וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבר הניאו-נאצי של אייס אוף בייס צף מחדש

אולף אקברג, ממייסדי להקת הפופ השבדית, מנסה להסתיר את עברו הניאו-נאצי, כך טוענים כלי תקשורת בארה"ב שמפרסמים תרגומים לשירי גזעניים ששר וכתב

אייס אוף בייס, להקת הפופ משבדיה שזכתה להצלחה גדולה בשנות התשעים, אולי כבר שייכת לנוסטלגיה, אבל השדים מהעבר ממשיכים לרדוף את חבריה. לאחר שכבר הואשמו בשירים המעודדים נאציזם, כעת כלי תקשורת בארה"ב מפרסמים כי אולף אקברג, חבר ההרכב, החל את הקריירה המוזיקלית שלו כחבר בלהקה ניאו-נאצית.

בכתבה שפורסמה בבלוג Noisy מבית מגזין Vice, נטען כי העבר הנאצי של אקברג "הוצנע" במשך שנים ומתייחס ללהקת הפאנק הנאצית בה ניגן לפני שהצטרף לאיייס אוף בייס - Commit Suiside. השתייכותו של אקברג ללהקה הייתה ידועה, אך כעת נחשפים גם תכני השירים, כמו למשל: "אדם בלבוש לבן צועד במורד הדרך, אנחנו נהנים כשאנחנו מנסרים ראשים של כושים, מהגר, אנחנו שונאים אותך! החוצה החוצה החוצה. אנשים נורדים, התעוררו כעת, תירו!".

מעבר לכישורי הליריקה המוגבלים, אין ספק כי מדובר בטקסט גזעני לחלוטין. אקברג היה חבר בהרכב משנת 1983 עד שנת 1986. בסרט דוקומנטרי משנת 1997, בשם "הסיפור שלנו", מספר אקברג כי הוא עבר הלאה מאז עברו האפל. "אמרתי לכולם שאני ממש מתחרט על מה שעשיתי. סגרתי את הפרק הזה בחיי", כך סיפר. "אני אפילו לא רוצה לדבר על זה, הזמן הזה לא קיים יותר מבחינתי. סגרתי את הדלת על זה וזרקתי את הספר הזה עוד בשנת 1987. חוויתי מזה ולמדתי מזה. אבל החיים ההם הם לא שלי, הם של מישהו אחר". עוד דווח ב-Noisy שכל ניסיון לאתר את הסרט הנ"ל ברשת לא הצליח, וייתכן שמדובר בחלק מנסיונותיו של אקברג להסתיר את עברו. גם אחד הלהיטים הכי גדולים של אייס אוף בייס, "Happy Nation", נחשד עד היום כשיר המכיל מסרים גזעניים על עליונות הגזע.

בעבר הגיעה הלהקה לישראל, זאת לרגל חגיגות העצמאות של 1993, והופיעה בחיפה, תל אביב, באר שבע וראשון לציון.

מה דעתכם - ראוי למחילה או מנסה להתחמק? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully