וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור מזרחית: הקאמבק הגדול של שמעון פרנס

חגי אוזן

21.5.2013 / 0:50

שמעון פרנס חוזר לעניינים ולא מקנא בירון אילן, שרית חדד ממשיכה לבחור בחירות אמיצות ונסרין קדרי היא הזמרת הטובה ביותר מבין זוכי תכניות הריאליטי. טור מוזיקה מזרחית

שמעון פרנס חוזר לטלוויזיה

בעידן הטלוויזיוני המהיר בו אנחנו חיים, לשמעון פרנס, האיש וה"פאסנסיה", קשה למצוא את מקומו על המסך. הוא יכול למצוא את השלווה והרוגע בטלוויזיה החינוכית, אבל כבר כמה שנים שלא שיחק במגרש של הגדולים. לכן התכנית החדשה שלו, "הרכב מנצח" שעלתה השבוע בערוץ 24 מבית קשת, ומשודרת בימות השבוע בשעה 11:30, היתה סוג של הפתעה. "ההצעה לתכנית הזאת הגיעה ישירות מעורך הערוץ", אומר פרנס בראיון מיוחד לוואלה! תרבות. "הוא יצר איתי קשר והציע לי להגיש תכנית שהפורמט שלה כבר נבנה על יד י הערוץ - תכנית שבה אמצא חיבור בין אמנים, שירים וסגנונות. ההצעה מאוד מצאה חן בעיני והסכמתי בשמחה. אנחנו מצלמים בתחילת השבוע ביום אחד את כל התכניות כך שזה מסתדר לי עם לוח הזמנים המאוד צפוף שלי. יש לי במקביל כמובן גם את התכנית היומית בגלי צה"ל, הופעות והתחייבויות אחרות".

איך תסתדר עם המרדף אחר הרייטינג בערוץ מסחרי?

"אני לא חושב על הרייטינג ואין לי מושג כמה התכנית קיבלה לאחר השידורים הראשונים. כמובן שהייתי שמח שיראו אותה כמה שיותר, אבל זה לא מה שמעסיק אותי. מה שכן, ערוץ 24 כבר תפס את מקומו המכובד. הוא כבר הרבה מעבר לנישה שהוא היה בה בהתחלה. רואים אותו, מרגישים אותו. מבחינתי הייתי כבר בפריים טיים של ערוץ 2, וזה הספיק לי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למי איכפת מרייטינג? שמעון פרנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

שידרת בערוץ 2 את "הטברנה" והתחרית בין היתר ב"ריח מנטה" של ירון אילן. היום הוא משדר איתך באותו ערוץ.

"מה שהיה בין 'הטברנה' ל'ריח מנטה' כבר עבר מזמן. הרבה דברים השתנו מאז אותן שנים. אין שום תחרות. הכל נחלת העבר".

ביום שישי הוא משדר את "שישי שמח", חפלה מסביב לשולחן שהיתה מאוד אופיינית לטברנה שלך.

"נכון, אני שמח ש'הטברנה' השפיעה על הרבה אנשים ואפשר לראות את זה עד היום גם בתכנית של ירון אילן. זה משהו שהיינו עושים ב'טברנה' כמובן ואני מברך על זה".

לאחרונה נפתח ערוץ ים תיכוני חדש - זה משהו שעשוי לעניין אותך?

"בהחלט, אני אשמח לשדר בערוץ הים תיכוני משהו רחב אופקים ולא מצומצם לצליל המקומי. אם תגיע הצעה כזאת, בשמחה. אני חושב שערוץ כזה יכול לעבוד ויש לו מקום כל עוד הוא לא יהיה חד גוני. ערוץ שישמיע וישדר את כל המגוון שמסביב, בהחלט עשוי להצליח".

סינגלים חדשים

שרית חדד - הקשיבו חבריי

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

צריך הרבה אומץ כדי לקחת שיר ערבי קלאסי של פאריד אל אטרש ולחדש אותו בעברית. שרית חדד הוכיחה כבר לא פעם שיש לה לא פחות אומץ מלהיטים. את "פלפילו" של פאריד היא הפכה ל"הקשיבו חבריי" שכתב אופיר כהן. הביצוע של חדד לוקח את השיר למקום קליל, שמח וצבעוני, כזה שגם אוזן ישראלית שנבהלת ממוזיקה ערבית תקבל באהבה. מיינסטרים.

מאיה פרחאן - נשרפים מאהבה

כשהמפיק המוזיקלי והיוצר הנרי, שאחראי לשורה ארוכה של להיטי ענק לשרית חדד, מחליט לקחת תחת חסותו זמרת, כדאי להקשיב טוב. השם שלה הוא מאיה פרחאן והשיר "משתגעים מאהבה" עשוי במקצועיות מדויקת ואופיינית להנרי. השיר עצמו נשמע כאילו הוא לקוח מהרפרטואר של חדד, וכדי לבלוט באמת, פרחאן תצטרך משהו הרבה יותר ממזרי וחצוף – וכך גם בכל הקשור להגשה שלה. אפשר לסמוך על הנרי שהוא ידאג לזה.

ליאור נרקיס - אז יאללה

זה מה שליאור נרקיס יודע לעשות: להגיש שירים עם כל הכוח והאנרגיה שאפשר. כשהגישה הזאת מיושמת על שיר שיש בו טקסט ממזרי או היתולי סטייל "ערב טוב לך", נרשמת הצלחה ברחבת העינטוזים. אפילו ב"שגעת טרפת" הגישה תפסה, לא מעט בזכות העובדה שהשיר הגיע על רקע המחסור בלהיטים קצביים. לעומת זאת, כשמדובר בשיר סתמי כמו "אז יאללה", התוצאה היא פול גז בניוטרל. נרקיס מנסה בכח להוציא יש מאין. "אז יאללה" הוא שיר נטול כל חינניות או הברקה.

אלי לוזון - מצב רוח

הטונים הגבוהים כבר לא מדויקים ומבריקים כמו פעם, הנמוכים נשחקו כמעט לחלוטין ובכל זאת, אם יש משהו שאי אפשר לקחת מלוזון, זו השליטה ברבע טון. השיר "מצב רוח" לוקח אותו למקום נכון. המילים שכתב שמעון דיין יושבות נכון ומתאימות מאוד ללחן של גלי חלפון. זה הצליל שאליו לוזון צריך לפנות.

פאר טסי - כמו שיכור

פאר טסי הוא וירטואוז ווקאלי ואת היכולות שלו נדמה שהוא מתח עד קצה גבול היכולת בשיר "כמו שיכור". טסי טס בשמי ים התיכון, מסלסל להנאתו ומענג את האוזניים. השיר עצמו לא רע, על אף אפשר היה לבחור לו שם אחר במקום "כמו שיכור" שמזוהה יותר מדי עם זוהר ארגוב. אבל שוב, במקרה של פאר טסי, הביצוע הוא המהות.

מתן כהן - כמה פעמים

את ההשפעה של ישי לוי על השירה של מתן כהן אפשר לשמוע בקלות. מתן כהן לקח מישי לוי את הדברים הטובים. הוא תוקף נכון את השיר "כמה פעמים" שכתב והלחין איציק שמלי הפנטסטי. השיר מאפשר לכהן לקלף מעליו את הבוסריות בגרון ולשיר באגרסיביות והנחישות הדרושות.

מאיר אלפי - אוהב אותך וזה

יש משהו מקסים בהגשה של מאיר אלפי. אפשר לראות את זה דרך החיוך וכמובן גם לשמוע בקול - משהו שנע בין ביישנות למבוכה. מה שבטוח, יש בו משהו אמיתי. "אוהב אותך וזה" תפור בדיוק למידות שלו, בגלל מה שהוא משדר. לקחת משפט כל כך בנאלי ומשומש ולסגור אותו בעקיצה, זה מה שעושה את ההבדל. גם העיבוד של שי אזולאי הולך על אותו קו. אחלה יציאה.

נסרין - לאן המשכת

זהו, אפשר לקבוע כבר חד משמעית: נסרין קדרי היא הזמרת הטובה ביותר מבין כל זוכי וזוכות תכניות הריאליטי המוזיקליות. זמרת ענקית. עילוי. השיר החדש שלה, "לאן המשכת" שכתב פאר טסי ללחן של מרוואן חורי, מוכיח זאת מעל כל ספק. העבודה עם נסרין מאוד נכונה, ובחירת השירים והמעטפת הכללית עוד יהפכו אותה לזמרת מאוד משמעותית בז'אנר. למען האמת, זה כבר קורה.

לכל הטורים של "רעש וסלסולים"
מה דעתכם על "הרכב מנצח" עם שמעון פרנס? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully