וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביהו מדינה נגד גל"צ: "מעדיפים לסגור אותנו בגטו שנקרא 'מזרחית'"

26.5.2013 / 10:35

הזמר התראיין בתכניתו של ניב רסקין לרגל מופע מחווה לכבודו ותקף בחריפות את התחנה הצבאית: "אני לא פחות ישראלי מכל אחד מכם, מאיפה החוצפה לכנות אותי מזרחי ולא ישראלי?"

דיון לא צפוי התפתח הבוקר (ראשון) בתכנית הרדיו "נכוון להבוקר" עם ניב רסקין בגלי צה"ל. רסקין אירח לראיון את הזמר אביהו מדינה לרגל מחווה שתתקיים לכבודו בפסטיבל מדיטרנה באשדוד ותועבר בשידור חי בתחנה, אך זמן קצר אל תוך השיחה, מדינה החל לתקוף את התחנה הצבאית והאשים אותה בכך שהיא מפלה אמנים ממוצא מזרחי.

"אמרו לי שאתם מכריזים שזה ערב של 'גדול היוצרים המזרחיים' – זה עלבון. זה כל כך לא נכון. אני לא פחות ישראלי מכל אחד מכם, מאיפה לקחתם את החוצפה לכנות אותי מזרחי ולא ישראלי?". "זה לא בכוונה", ענה רסקין, ומדינה אמר בתגובה: "אני יודע שזה לא בכוונה, כבר 50 שנה שזה לא בכוונה, אבל זה מעליב ופוגע בי. זה מפרק את העם שלי לשניים ואני לא רוצה שיפרקו אותו לשניים".

בהמשך, כשרסקין אמר שישנו ז'אנר שנקרא מוזיקה מזרחית, שאל מדינה "למה אתה לא קורא למוזיקה השנייה מערבית אלא ישראלית? למה שלמה ארצי, מתי כספי, יהודית רביץ וגידי גוב זו לא מוזיקה מערבית? אני חושב שעד היום אתם לא רואים בנו חלק לגיטימי מעם ישראל. אתם לא רואים בנו חלק מהתרבות של עם ישראל באופן טבעי ומעדיפים לסגור אותנו בגטו שנקרא 'מזרחית' כדי שלא נהיה שותפים אמיתיים שלכם". כשנשאל על ידי רסקין "מי זה אתם?", חידד מדינה ואמר: "התקשורת, אתם – גלי צה"ל, חלק מהתקשורת".

כששאל רסקין האם "גלגלצ לא הרימה על נס זמרים כמו אייל גולן או שרית חדד", ענה מדינה ש"אתה לוקח אחד מקבוצה של תשעים, ותשעים מקבוצה אחרת, ואומר שכולם מיוצגים? זה לא הוגן. אתם לוקחים שלושה זמרים מהפום הים תיכוני העכשווי ובזה אתם פוטרים את עצמכם מכל הז'אנר הזה, שהוא רוב העם".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "אנו מצטערים אם האמן המוערך אביהו מדינה נפגע מתוכן הפרומו למופע בו הוא משתתף ושישודר בגלי צה"ל. הכוונה הייתה כמובן טובה ומתוך הערכה רבה לפועלו. לאור הערתו, ישונה הפרומו".

את תגובתו של אביהו מדינה לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully