וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 44: המסיבה שאסור לכם לפספס

SBTRKT, ממפיקי האלקטרוניקה הלוהטים של השנים האחרונות, מגיע לתקלוט במועדון הבלוק ובתל אביב, והקאסט האלקטרוני פופ לוק חוגג את המאורע במיקס שכולו מוקדש לפועלו. האזינו

אין זה ממנהגנו להקדיש קאסט שלם ליוצר אחד. הכבוד הזה נשמר במערכת רק עבור המוזיקאים הגדולים, ויותר מזה, המיוחדים ביותר שפועלים כיום בתחומים של המוזיקה בה פופ לוק עוסק, וגם זה, רק בעת הגעתם לארצנו המושתנת לתקלוט או הופעה. אבל אם יש מי שמתאים בדיוק להגדרה הזו, זה ללא ספק SBTRKT, שמגיע היום (חמישי) לתקלוט במועדון הבלוק בתל אביב, באדיבות אנשי המרגוזה וקזינו סן רמו. מדובר במפיק שלא רק נחשב לאחד המוערכים ביותר באלקטרוניקה בשנים האחרונות, אלא גם היה לו את העונג להופיע בתמונה הראשונה בקאסט הראשון של פופ לוק, שגם נסגר בקטע מתוך אלבום הבכורה שלו שיצא ממש באותה העת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
SBTRKT/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מי או מה זה בעצם SBTRKT? השם, אשר נהגה סאבטרקט ומוכר לקהל האלקטרוניקה ומעבר לכך בעיקר בזכות הלהיט "Wildfire" בשיתוף עם ליטל דרגון, הוא למעשה גם הכינוי של האיש והמסיכה, וגם של הפרויקט אותו הוא מנהיג, יחד עם כמה שותפים בסיסיים. לא מדובר בסוד כמוס יותר מדי, אך מעטים יודעים ש-SBTRKT, שקטעים שלו החלו להתנגן כבר בשנת 2009 אצל מובילי דעת קהל בסצינה הבריטית כמו מארי אן הובס, הוא למעשה גלגול חדש של מוזיקאי שפעל במשך לא מעט שנים לפני כן, וידוע בשם אארון ג'רום. ג'רום שיתף פעולה עם ווקליסטים בולטים מהאנדרגראונד של הממלכה המאוחדת כמו Bajka , Yungun ו-Andrea Triana באלבום בשם "Time To Rearrange" שיצא בשנת 2007, ולא בדיוק קצר הצלחה מסחררת. זה כמובן לא אומר שאיכות לא הייתה שם מההתחלה. ג'רום יצר אלקטרוניקה גרובית במיוחד, מושפעת רבות מרוח הברוקן ביטס ששרתה ב-UK באותם הימים. ההפקה הייתה לא רעה בכלל, הוייב היה שם, אבל כנראה שקצת קסם היה חסר.

קסם זה בדיוק מה שג'רום הצליח לנפק כשהמציא את עצמו מחדש, עטוי במסיכה שבטית צבעונית וחסר זהות לכאורה, עם הפרויקט שלו SBTRKT. אחרי כמה קטעים שהתגלגלו והתנגנו פה ושם וחיממו את הבאזז, הגיע ב-2010 השיר "Nervous", שיתוף פעולה ראשון עם Jessie Ware המהממת, שהפך ללהיט רציני של עולם ה-UK Bass שבאותה התקופה בדיוק התחיל לגבש לעצמו זהות ברורה יותר. ב-2011 התהליך הושלם עם צאת אלבום הבכורה, גם הוא תחת השם SBTRKT, עדיין אחד מאלבומי האלקטרוניקה הייחודיים, המושקעים והטובים ביותר שנשמעו בשנים האחרונות. באלבום משתף SBTRKT פעולה באופן קבוע בעיקר עם סאמפה, זמר הבית שלו בעל קול הקטיפה שמהווה גם חלק חשוב מהמופע החי של ההרכב, כאשר מלבד השירה הוא מנגן על קלידים וסמפלרים, וכן שוב עם ג'סי וור (המהממת, כבר אמרנו?) ועוד.

במוזיקה שלו משלב SBTRKT מגוון רחב של סגנונות המהווים את סצינת הבאס הבריטית, כמו פוסט דאבסטפ, Funky ו-UK Garage, אך מתבלט מעל הביצה הזו ברבדים הנוספים שהוא יוצק אל תוך המוזיקה, בלחנים המעולים, בנגיעות הפופיות, בעומק של המלודיות והרגש המושקעים בקטעים, בווקאלז המעולים ובאיזון המדויק והנכון בין הרחבה אל האוזניות. כשבאמתחתו רימיקסים לרדיוהד, Machinedrum, גולדי, Underworld,מודסלקטור ועוד. השנתיים שעברו מאז אלבום הבכורה מיצבו את SBTRKT כיוצר מהשורה הראשונה של האלקטרוניקה כיום, שנדמה שמבין מאיפה מגיעים השורשים שלו ויודע, בניגוד למפיקים רבים, גם לתקלט כמו שצריך ולהרים מסיבה.

במיקס הפעם הדגש היה על לערבב בין שלל הצדדים והגוונים של יצירתו של SBTRKT, ובעיקר לנסות ולהרחיב את היריעה, כיוון שמדובר ביוצר שניתן להניח שרבים מקוראינו כבר מכירים, וכך להתמקד פחות בקטעים מתוך האלבום, ויותר בתוצרים שמסביב, כולל קטעים ישנים או חדשים יותר, בי-סיידז, קטעים נדירים, רימיקסים ואדיטים. לקראת הסוף אנחנו גם ממש חורגים ממנהגנו ומנגנים שני קטעים באיכות סאונד שבהחלט ניתן להתווכח עליה, טרקים שכלל לא יצאו ונחתכו כאן בגסות ממיקסים של SBTRKT ברדיו, פשוט כי נראה שהתבקש לנגן אותם למרות ובגלל זאת. עד כדי כך אנחנו מתרגשים מהביקור המלכותי בבלוק הלילה. נקווה שהקאסט הזה יעשה את אותו הדבר גם בשבילכם.

הטראקליסט המלא:

00:00 - Portico Quartet - Line (SBTRKT 'more hang' remix) // Realworld
05:30 - Goldie - Inner City Life (SBTRKT timeless edit) // Unreleased
11:00 - Jessie Ware & SBTRKT - Nervous // Numbers
14:30 - Little Dragon - Never Never (SBTRKT remix) // Unreleased
20:00 - SBTRKT - The Unspoken // Monkeytown
25:00 - SBTRKT - When Doves Strike // Unreleased (Free Download)
28:00 - Radiohead - Lotus Flower (SBTRKT remix) // XL
33:00 - SBTRKT - Step In Shadows // Young Turks
37:00 - SBTRKT - Right Thing To Do // Young Turks
40:00 - SBTRKT - Ready Set Loop // Young Turks
43:00 - Machinedrum - U Don't Survive (SBTRKT remix) // Unreleased
48:30 - SBTRKT - Atomic Peace // Unreleased

  • עוד באותו נושא:
  • SBTRKT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully