וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור מזרחית: למה הכוכבים לא באים לתכנית של ירון אילן?

חגי אוזן

11.6.2013 / 0:15

ירון אילן לא נותן לשום דבר לקלקל את השמחה על הצלחת תכניתו בערוץ 24: לא לעובדה שהסטארים של הזמר המזרחי לא מכבדים אותו בביקור, ולא לביקורת שהוא חוטף על העדפת מקורבים

תכנית בשעות הבוקר והצהריים של יום שישי זה כנראה משהו שאף מגיש טלויזיוני לא באמת רוצה. הסיכוי לגרוף אחוזי צפייה גבוהים נמוך מים המלח. למרות זאת, ירון אילן עושה את זה כבר שנתיים. התכנית שלו, "שישי שמח עם ירון אילן" משובצת אולי הכי רחוקות מהפריים טיים (11:00 בערוץ 24 של קשת), ובכל זאת, הוא מצליח בכל פרמטר – גם מבחינת המספרים. ממוצע הרייטינג של "שישי שמח עם ירון אילן" עומד על 3.4% ובזמן שידור התכנית, ערוץ 24 הוא הנצפה ביותר על המסך תוך עקיפת ערוץ 2 ו-10. אבל גם מעבר לנתונים המספריים, התכנית רושמת הצלחה. "המייל שלי עמוס בפניות של משפחות שרוצות לארח אותנו כדי שנשדר את התכנית מהבתים שלהם", אומר רועי עסיס, עורך התכנית. "חשבנו בהתחלה שביום שישי, עם כל הניקיונות והלחץ של שבת, יהיה לנו מאוד קשה למצוא בתים שיארחו אותנו, וההפך הוא הנכון. בכל שבוע אני רק צריך לבחור. זה מדהים. אני חושב ש'שישי שמח' הפכה להיות המקבילה של תכניות הרדיו סטייל 'אגן הים התיכון' של רשת ג'. הטלוויזיה דלוקה ומתכוננים לשבת בזמן שהיא משודרת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלווה את הבישולים של שבת. ירון אילן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרעיון של התכנית הוא בעצם חפלה ביתית, משהו שקיים בז'אנר כבר שנים. כל הזמרים ישבו בשלב כזה או אחר מסביב לשולחן עם חברים ושרו מחרוזות מכל הזמנים. לכן, בולטת מאוד לעין העובדה שהרוב המכריע של הזמרים שמגיעים לתכנית לא נמנים על הכוכבים הגדולים בז'אנר. למעט מקרים בודדים, היו אלה זמרים מהשורה השניה וזמרים בתחילת דרכם שהתארחו אצל אילן. גם אם הוא לא יודה בכך, אפשר להבין שזה מפריע לאילן. "התחלנו את התכנית במקרה", הוא אומר. "אחרי פרשת מרגול, היתה תקופה של שלושה חודשים עד שקיבלתי את הזיכוי המלא והיינו לפני עליית התכנית 'אייל גולן קורא לך', אבל רציתי בכל זאת לחזור למסך, עוד לפני כן. הייתי בבית של חבר ואמרנו – בוא נרים חפלה. זה היה כמו מסיבת הזיכוי שלי. בשידור הזה, אגב, היה גם דודו אהרון. אז לגבי כוכבים גדולים, אני מאמין שאייל גולן ואחרים כן יגיעו בסופו של דבר".

המפיק ישראל בונדק שהוא גם מקורב לאילן, נשמע הרבה יותר נחרץ. "אני יודע שירון פגוע והוא לא יגיד את זה", אומר בונדק. "ירון רוצה להשאר ביחסים טובים עם כולם והוא ימשיך להשמיע את הזמרים הגדולים בתכנית הרדיו שלו, אבל בתוך תוכו, הוא מאוד היה רוצה שהם ישתתפו. יכול להיות שהם מפחדים להשתתף. זה לא פשוט לשבת בשולחן כזה, זה סוג של תחרות. זמרים יכולים להגיע לתכנית הזאת, לשבת בשולחן מול כאלה שמנוסים במחרוזות ופתאום לגלות שבמקום להיות זמרים גדולים הם בעצם חריינים שמשקשקים מפחד. אני לא אשתמש במושג 'גדולים' לגבי הזמרים שלא הגיעו לתכנית של ירון אילן, אבל צריך לזכור שחלק מהם הגיעו לפסגה בזכותו. בזכות תכניות העבר שלו הם מצליחים היום ועכשיו הם מעקמים פנים. יש לי רק דבר אחד להגיד להם – 'אם יגעת והגעת אל תשכח מאיפה באת'. ירון מפרגן להם, גם אם יש לו כעס הוא לא ידבר, אבל אני, שמשקיף מהצד – זה מרתיח אותי".

דודו אהרון. אביב חופי
הוא דווקא הגיע. דודו אהרון/אביב חופי

באחת מהתכניות של "תכל'ס", תכניתו האחרת של אילן שבה התארח הזמר קובי פרץ, פנה אליו אילן תוך כדי שידור והזמין אותו להשתתף ב"שישי שמח". פרץ התחמק וענה שמסיבות טכניות הדבר לא מתאפשר. הוא הסביר שמכיוון שהוא מופיע בלילה שבין חמישי לשישי, יהיה לו מאוד קשה להגיע לתכנית למחרת בבוקר. אבל יש גם סיבה אחרת, שעליה מדברים רק מאחורי הקלעים: הזמרים הבכירים לא מתספקים בצוות הנגנים המצומצם של התכנית. "אני לא חושב שהגדולים רואים בזה פחיתות כבוד, אבל אולי קשה לזמרים שעולים לקיסריות להופיע בפורמט מצומצם עם ארבעה נגנים", מודה אילן. "אבל נמצא לזה פתרון. בסופו של דבר אני חושב שהכוכבים הגדולים שכן הגיעו, כמו עופר לוי, חיים משה, איציק קלה ואחרים, יצאו מאוד נשכרים מההשתתפות שלהם".

במקביל לנפקדותם של הכוכבים הגדולים, נשמעות גם טענות על זמרים שזוכים להופיע יותר מכולם ב"שישי שמח". כאלה שיש להם סוג של "קביעות" בתכנית, על רקע העובדה שהמנחה מריץ גם את גרסת המופע של "עושים שמח עם ירון אילן", שבה משתתפים אותם זמרים. "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו", אומר אילן. "אני מכיר את הטענות האלה והן מגוחכות. הרעיון למופע נולד כתוצאה מהתכנית. הגיעו אלינו פניות מעיריות ומוועדי עובדים שרוצים את המופע הזה אחרי שהם ראו אותו בטלויזיה ולא להפך. גם ל'כוכב נולד' ול'דה וויס' יש מופעים מחוץ לתכנית על המסך. הזמרים שמשתתפים יותר בתכנית שלי, כמו נתנאל, אורן חן ורובי לוי הם סוסים מחלצים. ככה אני רואה אותם. צריך להבין את הסיטואציה. זה שידור חי והרבה פעמים קורה שמישהו מתחיל לשיר ולא יודע לאן להמשיך. זה קורה המון. לא סגרתי את השולחן בפני אף אחד, כולם יכולים ומוזמנים להגיע. אני צריך זמרים שהם גארנטי, בטוחים, שאפשר לסמוך עליהם. לנתנאל, לוי, חן ושימי רון יש רפרטואר עצום של שירים בראש והם תמיד יודעים לאן להמשיך. איתם אין מצב להתקע. עובדה שזה עובד מצוין".

רעש וסלסולים - לכל הטורים
צופים בתכנית של ירון אילן? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully