וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 42: דאבל בוקינג

2.5.2013 / 17:43

הקאסט האלקטרוני של יותם אבני גאה ונרגש לארח את חלוץ ההאוס האגדי לואי וגה לסט אורח בלעדי ומעיף, ומקנח עם סט צ'יל אאוט אפלולי מאת עבדוללה ראשים

להורדת הקאסט
לעמוד הקאסט
ל"פופ לוק", אחיו של "החיים בלופ"
דברו על "החיים בלופ" בפייסבוק שלנו

אין ספק כי אביב 2013 הינו זמן משמח במיוחד עבור שוחרי הסולפול האוס (Soulful House). בשעה טובה ומוצלחת, ארבע שנים אחרי שהודיע על כך, הוציא לואי וגה לאור את החלק השני של הפרויקט "Elements of Life". אחרי הופעות באולימפידה והסופר-בול, כמו גם פסלון גראמי מוזהב בסלון, לואי וגה כבר מזמן לא צריך להוכיח כלום. ועדיין, בגיל 48 הוא רושם לעצמו הישג אומנותי נוסף וסוגר מעגל משפחתי מרגש.

אין זה מובן מאליו ש"Eclipse", אלבומו החדש, הוכתר על ידי המבקרים כאורגני והשירי ביותר שהאיש הוציא עד כה. חשוב לזכור שמדובר כאן במפיק שאחראי על כמה מהפרויקטים השאפתניים ביותר שידענו בתעשייה. ממלך הממבו המנוח טיטו פואנטה, עד רוי איירס וקווינסי ג'ונס - אליל נעוריו הגדול של וגה - אין ספק כי Masters At Work הגשימו כל חלום רטוב שמוזיקאי יכול להעלות על הדעת. וגה ודופ הם אמנם חלוצים לא פחות חשובים גם לצליל ההאוס האלקטרוני (Hardrive, Kenlou, Sole Fusion), אך תרומתם המכרעת מכל של השניים היא המעבר לשילוב כלים חיים בהפקותיהם. למרות שהיה זה המהלך שביסס אותם כצמד מפיקי ההאוס המשפיע ביותר על התעשייה, לימים תיהיה זו גם הסיבה לפירוק החבילה. קני דופ, שמצא פחות חדווה בהקלטת מאות טייקים של נגנים חיים, החליט שלשניים עדיף להיפרד ולהמשיך איש איש בקריירת הסולו שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לפני עשר שנים בדיוק, קמה לה חברת Vega Records, שכשמה כן היא - מהווה את מרכז פעילותו העצמאית של וגה מאז ועד היום. בלייז, מיסטר וי, בודהי סטבה וכמובן אישתו אננה וגה אמנם לוקחים חלק נכבד בקטלוג הלייבל המשובח, אך יהיו אלה בעיקר הפרויקטים המוזיקליים של לואי עצמו שיזכו למלוא הפוקוס, ובראשם אלבום הבכורה שלו כאמן סולו, "Elements of Life". מה שהחל ככותרת לשיר שכתבו ג'וש מילאן וקווין הדג (Blaze), הוביל במהרה לשם עבור פרויקט מוזיקלי שלם. כשיצא לאור ב-2004, "Elements of Life" הוכתר מיידית כקלאסיקה. מדובר ללא ספק באחד מאלבומי ההאוס האהובים בכל הזמנים, כזה שהעניק לעולם חופן של מזמורים קאנוניים דוגמת "Brand New Day", "Cerca De Mi" ושיר הנושא כמובן. כמעט עשר שנים חלפו מאז יצא לאור, ומי היה מאמין שההמתנה הארוכה כל כך, תהיה כה מתגמלת.

"Eclipse" הוא הוכחה נוספת לכך שלואי וגה הוא מלך ההאוס הבלתי מעורער. הוא יוצא לאור לאחר כל המהפכות המוזיקליות שהטמיע. מאפרו-ביט, מוזיקה לטינית, ג'אז, בוסה נובה ומוזיקה אפריקאית. למרות או בזכות זאת, ברור כבר בהאזנה ראשונה, כי מדובר באלבום המוצלח ביותר שלו עד כה. ובניגוד לאלבום הקודם, שהוקלט והופק עם שיקולים המיטיבים עם תקלוט, "Eclipse" הוא ההפך הגמור. מדובר באלבום "שירי" לחלוטין, כזה שמורכב מרצועות בנות 3 עד 4 דקות בלבד. הסיבה העיקרית לכך שלא מדובר באלבום ידידותי לתקליטנים היא כנראה העובדה שהוא לא יצא לאור ב"Vega". אלא בחברת התקליטים המיתולוגית "Fania". למי שלא מכיר, נספר כי מדובר בלא פחות מה-Blue Note של המוזיקה הלטינית: לייבל שטיפח את רוב אלילי הז'אנר, ובראשם כמובן גם הקטור לאבו - הזוהר ארגוב של הסלסה, ובמקרה גם דודו של לואי וגה.

במהדורה המורחבת והמוגבלת של האלבום ישנו גם תקליטור בונוס, בו ניתן להאזין למחרוזת בת חצי שעה (!) שהרכיב וגה משירים בקולו של דודו המנוח, כל זאת מתנת כספת קטלוג הלייבל החשוב. אין ספק שמזה עשור אף די.ג'יי או מפיק אחר בסביבה לא מתקרב לרבע מהישגיו של לואי וגה. אבל כעת כבר ברור כי איש גם לא יגיע. לרגל צאת אלבומו המופלא, אנחנו גאים לארח את התקליטן האגדי לסט אורח בלעדי למדור. ירום הודו, לעולם ולעולמי עד.

Louie Vega Guest Mix Playlist:

D'moov Feat. Nicole Henry - For The Love Of You (Frankie Feliciano Remix)
Nova Fronteria - Everybody Loves The Sunshine (Sean McCabe Remix)
DJ Roland Clark - Love Is So Nice (Reelsoul Remix)
Josh Milan - Thinking About Your Body (Louie Vega Dance Ritual Mix)
Louie Gobera & Chris Perez Feat. Nina - Bablu Aye Y Yemaya
Elements Of Life Feat. Josh Milan - Children Of The World (Louie Vega Remix)
Elements Of Life - Into My Life (Vamp Mix)
Kimara Lovelace - Misery (Lil' Louis Extended Mix)
Elements Of Life - You Came Into My Life (Louie Vega Roots NYC Remix)

תרגיע 06 - עבדוללה ראשים

כמפיק טכנו מהפן העמוק, הנסיוני והמהורהר של הז'אנר, אין זה מפתיע כי עבדוללה נענה בשמחה לבקשתנו להעניק סט צ'יל אאוט - אם כי לא בטוח עד כמה "מרגיע" אותו סט שתרם. מדארק אמביינט מאיים ועד סונטת אור הירח של בטהובן במהירות הלא נכונה, מדובר ללא ספק בסט האפל וההזוי ביותר שידענו בסדרה. אם חומרים מטשטשי תודעה הם כוס התה שלכם, הנה יופי של שנורקל לצלילה. להתראות ברחבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully