וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעילום שם: צלמת ישראלית הציגה בתערוכה באיראן

לי בן שי

28.5.2013 / 16:20

תום בוקשטיין השתתפה בתערוכה בינלאומית ביחד עם צלמות מעזה, סוריה ואיראן, שהוצגה גם בארץ. על אף ששמה לא פורסם, היא סבורה כי "אנשים אינטליגנטים יוכלו להסיק מאיפה זה"

האמנות תגשר בין העמים? בין הצילומים שמוצגים בימים אלה בתערוכה בינלאומית בבירת איראן ניתן למצוא גם את צילומיה של תום בוקשטיין – צלמת מתל אביב. עם זאת, בניגוד לשמותיהן וארצותיהן של יתר האמניות, שמה של בוקשטיין אינו מצוין בתערוכה ברפובליקה האסלאמית.

בוקשטיין, בוגרת בצלאל בת 28, סיפרה לוואלה! חדשות כי לפני שנה וחצי נודע לה על היוזמה של האוצר הישראלי שרון תובל והאוצרת האוסטרית סיני קורט – תערוכה בינלאומית בשם "הפואטיקה של הצילום". "קורט התגוררה באיראן בעבר ושני האוצרים החליטו לעשות תערוכה שתחצה יבשות, לאומים וגבולות גאוגרפיים ופוליטיים. הם ביקשו ליצור אמירה אחרת, לתת קול נשי ופחות 'אנרגיה מיליטנטית', שהדיבור על פוליטיקה יהיה מתוך התמונות ולא דיבור ישיר", סיפרה בוקשטיין. עבודותיה נבחרו מאחר והן "מתכתבות עם העבודות של הצלמות האחרות באווירה, במקום של הבן אדם במרחב".

עבודות של הצלמת תום בוקשטיין הוצגו בטהרן. תום בוקשטיין, אסור להשתמש
"הם לא רצו להגיד מאיפה אני בדיוק אז הם כתבו 'המזרח התיכון', זה היה מאוד חבל"/אסור להשתמש, תום בוקשטיין

"הייתה לנו תערוכה בווינה ואחרי חצי שנה התערוכה עברה לפה והציגה במרכז פרס לשלום. עכשיו היא מוצגת באיראן", סיפרה בוקשטיין. כשנודע לה שצילומיה עומדים להופיע בגלריה בטהרן, דעתה של הצלמת הישראלית הייתה מאוד חיובית בנושא: "הרגשתי שזה נותן תוקף לרעיון של חציית הגבולות והשיח, מעבר הדיבור הפוליטי". עם זאת, בגלריה בטהרן נמנעו מלציין את מוצאה. "הם לא רצו להגיד מאיפה אני בדיוק אז הם כתבו 'המזרח התיכון', זה היה מאוד חבל. למרות זאת, אני מרגישה שאם הם לא אומרים, כנראה אנשים מספיק אינטליגנטים יוכלו להסיק מאיפה זה".

התערוכה "הפואטיקה של הצילום" מערבת שמונה צלמות מישראל, איראן, הרשות הפלסטינית, סוריה, עומאן, סין, יפן ואוסטריה, שמבטאות את מצבן החברתי שלהן, התרבותי והאישי דרך המצלמה. עבודותיה של בוקשטיין הן חלק מסדרה גדולה של צילומים שמדברים על הקשר בין אדריכלות לצילום וחשיבה טכנולוגית, מקום האדם מול החלל וכיצד תנאי שטח יכולים לחסום מלחשוף ולהראות.

בקרו בתערוכה בטהרן:

לפניות לכתבת: leebenshay@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully