וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה גולשת 33: הסרטונים הקצרצרים כבשו את הרשת

הילית וולברג

10.6.2013 / 0:12

לא משנה אם אתם מנסים למגר את נגיף האיידס או רק ליצור סרטוני אנימציה מצחיקים: חצי שנה אחרי השקתה, Vine, אפליקציית הווידאו של טוויטר, הוכיחה שהיא המקום להגשים חלומות

בסוף החודש שעבר שחררה סיסקו, מחברות טכנולוגיית המידע המצליחות בעידן האינטרנט, את תחזית VNI שלה (Visual Networking Index) המודדת השפעה של תכני וידאו באינטרנט עם הפנים ל-2017. אם תהיתם איך הזמן הפנוי שלכם ייראה ב-2017, התשובה היא צילום וידאו ו/או צפייה בווידאו. למעשה, על פי הנתונים, בעוד 4 שנים מעכשיו תכני הווידאו יהפכו להיות כל כך פופולריים שהם יעקפו את השימוש ברשתות כמו פייסבוק וטוויטר שבעצמן משמשות כבמה לקידום סרטונים.

מתוך הראייה העתידית הזאת בחרו בטוויטר להשקיע בפיתוח של Vine שתחגוג בסוף החודש חצי שנה להשקתה. היא נולדה מתוך ההבנה שה-Micro-Videos – ביטוי שאנשים שקוראים לעצמם מומחים אוהבים לעשות בו שימוש – הם הסרטונים של העתיד, הקונטרה לסדרות וסרטים באורך מלא והפתרון לחוסר הסבלנות של ה"מילניאלים" – ילדי דור ה-Y וה-Z.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פתרון מושלם לבני הדור. המודעה של Vine/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר היום, על פי מרכז Pew האמריקני לחקר טרנדים, 92% מהמילניאלים משתמשים בווידאו כפלטפורמת שיתוף, 80% מילדי דור ה-X הבוגרים משתפים וידאו והפתעה נרשמת גם בקרב הבומרז, ילדי פוסט מלחמת העולם השנייה בארצות הברית, עם 54% שמשתפים תכני וידאו על בסיס יומיומי. הרעיון ליצירת רשת שמתמקדת בשיתוף וידאו במסגרת פיד חברתי נראה בעקבות הנתונים האלו כמו מהלך נבון כעת.

מספיק לבחון את העובדות היבשות, חצי שנה מאז השקת השירות, כדי לראות ש-Vine, על אף הנתח הקטנטן היחסי שלה בשוק הרשתות החברתיות, הצטרפה לזרם המרכזי בלי קושי. עזרו לכך פעולות שיווקיות מאסיביות כמו למשל ההודעה הרשמית של Daft Punk, בפעולת שיווק מאסיבית משלהם, על רשימת הטראקים באלבום החדש באמצעות סרטון Vine. מוקדם יותר השנה השתמשה ב-Vine העיתונאית הטורקית, טולין דאלוגלו, כדי לסקר את הרגעים שאחרי הפיצוץ סמוך לשגרירות האמריקאית באנקרה. סדרה של שישה סרטונים בני שש שניות כל אחד דייקה בהעברת התחושה ממקום האירוע.

רגע אחרי הפיצוץ:

Vine מינפה בחצי השנה האחרונה את הכוח הקיים של טוויטר ביחד עם ממשק משתמש שמעניק חוויה נהדרת ורעיון מעולה בבסיסו, ומציגה תוצאות מהירות. אם בתחילת דרכה של האפליקציה הוצמדה לה השורה הלא רשמית "האינסטגרם של הווידאו", כעת, כשבוע בלבד לאחר השקת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד, ויין עברה את אינסטגרם בכמות השיתופים בטוויטר. חלק מזה קשור לקמפיין המודעות לארגון (Red), הנלחם למניעת העברה של איידס מאמהות לילדיהן. באופן אירוני למדי, ארגון שמנסה למגר התפשטות של מחלה בדורות הבאים, משתמש באפליקציה שמגלמת בתוכה התפשטות מהירה של תופעה שתלויה בדורות הבאים ואף מכוונת אליהם.

במסגרת אותו פרויקט, נדרשו גולשי הרשת לייצר סרטון Vine שידברר את הצבע האדום המייצג את הארגון ולתייגו #REDworldrecord כדי לשבור שיא עולמי מומצא של "מספר סרטוני ה-Vine הגדול בעולם שמוקדשים למטרה זהה". מבחר מדהים של סרטונים צף ברשת בעקבות הקריאה וסיפק כמה רגעים אמנותיים של 6 שניות – פורמט קל לבליעה ויעיל להפצה.

דיוויד גואטה במסר אדום:

הסרטון של דיטה פון טיז:

מסר עם סקיטלס:

המבחר שלמעלה טומן בחובו במידה מסויימת סיבה נוספת להצלחה של Vine בזמן קצר כל כך, והיא הניכוס מחדש של טכניקת הסטופ מושן שלא שמורה עוד למומחים ומתאפשרת עבור כל אדם יצירתי עם סמארטפון ורעיון. השפה הסטופ מושנית לא הומצאה על ידי Vine אבל האפליקציה הפכה אותה ללא ספק לידידותית למשתמש. אחד הסרטונים הוויראליים של השבוע שעבר ביוטיוב היה של איתן נאד, שערך את עצמו בסטופ מושן כשהוא קופץ על מטאטא ולכאורה עף באוויר. הסרטון שקיבל את הכותרת ההולמת "אני אפילו לא יודע", זכה בתוך שבוע למעל ל-3 מיליון צפיות ועומד כעת על יותר מ-4 מיליון צפיות. אם גם אתם אפילו לא יודעים (ובכל זאת מוצאים עצמכם מנגנים את הסרטון בריפיט) אל תייסרו את עצמכם. הדור הבא מצווה עלינו את הווידאו. אולי גם עולם ללא איידס.

נערה גולשת - לכל הטורים
ואתם כבר משתמשים ב-Vine? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • Vine

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully