וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור מזרחית: כשעופר לוי פגש את המוזיקה הקלאסית

חגי אוזן

22.4.2013 / 0:48

ג'ולייטה מראה סימני אכזבה משיתוף הפעולה עם דודו אהרון, ועופר לוי ממשיך להתנסות בכיוונים חדשים ואפילו מקבל השראה מהמלחין הקלאסי שופן. טור מוזיקה מזרחית

עופר לוי יוצא לדרך חדשה

תחושה של חוסר בהירות עוטפת את התנהלותו של עופר לוי בתקופה האחרונה. הזמר מוציא מדי פעם סינגל, כשהחוט המקשר ביניהם אינו ברור בכלל. אחרי הדואט עם אייל גולן, "רצתי אחרייך", יצאו "עושה שלום" ולאחרונה "קישוטים עזובים" שמעוררים רעש תעשייתי מבורך, ויחד עם זאת, אי ודאות לגבי העתיד. העבודה המשותפת עם המפיק והיוצר יוסי בן דוד, שכבר יצאה לדרך והניבה את הדואט "רצתי אחרייך", היתה אמורה להיות הסימן האופטימי המובהק ביותר, אולם לאחרונה, מתברר, שיתוף הפעולה בין השניים כמעט ועלה על שרטון. לוי ובן דוד סיכמו על הפקת 12 שירים ולא הגיעו להבנה בכל מה שקשור לזכויות עליהם. בן דוד התעקש שהזכויות יישארו אצלו ואילו לוי לא הסכים לתנאי הזה. כתוצאה מכך העבודה נעצרה לזמן מה, ובמקביל נכנס לוי לשיתוף פעולה עם המוזיקאי ירון בכר. השניים הוציאו את "קישוטים עזובים" והצליחו לגרום למחלוקת קשה בקרב מעריצי הזמר. היו שאהבו מאוד, ולעומתם היו כאלה שסלדו מהשיר שכתב האמן ניר הוד ללחן של לוי ובכר בהשפעת היוצר הקלאסי פרדריק שופן.

"זה שיר שנולד מהתפוצצות של יצירה", אומר לוי. "עם ירון בכר אני מסוגל לשבת ולהלחין אין ספור שירים. ישבנו ביחד ופתאום עלה לנו לחן בראש. הוא ניגן יצירה קלאסית של פרדריק שופן ומשם המשכנו הלאה. לא היה לנו טקסט מול העיניים, אז ירון לקח ספר שהיה מונח שם של ניר הוד. ראינו את השיר 'קישוטים עזובים' ופשוט הלחנו אותו. אנחנו עובדים ביחד ויוצרים כל הזמן. יש לנו איזה 2000 לחנים".

ומה אתה מתכוון לעשות איתם?

"אני רוצה לעשות כמה אלבומים במקביל. באחד מהם אני רוצה לארח אמנים. אני מזמין את כולם, ממש, מזמרים ישראלים כמו שלמה ארצי, שלמה גרוניך ודפנה ארמוני ועד זמרים מחוץ לארץ\ אפילו ג'ורג' וואסוף מסוריה".

עד שתתקבל ההזמנה של לוי לזמר הסורי, הוא מסתפק באמנים מקומיים. עדיין לא שלמה ארצי - בינתיים אריק סיני. הפנטזיה של לוי על שיתוף פעולה מחוץ לגבולות ישראל הגיעה כנראה לא מעט בזכות בצלאל אלוני, מנהלה המיתולוגי של עפרה חזה. לוי פגש את אלוני באולפן של ירון בכר. "היינו באולפן ובצלאל אלוני היה שם ושמע את 'קישוטים עזובים'", הוא מספר. "הוא מאוד התלהב ואמר שזה מתאים לחו"ל. ישבנו ודיברנו, אולי באמת ייצא מזה משהו. נכון לעכשיו זה בשלב של דיבורים. הוא נמצא בימים אלה בחו"ל וכשיחזור נמשיך עם המגעים".

עופר לוי בהופעה בקיסריה. נמרוד סונדרס
מזמין את כולם. עופר לוי/נמרוד סונדרס

בזמן שלוי עובד ומקליט באולפן של בכר, הוא לא מוריד את הרגל מדוושת הגז. הוא מסיים שיר בהפקת המעבד ציקי זנטי וגם עם יוסי בן דוד הצליח להגיע להסכמות לפיהן תהיה חלוקה שווה על הזכויות לשירים: שישה יהיו שייכים לבן דוד וששת האחרים ללוי, וכולם ייצאו באלבום אחד. לוי נפגש כמעט מדי יום עם בן דוד והם עובדים על קטעים חדשים, ששלושה מהם כבר הוקלטו. אחד השירים היותר מסקרנים אמור להיות דואט עם משה פרץ. לפני כן אמור לצאת דואט עם זמר אנונימי, לפי לחן טורקי, כמיטב המסורת. "אני הולך להפגיז מכל הכיוונים", אומר לוי. "הקהל לא יידע מאיפה זה בא לו".

ג'ולייטה ודודו אהרון: העבודה המשותפת חורקת

עשרה חודשים לאחר שחתמה על חוזה אמרגנות והפקה עם אייל מלכה, מנהלו של דודו אהרון, ג'ולייטה עדיין לא ממריאה. לפי התכניות שלה לפחות, זה היה אמור לקרות כבר מזמן, אבל נראה שבינתיים גם שיתוף הפעולה עם יצרן הלהיטים אהרון והמפיק המשקיען מלכה לא מביא את ג'ולייטה למקום שעליו היא חולמת. מאז החלה העבודה המשותפת הוציאה הזמרת שלושה סינגלים, "בא לי בא לי", "לשכוח" ו"פנטזיה" איתו גם התמודדה בקדם אירוויזיון. שלושת השירים לא הביאו לתוצאות המיוחלות - בעיקר "פנטזיה" שאפילו לא הספיק כדי להגיע לשלב הגמר של הקדם. כעת ג'ולייטה כבר מאבדת סבלנות: מקורבים לזמרת מספרים שהיא בודקת אפשרות לצאת מהחוזה עם מלכה ולאחרונה אף נפגשת עם מנהלה הקודם גילי מסאמי, ממנו נפרדה בטונים צורמים.

מלכה, מצידו, לא מתרגש. "נכון לעכשיו יש על הפרק שני אלבומים", הוא אומר. "אחד שהוא כולו קאברים, אפשר לקרוא לזה אלבום חפלה, והשני של שירים מקוריים חדשים. דודו היה עסוק מאוד בתקופה האחרונה עם ההשתתפות ב'אייל גולן קורא לך' וכמובן 'הרווק'. אבל העבודה נמשכת כל הזמן. הוא הקליט איתה גם דואט שאמור לצאת בקרוב. סבלנות והכל ישתלם. אני לא רוצה לעשות עבודה סתמית ולא מחושבת".

היא לא הביעה בפניך חוסר שביעות רצון?

"יש שיחות כל הזמן, וגם אם מדי פעם נוצרת אי הבנה, הכל חלק מהעבודה. אין לי בעיה להשיג לה עבודה סביב השעון במועדונים, זה פשוט לא המחיר שאני רוצה. מציעים לי 2,000 שקל בשבילה ובמחיר הזה לא שווה לי. עדיף לחכות ללהיט הגדול שיגיע והמחיר יהיה בהתאם. יש לנו התלבטות לגבי שני שירים שכבר מוכנים, אחד מהם זה הדואט עם דודו, שהוא שיר שקט, והשני הוא קצבי. מאוד התאכזבנו מכך שלא זכינו בקדם אירוויזיון, אבל אנחנו ממשיכים הלאה, לפי התכניות".

צפו בהופעה של דודו אהרון בוואלה! VOD

מה דעתכם על "קישוטים עזובים" של עפר לוי? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully