתנהל מול גופים כמו אקו"ם והפדרציה, להיפגש עם עורכי דין ורואי חשבון, להתבאס כשנופל קו השידור או כשיש מאזין שלא מצליח לשמוע אותנו מסיבות טכניות שבשליטתנו או שלא בשליטתנו.

זה עשוי להישמע כמו יללות של ילדים מפונקים, וחשוב להבהיר שאנחנו מקבלים את הכל בהבנה – אבל אולי גם שלא ידענו עד כמה זה יהפוך לחלק גדול מניהול תחנת רדיו קטנטנה באינטרנט כשישבנו ותכננו רעיונות גדולים.

מתוך קמפיין גיוס הכספים של הקצה, שהגיע לסיומו:

מאידך, אין לנו ספק היום שהעזיבה את גלגלצ היא הדבר הכי טוב שקרה לנו. היא הכריחה אותנו להתחדש, ולנסות לממש את חזון הרדיו כפי שאנחנו תופסים אותו. החיבור אל קהילת המאזינים שלנו הלך והעמיק, התקשורת הפכה לאינטנסיבית יותר, והתחזקה עשרות מונים עם השקת פרויקט הגיוס שלנו – כשהקהילה הזו הצליחה לגייס כמעט 100 אלף שקל, יותר מהיעד שהצבנו לעצמנו.

עכשיו אנחנו מרגישים כיצד מצידנו המחויבות היא לקהילה ולכל אותם מקדמים שמאמינים בנו ורוצים לראות את התחנה שלנו מצליחה ומשגשגת. לאותם אנשים שעובדים איתנו על הגשמת החלום, ללא משכורת.

התבקשנו לדבר כאן על עצמאות, ומצאנו את עצמנו מדברים על מחויבות. כנראה שככה זה בחיים, אחרי שעוזבים את הבית של אמא ואבא.

מה דעתכם על רדיו הקצה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully