וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בו?קר: לידיה דיוויס זכתה, אהרון אפלפלד הפסיד

23.5.2013 / 1:48

דיוויס, סופרת הסיפורים הקצרים האמריקאית שידועה בחסכנותה, זכתה בפרס המאן-בוקר הבילאומי כשהיא גוברת על תשעה סופרים נוספים, ביניהם אפלפלד

הסופרת האמריקאית לידיה דיוויס זכתה אתמול (רביעי) בפרס מאן בוקר הבינלאומי, מהפרסים הספרותיים החשובים והיוקרתיים בעולם. הפרס הבינלאומי מוענק אחת לשנתיים, ומהווה מקבילה כלל עולמית לפרס המאן בוקר הבריטי, המחולק משנת 1964 ונחשב לאחד מהפרסים הספרותיים היוקרתיים והחשובים בעולם. דיוויס גברה בקרב על הפרס על תשעה סופרים אחרים: יאן לינק הסיני, ולדימיר סורוקין הרוסי, אינטיזר חוסיין הפקיסטני, מארי נאדין הצרפתייה, ג'וסיף נובאקוביץ' הקרואטי קנדי, פטר סטם השוודי, מרילין רובינסון האמריקאית, י.ר אננטאמורטי ההודי וכן אהרון אפלפלד הישראלי, שזכה לכבוד הגדול להיכלל ברשימה.

הפרס הבינלאומי מוענק לסופר שאינו כותב בהכרח באנגלית, אך ספריו תורגמו לאנגלית, משום שמטרתו המרכזית היא חשיפתם של סופרים מוכרים פחות מלאומים שונים לקוראים חדשים ברחבי העולם. הפרס עצמו עומד על סך של 95 אלף דולר, וראוי לציין רק לשם הפרופורציות כי בפעם הקודמת שחולק, הוענק לפיליפ רות הדגול.

דיוויס זכתה בפרס בזכות סיפוריה הקצרים שאורכם אינו עולה על ארבעה עמודים. צוות השופטים אף החמיא לעומק הפילוסופי של יצירותיה הקצרות. דיוויס, ילידת 1947, פירסמה עד כה שישה אוספים של סיפורים קצרים, וכן רומן אחד, "סופו של הסיפור" שיצא לאור ב-1995. כמו כן היא ידועה בזכות תרגומיה. בין השנים 1974-1978 היתה דיוויס נשואה לסופר פול אוסטר, ולהם בן משותף בשם דניאל. כיום היא נשואה לצייר אלן קוט, עמו יש לה בן נוסף. היא מלמדת כתיבה באוניברסיטת סוני באולבני, ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully