וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל HBO: "לא היינו מרוצים מ'משחקי הכס'"

17.6.2013 / 20:39

המנהלים הבכירים של רשת הכבלים שהביאה לכם את "משחקי הכס", "הסופרנוס" ו"אימפריית הפשע" הגיעו לביקור בישראל, וסיפרו בפאנל שהתקיים היום איך מפיקים סדרה שומטת לסתות

אתם אולי לא מכירים את השמות ריצ'ארד ל. פלפלר ומייקל לומברדו, אבל את התכנים שהם אחראים עליהם, סביר להניח שאתם מכירים בהחלט. מדובר בשניים מאנשי המפתח החשובים בתעשיית הטלוויזיה העולמית. פלפלר הינו מנכ"ל חברת הכבלים האמריקאית HBO ואילו לומברדו הוא נשיא החברה לענייני תוכן, ולמרות שניתן לשער כי הלו"ז שלהם אינו מרווח במיוחד, השניים נחתו בישראל כאורחי חברת שידורי הלווין YES, המפעילה את ערוץ yesOh, בו משודרות סדרות הדגל של HBO.

השניים התארחו היום (שני) בפאנל סגור מול אנשי תקשורת וטלוויזיה מקומיים בהנחייתו של יעקב אילון, דיברו על הרשתות החברתיות שמקדמות את הסדרות שלהם בכל פלטפורמה דיגיטלית אפשרית וסיפרו מה הכי חשוב להם אצל היוצרים עימם הם בוחרים לעבוד (רמז: שידעו לספר סיפור).

ביקור מנכ"ל  HBOריצ'רד פלפלר בישראל. צילום: רפי דלויה, רפי דלויה
מינגלינג עם התעשייה המקומית/רפי דלויה, צילום: רפי דלויה

עקב היותה מפעילת שירות בתשלום, תכניה של רשת HBO אינם נדרשים לעמוד בקריטריונים רגולטוריים, ולכן ההפקות שלה נוטות להיות פרובוקטיביות, מורכבות ופורצות דרך. בין הסדרות המצליחות שלה נמנות "משחקי הכס", "בנות", "אימפריית הפשע", "דם אמיתי", "הסופרנוס", "סקס והעיר הגדולה", "הסמויה", "הפמליה", "אוז", "עמוק באדמה", "חדר החדשות" (מבית היוצר של ארון סורקין, כותב "הבית הלבן" ו"הרשת החברתית" בין היתר) ועוד. אחד מהנושאים החמים והמסקרנים ביותר שעלו בשיחה הוא כמובן הסדרה "משחקי הכס", שזוכה לפופולריות עצומה ברחבי העולם וגם בישראל. "בעצם הלכנו וצילמנו סדרה עם שני אנשים שמעולם לא עשו דבר כזה לטלוויזיה, כך שבהחלט ניתן לקרוא לנו משוגעים", אמר פלפלר על תחילת העבודה מול יוצרי הסדרה, דיוויד בניוף ודניאל ברט וייס. "אבל היה שם משהו מעבר לנרטיב. כשקראנו את זה לראשונה הרגשנו שיש לזה פוטנציאל להיות משהו מיוחד. הגיעו שני אנשים שידעו מה הבעיות של התסריט הראשוני, וגם אנחנו ידענו. צילמנו פרק פיילוט בלי כל האפקטים הממוחשבים ובסופו של דבר לא היינו מרוצים מרובו ולא השתמשנו ב-80% ממה שצולם".

לאחר מכן הוקרן סרטון היוטיוב שהעלו מעריצי הסדרה לרשת, בו נראים צופים המומים ומבוהלים להחריד כשהם חוזים בסצינת "החתונה האדומה" – שהיתה הדבר הכי מדובר ברשת בימים האחרונים ותיזכר בתור אחת מהסצינות האלימות ביותר ששודרו בסדרה בפרט ובטלוויזיה בכלל. "הרשת היא כלי שיווק מאוד חשוב עבורנו", אמר לומברדו. "מדיה חברתית הופכת את התשוקה של הקהל לסדרה מסוימת לאובססיה". "אנחנו מקבלים דחיפה עצומה מהקהל שמקדם אותנו בפייסבוק ובטוויטר".

גם בלי פייסבוק וטוויטר, HBO היא אחת מחברות הכבלים המצליחות בעולם, והיא מספקת תכנים עבור הרשתות HBO ו-Cinemax, ומונה למעלה מ-114 מיליון צופים ברחבי העולם, מתוכם 28.7 מיליון בארה"ב. השירות של החברה כולל שבעה ערוצים המשדרים 24 שעות ביממה ללא פרסומות, בנוסף ל- HBO On Demand ו-HBO GO המאפשר צפייה בתכני הרשת על גבי מחשב ומכשירים ניידים.

באשר לתכנים המגוונים של הרשת שזוכים להצלחה בכל העולם ציין לומברדו כי "מדהים עבורנו לראות איך הייחודיות של הכותבים והאנשים שלנו נודדת בין ארצות כל העולם. זה חלק חשוב מהעסק שלנו וגם מהתחרות שלנו בתוך ארה"ב". בנוסף, ציין לומברדו על הכותבים שהם בוחרים לעבוד איתם כי "גם צופה שמרן מבחינה פוליטית יכול להבין מהי נקודת המבט של הכותב". פלפלר הוסיף ואמר כי "גם אם הסאבטקסט ברור לעיתים, זה עדיין עובד. למשל ארון סורקין שמדבר ב'חדר החדשות' על הקדושה של מה שקורה בתוך חדר חדשות במדינה דמוקרטית".

נראה כי פלפלר ולומברדו יודעים לבחור את מספרי הסיפורים שלהם ביד רמה: כבר 11 שנים ברציפות שהרשת מובילה במספר המועמדויות לפרסי האמי, כאשר בשנת 2012 צברה 104 מועמדויות, מתוכן זכתה ב- 23, יותר מכל רשת אחרת. בנוסף זכתה הרשת ב- 5 פרסי גלובוס הזהב ופרס האוסקר לסרט הדוקומנטרי "Saving Face" בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי הקצר.

ביקור מנכ"ל  HBOריצ'רד פלפלר בישראל. צילום: רפי דלויה., רפי דלויה
"גם צופה שמרן יכול להבין"/רפי דלויה, צילום: רפי דלויה.

כשנתבקש על ידי אילון לתת טיפ לכותב ישראלי שרוצה לעבוד עבור HBO אמר לומברדו כי "כשאנחנו מקבלים תסריט, אין שום רלוונטיות למוצא של הכותב. הדבר היחידי שרלוונטי זה שיש לו נקודת מבט מאוד ברורה לגבי הרעיון שלו. אל תביא את המוצא שלך. תביא את הרעיונות והתשוקה שלך". בהמשך סיפר על מה שהגדיר כ"אחד משיאי הקריירה שלנו", בזמן תחילת העבודה של "אימפריית הפשע" בבימויו של מרטין סקורסזה. "לשבת עם מרטין ולשמוע מה הוא רואה בחזון שלו עבור הסדרה הזאת ומי הוא רואה בתוך הדמויות היה רגע מאלף. ועדיין, לקחנו עם הסדרה הזאת הימור". כשנשאלו מהו מחיר הכישלון עבור מי שנוטים להמר לא מעט, השיב פלפלר כי "אנחנו עושים הימורים על אנשים שאנחנו מאמינים בהם ומשתדלים ללכת איתם רחוק ככל הניתן. אנחנו לא מוכרים פרסומות, אנחנו מוכרים מותג. יש מותגים שיורדים מהפרק לא כי הם לא טובים, אלא כי הגיע הזמן לפנות את המסך למשהו חדש. לרוץ עם מותגים במשך שנים זו הצלחה מבחינתנו. אנחנו מאוד גאים במה שאנחנו עושים ועם זאת אנחנו לא קמים בבוקר ומרגישים שאנחנו יותר טובים מהאחרים". לומברדו הוסיף באותו נושא כי "אין ספק שהרף בטלוויזיה עלה. לפני 20 שנים היה קל יותר למשוך תשומת לב כי היכולת לספר סיפור בערוצי הכבלים היתה בינונית. אני לא חושב שיש תכנים שפעם העלינו והיום לא נעלה, אבל אנחנו מאוד מודעים לכך שאנחנו חייבים להשתנות כל הזמן ולהישאר רעננים עבור הקהל".

איזה סדרה של HBO אתם הכי אוהבים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully