וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני הבימה מאשימים: הנהלת התיאטרון גנבה את כספנו

לידי וואלה! תרבות הגיע מכתב פנימי שהפיץ ועד השחקנים לקראת השבתת התיאטרון, הכולל האשמות חריפות. ”לוקחים כסף שהוא שלנו”, נכתב בו. ”זוהי גניבה בכל מובן”

הטענות הקשות נגד תיאטרון הבימה ממשיכות לצוף מעל פני השטח: במכתב פנימי שהופץ בין שחקני התיאטרון הלאומי, נטען כי הנהלת התיאטרון הסתירה את הסדרי התשלומים עליהם חתמה מול השחקנים מהחשב הכללי של התיאטרון, ושחקן שזהותו לא נחשפה טען כי הכסף שהעביר מידי חודש לתיאטרון עבור מנוי חודשי לחנייה – מעולם לא הגיע לחניון. "לא נראה כי ישנה איזו אוזן קשבת או שישנה משמעות לאיומים עדינים ולבקשות, ונראה כי גם החשב עצמו לא מעורב בדיאלוג איתנו", נכתב במכתב הפנימי שנשלח מאת ועד שחקני הבימה, בו חברים בין היתר שמוליק כהן, גילה אלמגור וריקי בליך, אל כלל השחקנים והגיע לידי וואלה! תרבות. המכתב הופץ גם לשחקנים המועסקים בחוזה אישי (פרילנס).

המכתב המלא (לחצו להגדלה):

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המכתב הפנימי הופץ בין שחקני הבימה לאחר שבשבוע שעבר הודיע ארגון שח"ם כי ישבית את ההצגות בתיאטרון, בגין אי העברת תשלומים לשחקנים. "בעוד 15 יום הפארסה הזו נפסקת, אם התיאטרון הלאומי לא יכול לשלם לשחקניו הוא ייסגר- בלי שחקנים אין תיאטרון", אמר מנכ"ל שח"ם, שחר בוצר.

לאחר שלא נענתה הנהלת התיאטרון במשך למעלה מחצי שנה לדרישות ועד שחקני הבימה, המייצג כ-60 שחקנים בהסכם הקיבוצי שמאגד ארגון שח"ם, החליט אמש הוועד לאשר את השביתה, שצפויה לכלול את כל ההצגות והחזרות בתיאטרון הבימה ולהתחיל ב-21 ביולי.

"אחרי שיצא העניין (אי העברת הכספים, נ.ה) לתקשורת, ביקש החשב להיפגש איתנו", נכתב במכתב הפנימי לשחקני הבימה. "בפגישה הזאת התגלה כי מעולם לא ראה כלל את המסמך שניסחנו עם ההנהלה לגבי הסדר התשלומים, ומעולם לא התקיימה איתו פגישה בנושא. כלומר - שיקרו לנו. הלכה למעשה. לא היתה כל כוונה מצד ההנהלה לחתום על המסמך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוביל את השביתה. שחר בוצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכתב כי "בעקבות המכתבים שקיבלו כל שחקני התאטרון הקיבוציים על אי העברת תשלומי קרן השתלמות בחודשים האחרונים (זאת למרות שההנהלה טענה כי הגיעה להסדר מול חברות הביטוח, ואף הציגה מסמך המאשר זאת) התברר כי הצ'ק לחברת הביטוח בוטל או חזר - וגם על זה החשב לא ידע!".

"לא יתכן כי ההנהלה תחזור ותשקר לנו, גם בפגישות רשמיות שבהן נכחו עורכי הדין של התאטרון והנהלת שח"ם, לא יתכן כי תתעלם שוב ושוב מדרישותינו שהינן יותר מלגיטימיות, נכון לעכשיו הן כוללות אך ורק את התשלומים שמגיעים לנו על פי חוק!".

עוד נטען במכתב כי הבימה עושקת מזה חודשים את אחד משחקניה, שמעביר למקום כספים שמיועדים לחניה עבורו. "הבוקר פנה אלינו שחקן וסיפר שהוא מעביר 450 ש"ח בחודש להבימה, שמעבירה את הכסף לחניון התיאטרון וכך הוא קונה מנוי חודשי", נכתב. "ובכן, הוא העביר את הכסף אבל הבימה לא העבירה לחניון. היא לקחה את הכסף שלו לעצמה והוא לא הורשה להיכנס לחניון. המקרה הזה מייצג את העניין יפה: הם לוקחים כסף שהוא שלנו, לא שלהם, ומכניסים לקופת התיאטרון לתזרים השוטף. זוהי גניבה בכל מובן המילה".

ולמרות ואולי בגלל ההאשמות הקשות, המכתב מסתיים בנימה אופטימית. "חברים יקרים, במידה ונאלץ אכן להגיע למצב של השבתה, אנחנו חייבים להיות מאוחדים וחזקים. זה לא יהיה פשוט ויופעל עלינו לחץ. יהיו פניות אישיות אליכם ובקשות מההנהלה, ואולי גם איומים, אסור לנו להיכנע ולהיחלש, אם ניכנע, המסר יהיה שאפשר להחליש אותנו ולעוור אותנו במניפולציות ובהבטחות שווא. זה לא קל, אבל זו הדרך היחידה להשיג שיפור בתנאי העבודה שלנו... אנו מבקשים גם מהשחקנים שאינם חתומים על חוזה קיבוצי לגבות אותנו ולעמוד איתנו במאבק הזה. הוא גם לטובתכם!"

אירוע פתיחת הבימה. נמרוד סונדרס
"לוקחים כסף שהוא שלנו". תיאטרון הבימה/נמרוד סונדרס

מהבימה נמסר בתגובה: "זה לא סוד שתיאטרון הבימה נמצא בעיצומה של תוכנית הבראה ובמצב לא פשוט לאור זה שלא כל ההבטחות שסוכמו בהסכם ההבראה קוימו. התוכנית מלווה על ידי חשב מלווה העובד בעבודה יום יומית ובצמוד להנהלה ולא במקומה. הנהלת הבימה, ועד השחקנים והאיגוד המקצועי היו בשבועות האחרונים בדיאלוג מתמשך, רוב הנושאים שהיו במחלוקת סוכמו לשביעות רצון הצדדים כאשר לנגד עיני הנהלת התיאטרון עומדת מטרה אחת, טובת השחקנים והעובדים
בסוף שבוע שעבר ללא כל סיבה מוצדקת החליט האיגוד המקצועי של השחקנים לפוצץ את המשא ומתן ולצאת לתקשורת.

"למרות זאת הנהלת הבימה תמשיך לדאוג לכל אחת ואחד מהעובדים והשחקנים ולכבד עד תום את ההסכמים עם האיגוד ועד השחקנים, חרף הקשיים הכלכליים שנובעים מחובות העבר. צר לנו שבמקום לשתף פעולה במאבק להבראתו של התיאטרון עוסקים ועד השחקנים והאיגוד המקצועי בניסיון להעליל עלילות שווא והפצת אמירות לא מבוססות על הנהלת התיאטרון.

"לעצם העניין, כל כספי קרנות הפנסיה וההשתלמות שולמו וממשיכים להיות משולמים במלואם בהסדרים שהגענו עמם ולכך יש אישורים בכתב. שום צ'ק לא בוטל או חזר כדברי הוועד והאיגוד! החניון קיבל מאיתנו המחאות מראש אפילו לחודשים הבאים, תקלה של החניון במקרה של רכב בודד שלא נפתח לו השער שימשה את הוועד והאיגוד כקרדום לחפור בו ללא כל סיבה אמיתית.

"אנחנו בטוחים שוועד השחקנים והאיגוד יפעלו מתוך אחריות למען שחקני התיאטרון ויחזרו במהרה לשולחן המשא ומתן כדי להגיע להסכמות בנושאים השנויים במחלוקת. התיאטרון נמצא בעיצומן של הכנות לקראת העונה הבאה לארבע הפקות חדשות, וכל השחקנים והעובדים מגויסים להצלחת התיאטרון".

  • עוד באותו נושא:
  • הבימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully