וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "האח הגדול": קשת תשלם לאסף אבידן 85 אלף שקלים

גלעד גרוסמן

23.5.2013 / 11:22

בית המשפט הטיל על הזכיינית לפצות את הזמר בסכום המדובר לאחר שזה תבע אותה בשל שימוש באחד משיריו בפרומו לתכנית הריאליטי הפופולרית

הזכיינית קשת תשלם 85 אלף שקלים לאסף אבידן והמוג'וז, בשל שימוש בשיר של הלהקה לפרומו של "האח הגדול", כך קבע השבוע בית המשפט המחוזי בתל אביב. השיר המדובר הוא "Maybe You Are", הלקוח מ""The Reckoning", האלבום המצליח של הלהקה שהגיע למעמד אלבום זהב לאחר מכירה של למעלה מ-20,000 עותקים, ואשר נעשה בו שימוש כפרומו לפני כשנתיים.

"האח הגדול": כל הכתבות

אבידן תבע מקשת פיצויים על סך 300 אלף שקלים בטענה כי זו פגעה בזכויות של אבידן ואחיו, שהם בעלי התקליט. בתביעה של אבידן נטען עוד כי השימוש בשיר נעשה במסגרת פרומו לתכנית שרבים רואים בה "נמוכה ורדודה", וכי הזמר וחבי להקתו סולדים מתוכניות ריאלטי ולא רוצים להיות מקושרים ל"האח הגדול". בקשת טענו כי נוצרה טעות מכיוון שאבידן העביר את זכויות הניהול על היצירה לאקו"ם, אולם לא העביר ניהול זכויות בתקליטים. כתוצאה מכך סברו בקשת בטעות כי השיר כלול ב"הסכם השמיכה" שלהם עם אקו"ם, במסגרתו הם משלמים עבור שימוש בשירים. לאחר שהתבררה הטעות, כ-24 שעות לאחר שאבידן פנה לזכיינית, הפרומו הוסר.

בפסק הדין ציין השופט עמירם בנימיני כי קשת לא פעלה בחוסר תום לב, אלא לכל היותר ברשלנות, מכיוון שסברו כי השיר כלול בהסכם השמיכה, וכי לאחר הפניה בוצע בירור מזורז והפסיקו להשתמש בפרומו. מנגד, השופט הוסיף שהוא מאמין שאבידן נפגע מהשימוש בשיר לפרומו לאח הגדול וכי נגרמה לו עוגמת נפש כתצוצאה מ"אונס" של שירו. בשל השימוש המוגבל בשיר, הוא פסק 60 אלף שקלים פיצויים בגין הפרת זכויות יוצרים ועוד 25 אלף שקלים בגין פגיעה בזכות מוסרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully