וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי רוח ואמנים לשר לבטחון פנים: "פתח את תיאטרון אל חכוואתי"

25.6.2013 / 13:15

שורה של אמנים ואנשי רוח, בהם יהושע סובול, איתי טיראן ועוד, קוראים לשר לבטל את צו הסגירה שהוצא למקום בטענה שפסטיבל הצגות הילדים מתקיים בחסות פלסטינית

מאות אנשי רוח, אמנים ויוצרים חתמו על עצומה הקוראת לשר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לפתוח לאלתר את תיאטרון אל חכוואתי במזרח ירושלים, שנסגר השבוע מתוקף צו של משטרת ישראל. אהרונוביץ' אסר על קיומו של פסטיבל של הצגות תיאטרון לילדים בתיאטרון הלאומי הפלסטיני, ובהוראתו נסגר התיאטרון לשמונה ימים החל מערב הפתיחה של הפסטיבל, מערב שבת האחרון (22 ביוני).

בנימוקי הסגירה בצו נכתב שהאיסור על פעילות הפסטיבל נקבע בשל הטענה לפיה הוא מתקיים "מטעם ו/או בחסות הרשות הפלסטינית", והדבר סותר לטענת המשרד לביטחון פנים את חוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה (הגבלת פעילות) תשנ"ה 1994.

בין החותמים על העצומה באתר, נמנים אנשי התיאטרון יהושע סובול, נורמן עיסא, גורן אגמון, איתי טיראן, יוסי פולק, גלעד עברון, עינת ויצמן, שרית וינו-אלעד, אופירה הניג, חנן שניר, מוטי לרנר, ידידיה ויטל, מורדי גרשון, המשוררים מתי שמואלוף, שמעון בוזגלו, הסופרת איריס לעאל ועוד. מניין החתימות על העצומה עומד כרגע על למעלה מ-700.

יהושע סובול. נמרוד סונדרס
יהושע סובול/נמרוד סונדרס

"אנו החתומים מטה מבקשים להביע את מחאתנו החריפה על החלטתך למנוע קיום פסטיבל לילדים בתיאטרון אל חכוואתי בירושלים המזרחית, פסטיבל שעל תכנונו עמלו אנשים רבים במשך חודשים ואשר יכול היה להביא שמחה לחייהם של ילדים שחלקם הגדול חי מתחת לקו העוני", כך נכתב בגוף העצומה עליה חתמו היוצרים הישראליים. "מדינת ישראל מזניחה, באופן שיטתי, את תושבי ירושלים המזרחית, מבוגרים וילדים כאחד. במקביל, היא גם מונעת מהם לדאוג לעצמם ומסכלת ביד גסה את מאמציהם ותכניותיהם. החלטתך למנוע את קיום הפסטיבל מבוססת כביכול על הטענה שהוא נתמך בידי הרשות הפלסטינית - טענה שאינה מבוססת על כל ראייה ומוכחשת על-ידי מנהל התיאטרון".

נורמן עיסא. נמרוד סונדרס
נורמן עיסא/נמרוד סונדרס

זו השנה ה-19 שתיאטרון אל חכוואתי (שהוקם כמוסד ללא מטרות רווח בשנת 1984) יוזם פסטיבל הצגות לילדים, זאת לאחר הכנות של ארבעה חודשים. רוב ההצגות בפסטיבל, בין היתר של תיאטרון בובות, מועלות על ידי יוצרים פלסטינים אזרחי ישראל כמו גם על ידי יוצרים אירופאיים. הפסטיבל נתמך על ידי קרן התרבות הפלסטינית, שנתמכת על ידי הנציגות הנורווגית ברמאללה. תורמים אחרים לפעילויות תיאטרון הם חברות פרטיות פלסטיניות ועמותה פלסטינית לא ממשלתית.

עוד נכתב כי "החלטה זו חושפת את הצביעות המאפיינת את הצהרותיה של ממשלת ישראל על נכונותה להיכנס למשא ומתן עם הרשות הפלסטינית: האם הדרך לבנות אמון לקראת מו"מ היא מניעת האפשרות לצפות בתיאטרון בובות?". העצומה מסתיימת בדרישה "לפתוח לאלתר את התיאטרון ולאפשר את קיומו של הפסטיבל לילדים ואת כל פעילויותיו האחרות של מוסד חינוכי ותרבותי חשוב זה".

גם חבר הכנסת דב חנין הצטרף לקריאות נגד סגירת התיאטרון, ושלח מכתב בנושא אל אהרונוביץ'. "הריני פונה אליך בבקשה דחופה להפוך את החלטתך למנוע קיום פסטיבל לילדים בתיאטרון אל חכוואתי בירושלים המזרחית, האמור להתחיל ביום חמישי השבוע", כך כתב חנין. "הובא לידיעתי כי החלטתך למנוע את קיום הפסטיבל מבוססת כביכול על הטענה שהוא נתמך בידי הרשות הפלסטינית - טענה שאינה מבוססת על כל ראייה ומוכחשת על-ידי מנהל התאטרון. על כן ולאור חשיבותו הייחודית של התיאטרון, במיוחד בימי הקיץ, אני קורא לך לפתוח את התאטרון ולאפשר את קיומו של הפסטיבל לילדים ואת כל פעילויותיו האחרות של מוסד חינוכי ותרבותי חשוב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully