וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני הבימה: נשבית את התיאטרון

ארגון שח"ם ביחד עם ועד עובדי התיאטרון מתכנן לפצוח בשביתה כללית ב-21 ביולי, עקב הלנת שכר מתמשכת וכן פגיעה בתנאי השחקנים. "בלי שחקנים אין תיאטרון", אמר מנכ"ל שח"ם

תיאטרון הבימה ממשיך להסתבך: ארגון שח"ם הודיע כי ישבית את ההצגות בתיאטרון, בגין אי העברת תשלומים לשחקנים. "בעוד 15 יום הפארסה הזו נפסקת, אם התיאטרון הלאומי לא יכול לשלם לשחקניו הוא ייסגר- בלי שחקנים אין תיאטרון", אמר היום (חמישי) מנכ"ל שח"ם, שחר בוצר.

השביתה, שצפויה לכלול את כל ההצגות והחזרות בתיאטרון הבימה ולהתחיל ב-21 ביולי, הוכרזה היום על ידי הארגון המייצג כ-1900 שחקנים, בהם שחקני תיאטרון הבימה בהסכם הקיבוצי. הארגון הכריז כי הסיבות העיקריות לשביתה הן אי העברת תשלומים לקרנות הפנסיה וההשתלמות ואיחורים חוזרים ונשנים בהעברת תשלומי השכר. לאחר שלא נענתה הנהלת התיאטרון במשך למעלה מחצי שנה לדרישות ועד שחקני הבימה, המייצג כ-60 שחקנים בהסכם הקיבוצי שמאגד ארגון שח"ם, החליט אמש הוועד לאשר את השביתה.

הודעה על השביתה הצפויה נשלחה הבוקר לממונה הראשי על יחסי עבודה במשרד הכלכלה ולהנהלת התיאטרון.

באסיפה הכללית של שחקני הבימה שנערכה בחודש אפריל האחרון, הצביעו השחקנים פה אחד על הכרזת סכסוך העבודה, בייפוי כוחו של הוועד, וכן הסכימו על הכרזת שביתה במידה וההנהלה לא תיענה לדרישות הבסיסיות לעמידה בחוזה הקיבוצי ובחוקי העבודה.

בתקופה האחרונה צצו יותר ויותר תלונות של שחקני התיאטרון הלאומי בגין אי העברות חוזרות ונשנות של דמי הגמולים לקרנות הפנסיה וקרנות השתלמות, איחורים חוזרים ונשנים בהעברת תשלומי השכר החודשיים ואי תשלום דמי ביגוד לשנת 2012 ו- 2013. בנוסף, לטענת שח"ם, התיאטרון אף לא שילם דמי הבראה לשנת 2013, וכן נטען כי הוא פוגע בכוח הארגוני של העובדים – שכן בהסכם הקיבוצי שנחתם בשנת 1991 עם הנהלת הבימה נקבע כי מספר השחקנים הקבועים המועסקים בתיאטרון יהיה שליש ממספר השחקנים שהתיאטרון מעסיק, ולא פחות מ-18. כיום, בניגוד להוראות ההסכם הקיבוצי, אין אף שחקן אשר הוענק לו מעמד של קביעות בתיאטרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף לפארסה. שחר בוצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, בניגוד להוראות ההסכם הקיבוצי שנחתם בשנת 1995, שקבע כי שחקני פרילנס יועסקו רק במקרים חריגים, כיום מועסקים בתיאטרון יותר שחקנים תחת חוזי פרילנס מאשר שחקנים תחת ההסכם הקיבוצי.

"הנהלת הבימה בחסות החשב הממונה של משרד האוצר, גונבת כסף מהשחקנים כאילו הייתה אחרון מפעלי היזע בסין", אמר בוצר. "בכל ישיבת מו?מ משקרים לנו במצח נחושה וטוענים שהכספים יוחזרו, אך שבוע לאחר מכן אנו מגלים כי עוד מרכיב בשכר נלקח לקופת התיאטרון בניגוד להסכם הקיבוצי וחמור מכך – בניגוד לחוקי מדינת ישראל".

"צר לי שהגענו למצב כזה בו אנו נאלצים לצאת לעיצומים כדי לקבל זכויות בסיסיות כמו תשלום משכורת בזמן או העברת כספים לקרנות על פי החוק", אמר יו"ר ועד עובדי הבימה, שמוליק כהן. "בשנתיים האחרונות שחקני הבימה התחשבו מעבר למקובל ומעבר להגיון הסביר במצב התיאטרון, אך גם לנו יש גבולות אדומים. לא יתכן שהתיאטרון ימשוך אותנו במשך מעל לחצי שנה במו?מ על תשלומים המגיעים לנו בחוזה הקיבוצי".

מתיאטרון הבימה טרם התקבלה תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • הבימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully