וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור מזרחית: כמה אייל גולן לוקח על חתונה?

חגי אוזן

9.5.2013 / 0:07

עונת החתונות היא הזמן שבו המוזיקה המזרחית עושה את המכה הגדולה, וזה הזמן לגלות: כמה כסף דורשים אייל גולן, משה פרץ, שרית חדד ונסרין קדרי להופעה? הטבלה המלאה בפנים

ל"ג בעומר נתן כידוע את אות הפתיחה לעונת החתונות, ועוד לפני כן אפשר היה להרגיש את התכונה בקרב זמרים שמנסים לייצר את להיט החתונות שימלא את לוח ההופעות שלהם. למרות זאת, נכון לעכשיו אין עדיין שיר כזה השנה. הזמרים מתבססים על שירים ישנים יחסית, מלפני שנה או שנתיים, ועושה רושם שבפתיחת עונת החתונות הם מגיעים לא בכושר. אייל גולן הוא מהבודדים שהוציאו אלבום בתזמון מושלם, ועל אף ש"הלב על השולחן" שלו לא משופע בשירים קצביים, עדיין סביר להניח שיהיה קשה למצוא תאריך פנוי ביומן שלו בחודשים הקרובים – בעיקר בזכות השיר "את", שישמש פס קול צפוי ללא מעט ריקודי סלואו של חתן-כלה.

מתחתנים ורוצים לדעת כמה יעלה לכם להביא אמן ים תיכוני לחתונה? סתם סקרנים? בדקנו מול הזמרים עצמם ומול משרדיהם, כמה גדול הצ'ק שתצטרכו לרשום.

«object width="466" height="850"»«param name="movie" value="https://mm.walla.co.il/archive/1497311-28.swf "»«/param»«param name="allowFullScreen" value="true"»«/param»«param name="allowScriptAccess" value="always"»«/param»«embed src="https://mm.walla.co.il/archive/1497311-28.swf " allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="466" height="850"»«/embed»«/object»

גולן הוא גם אחד הבודדים שתמחור ההופעה שלו לא נפגע, ועומד על 58 אלף שקלים (כל המחירים כוללים מע"מ). זמר נוסף שיכול להרגיש בטוח יחסית בסצינת החתונות הוא ליאור נרקיס, שכבר בנה לעצמו שם חזק באירועים, מה גם שלנרקיס יש את הדבר הכי קרוב היום ללהיט קצבי עכשווי - "שגעת טרפת". נרקיס הוא חיית במות מלאת אנרגיה, והלקוחות של האירועים המשפחתיים יודעים להעריך את זה. הופעה של ליאור נרקיס עולה 48 אלף שקלים.

יתר הזמרים מגיעים כשהם לא חמושים בלהיטים משמעותיים. שלומי שבת, לדוגמה, פתח את סיבוב ההופעות הקיצי שלו בלי להיט קצבי חדש ומשמעותי. "מאריפוסה" ו"תגלי לי למה" מאלבומו האחרון לא ממש עונים על ההגדרה. למרות זאת, שבת הוא זמר מאוד מבוקש בחתונות ומעמדו הרם מאפשר לו לדרוש 55 אלף שקלים בעבור הופעה של חמישים דקות, כולל תשעה נגנים והגברה. הלהיט של הקיץ הקודם, הפרויקט של רביבו, עדיין לא הגיעו למחירים של הגדולים באמת: "רק" 30 אלף שקלים להופעה עם שבעה נגנים, פלוס הגברה. הדעיכה במעמדו של עומר אדם, לעומת זאת, מורגשת גם במחיר שלו שעומד על 35 אלף שקלים כולל הגברה, שישה נגנים וזמרת ליווי. התמחור לגמרי לא סופי ומהמשרד שלו נמסר כי "אפשר להסתדר על המחיר".

לעומת זאת, משה פרץ ודודו אהרון שומרים על מחיר גבוה. אהרון דורש 51 אלף שקלים בעבור הופעה של תשעה נגנים, ומחיר דומה, לאחר משא ומתן קצר, מתקבל גם אצל פרץ. במקרה של אהרון, אגב, המחיר עשוי להשתנות בחודשים הבאים - לא בעקבות אלבום חדש או שיר קצבי בעל פוטנציאל להיטי, אלא בזכות כיכובו בתכנית "הרווק" שצפויה לעלות בקרוב בערוץ 10. "אחרי הרווק, המחיר יהיה גבוה יותר", אומרת הנציגה במשרדו של אהרון.

מי שמצליחה לשמור על מעמדה הרם ללא קשר למתרחש בשטח, היא שרית חדד שעלות הופעתה עדיין עומדת על 58 אלף שקלים. מחיר הופעתו של קובי פרץ נע בין 30 ל-38 אלף שקלים. בגזרת השחקנים הצעירים נמצא מאור אדרי, שהופעתו נמכרת ב-22 אלף שקלים.

צריך גם לקחת בחשבון שלפעמים הדרישה הראשונית היא למחירים גבוהים שלא מתקבלים, כפי שקורה עם ג'ולייטה. מנהלה ומפיקה אייל מלכה דורש בעבור הופעה שלה 17 אלף שקלים, למרות שהוא עצמו מודה שהמחיר שהלקוחות מוכנים לשלם נמוך בהרבה: בסביבות 2,000 שקלים בלבד. לעומתה, נסרין קדרי כן מצליחה לדרוש ולקבל מחיר שנע בין 9,000 שקלים להופעה במועדון בינוני ל-15 אלף שקלים באירוע משפחתי. היא עדיין לא מתקרבת למחירים של הגדולים באמת, ובכל זאת מדובר בסכום לא מבוטל, כשהיתרון של קדרי הוא הפיכתה בחודשים האחרונים לשם חם בז'אנר. קדרי היא פרפורמרית מעולה שתפורה בדיוק למידות של אירוע משפחתי. ההופעה המצוינת שלה עשויה להפוך אותה להפתעת העונה. אם יבוא גם להיט גדול על הדרך, נקבל זמרת שתיקח את הקופה הקיץ.

כסף שחור - התייחסות קטנה לסערת השטרות

סביר להניח שאריה דרעי הזדעק על חסרונן של דמויות מזרחיות מהשטרות החדשים רק בגלל שהוא ומפלגתו מחוץ לקואליציה. כשהישיבות ושאר המוסדות של ש"ס קיבלו כספים, בשעה שהמפלגה היתה חלק מהממשלה, הדמות על השטר לא הזיזה לדרעי וחבריו. ועדיין, קשה לעבור בשתיקה על ההתבטאות של שרי רז, חברת הוועדה שבחרה את הדמויות: "אני לא מכירה משוררים מזרחיים בולטים מהמאה העשרים". חוסר ההכרה שלה נובע לא רק מתוך בורות, אלא בעיקר מתוך בועתיות ואפילו עצלנות. במקום לתקן את העוול שבהתעלמות ממשוררים שהשפעתם מורגשת עד היום, שרי רז והוועדה שבה היא חברה הנציחו את החטא ועשו עוד מהלך לטשטוש ההיסטוריה.

שרי רז. עומר מירון
בחייאת, תעשי על זה גוגל. שרי רז/עומר מירון

מבלי להתאמץ יותר מדי, ללא צורך להרחיק עד רבי יהודה הלוי, אפשר לציין שלושה משוררים דגולים, לא פחות, שאת השירה שלהם ניתן לשמוע עד היום: רבי רפאל ברוך טולדנו, שכתב בין היתר את "אשורר שירה"; וכן אשר מזרחי ורחמים עמר שיצרו את "נגילה הללויה" ושירים אחרים. מזרחי גם כתב את השיר "חביבי", ששזור לכל אורכו בציונות וכיסופים לארץ ישראל: "נשוב לציון, עיר קדשנו ונשלוט בה, ביד רמה". רחמים עמר היה המורה של איציק קלה. טולדנו, מזרחי ועמר הם רק שלושה שמות שאפשר למצוא בקלות. השירים שלהם כתובים בספרי פיוטים שמונחים כמעט בכל בית. מדי שבת, בחגים ובאירועים שונים, הם נשמעים ונלמדים. אין פייטן שלא מכיר אותם. אפשר רק לדמיין לאיזה שמות היו מגיעים במסגרת ועדה אמיתית, שמחפשת קצת מעבר לספקטרום המצומצם שלה. כנראה ששרי רז היתה חברה בוועדה אחרת: ועדת קישוט.

לכל הטורים של "רעש וסלסולים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully