וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברת מסך: הפרסומת הגזענית שהסעירה את אמריקה

7.5.2013 / 0:30

פפסי מסתבכים בעקבות קמפיין שנחשד בגזענות נגד שחורים, דונלד טראמפ וג'ון סטיוארט בקרב קללות עסיסי ושופט חדש בדרך לאמריקן איידול. חדשות טלוויזיה אמריקאית

זעם בארצות הברית בעקבות פרסומת גזענית

Tyler, The Creator. Michael Tullberg, GettyImages
טיילר דה קריאייטור/GettyImages, Michael Tullberg

חברת המשקאות פפסי קו, שאחראית על המותג מאונטיין דו, השיקה פרסומת אינטרנטית שהצליחה לעצבן את האמריקאים. החברה שחררה בתקופה האחרונה סדרת פרסומות בהן נראית עז שככל הנראה מאוד אוהבת את המשקה הממותק ומוכנה אף להילחם עליו. בפרסומת האחרונה, נראתה צעירה פצועה על קביים ניצבת בתחנת משטרה ונדרשת לזהות את התוקף שלה, הלא היא העז, מתוך מסדר זיהוי. אלא שמסדר הזיהוי כלל רק גברים אפרו-אמריקאים (חברי קולקטיב ההיפ הופ אוד פיוצ'ר) ובסופה נראית העז מאיימת על הפצועה, שבורחת מהמקום. על הפרסומת אחראי הראפר טיילר דה קריאייטור, מנהיג הלהקה.

הביקורת לא איחרה לבוא. "הפרסומת הגזענית ביותר בהיסטוריה", כינה אותה הסופר בויסי ווטקינס. "מאונטין דו קבעה שפל חדש בגזענות תאגידית. ההחלטה שלהם להישען על סטריאוטיפים גזעניים מוכרים מעוררת בחילה", כתב.

דבריו של ווטקינס פורסמו בערוצי המדיה השונים שוב ושוב, ולבסוף נאלצה החברה להודות בטעותה, ולהוריד את הפרסומת הפוגענית. "אנו מתנצלים על הסרטון הזה ונושאים במלוא האחריות. אנחנו מסירים אותה מכל הערוצים שבהם מפורסם המותג מאונטיין דו וגם טיילר הוריד אותה מהערוץ האישי שלו".

שפטו בעצמכם:

ג'ון סטיוארט, דונלד טראמפ ובדיחה אנטישמית אחת

הכל התחיל ב-24 באפריל, בציוץ אחד קטן של הטייקון והתופעה דונלד טראמפ, שכתב: "אני מבטיח לכם שאני הרבה יותר חכם מג'ונתן לייבוביץ – אני מתכוון, ג'ון סטיוארט. שהוא, דרך אגב, מוערך יתר על המידה". הציוץ עורר סערה קטנה ברשת, ואף גרר טענות כי מדובר בציוץ אנטישמי למדי. סטיוארט, מצידו, לא איחר להגיב. בתכנית האירוח שלו אמר כי "שמו האמיתי" של טראמפ הוא “Fuckface Von Clownstick” (פרצוף-תחת בן ליצן בתרגום חופשי). התגית של השם תפסה תאוצה, והצליחה להוציא את איל ההון משלוותו. במספר ציוצים זועמים טען טראמפ כי סטיוארט גנב את השם שהמציא לו ממצייץ אחר, וכי עליו להפסיק לברוח ממורשתו היהודית ולהתגאות בה.

וזאת לא הפעם הראשונה שהם רבים:

שופט חדש ל"אמריקן איידול"?

האם שופט חדש יצטרף לשולחן של ריאליטי הזמרה "אמריקן איידול"? בשבוע האחרון נפוצו הדיווחים לפיהם הפקת התכנית נמצאת במגעים עם הזמר הארי קוניק ג'וניור, שאולי יצטרף כשופט חדש בעונתה הבאה של התכנית שמנסה לתפוס את מקומה כמובילה של טבלת הרייטינג. קוניק ג'וניור, זמר ושחקן שישחרר אלבום חדש ביוני הקרוב, שימש כמנטור בעונה התשיעית של התכנית וחזר גם כמנטור לארבע הפיינליסטיות השבוע. לדבריו, מגעים כאלה אכן התקיימו.

הארי קוניק ג'וניור על "אמריקן איידול":

"משפחה בהפרעה" – עכשיו הסרט הדוקומנטרי

שבועות ספורים לפני עלייתה של העונה הרביעית של הסדרה "משפחה בהפרעה" יצא השבוע הסרט הדוקומנטרי על הסדרה, שחקניה ויוצריה. את הסרט יצרו שני ה"סופר מעריצים", כפי שהם מכנים את עצמם, ג'ף סמית' וניל ליברמן, שעובדים על הפרויקט כבר משנת 2007. השניים השיקו פרויקט קיקסטארטר כדי לממן את הסרט, וביום שישי האחרון הוא סוף סוף יצא לאקרנים ולאתרי צפייה בתשלום. במהלכו מראיינים השניים את היוצרים והשחקנים שמספרים על הדרך שעשו עד כה בסדרה, וגם מעריצים שמספרים כיצד החלה ההתמכרות לבני משפחת בלות'.

טריילר:

"דה רוק" ומארק וולברג משתפים פעולה בפיילוט חדש

דווין "דה רוק" ג'ונסון יככב בפיילוט חדש לדרמה קומית ברשת HBO. "דה רוק", לו זה תפקיד ראשי ראשון בטלוויזיה, יפיק בשיתוף עם השחקן מארק וולברג את הפיילוט החדש שיעסוק בספורטאים שיצאו לגמלאות ומתגוררים במיאמי. את הפיילוט יביים פיטר ברג ("אורות ליל שישי") וסטיבן לוינסון יכתוב את התסריט. על פי הדיווחים באתרי הבידור, הסדרה צפויה להיות מעין "הפמליה" בגרסה אתלטית (וכנראה פחות שיכורה).

מארק וולברג. GettyImages
ימשיך את הרצף? מארק וולברג/GettyImages

כיצד היה יכול להיראות משחק וידאו בלגו של "שובר שורות"?

מה קורה כשוולטר ווייט הופך לדמות "לגו" במשחק וידאו? מעריצים של הסדרה "שובר שורות", שתגיע לסיומה בקיץ הקרוב, הכינו סרטון פארודי בו הם מדגימים כיצד היה יכול להיראות משחק וידאו עם דמויות לגו של כוכבי הסדרה. ככה זה נראה.

  • עוד באותו נושא:
  • עוברת מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully