וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: ההתרסקות הצורבת של וויל סמית

2.6.2013 / 11:51

סמית ובנו ג'יידן מככבים ב"העולם אחרי", סרטו החדש של מ. נייט שמאלאן ("החוש השישי") שמסתמן כאחד הפלופים הצורבים של השנה. בינתיים, "מהיר ועצבני 6" שומר על הפסגה

יח"צ - חד פעמי

"הסרט החדש של מ. נייט שמאלאן כושל!" היא כותרת מפתיעה כמעט כמו "פוליטיקאי מפר הבטחה!" – הדבר המדהים היחיד שנשאר בקריירה האומללה של שמלאן, לשעבר הבמאי הכוכב של "החוש השישי", היא העובדה שעדיין ממשיכים לתת לו לביים סרטים, משום מה. אחרי סדרה של אסונות – "נערה במים", "ביום שזה יקרה", "איירבנדר" – שמלאן הוציא השבוע את "העולם שאחרי", ובו התברר שאפילו הסטאר פאוור של וויל סמית, אחד הכוכבים הגדולים בתבל, לא יכול לעמוד מול כוח ההרס של שמלאן.

ב"העולם אחרי" סמית מככב לצד בנו, ג'יידן סמית (מהרימייק ל"קראטה קיד") כששניהם מנסים לשרוד בכדור הארץ של עתיד פוסט-אפוקליפטי רחוק. כמו כל סרטיו של שמלאן בעשור האחרון, הסרט נקטל על ידי המבקרים: כמה מהתגובות היו אכזריות עד כדי כך שנראה שלסרט מובטח מקום של כבוד בין המועמדים לפרס הראזי של השנה. אבל לא רק המבקרים, גם הקהל דחה את "העולם שאחרי": הסרט שהיה אמור להיות שובר הקופות הגדול של השבוע הגיע רק למקום השלישי בטבלה, עם פתיחה של כ-25 מיליון דולר בלבד. זהו כשלון בכל פרפסקטיבה: ביחס לתקציב הסרט (130 מיליון דולר), ביחס לסרטי וויל סמית (זוהי הפתיחה הגרועה ביותר אי פעם לסרט קיץ בכיכובו של סמית) ואפילו בהשוואה ל"אבדון" עם טום קרוז, שנראה דומה למדי מבחינת הפרסום והקונספט, ופתח לפני כחודשיים עם 37 מיליון דולר. אולי זה מה שיגרום לשמלאן, סוף סוף, להפסיק לעשות סרטים?

"העולם אחרי" הפסיד, במפתיע, לסרט חדש אחר שיצא השבוע עם ציפיות קטנות יותר: "האשליה" ("Now You See Me"), סרט הקוסמים-הפורצים עם ג'סי אייזנברג, וודי הארלסון, מורגן פרימן ומייקל קיין. גם הסרט הזה לא התקבל בחיבה יתרה על ידי המבקרים, אבל הטריילרים המסקרנים סייעו לו להגיע לפתיחה של 27 מיליון דולר, ולמקום השני.

אף אחד משני הסרטים החדשים לא הצליח להדיח מהפסגה את "מהיר ועצבני 6": גם אחרי ירידה תלולה מפתיחת הענק של השבוע שעבר, הסרט הכניס 35 מיליון דולר בסוף השבוע. הכנסותיו הכוללות בארצות הברית הגיעו ל-171 מיליון דולר, ובכל העולם – לחצי מיליארד דולר.

מה חשבתם על "מהיר ועצבני 6"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully