וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 46: תפעילו את המזגן ותרימו

11.7.2013 / 0:41

אוגוסט מתקרב, וכדי לרכך את מכת החום, הקאסט האלקטרוני של יותם אבני מגיש רצועות האוס וטכנו צוננות שיקרעו את הרחבה ויפרקו לכם את הצורה. האזינו

אם כל כך חם שם בחוץ (הבא שיאמר "חכה לאוגוסט", לא יזכה לראות שוב אור יום לעולם), הפיתרון היחידי, הוא מוזיקה צוננת ומרוות צמאון. במקרה, ישנו מבול היסטרי של אלבומי אלקטרוניקה/דאנס קייצים, ממדינות קרות עכשיו. את עיקרם רקחנו לכדי סט יחיד ומיוחד. על הפתיח הדרמטי של הקאסט הפעם, אחראי, משיח צדקנו - קרל קרייג. בימים אלה הוא חוגג את הוצאתו לאור של אלבום מיקס חדש. מדובר בכרך משלו בסדרה היוקרתית "Masterpiece" של המועדון-לייבל האנגלי ראנסאנס. האלבום המשולש(!) כולל: סט מועדונים עדכני, סט השפעות מוזיקליות מוקדמות, ותקליטור נוסף שלישי מאת קרייג, שעבורו הפיק יצירות אולפן חדשות ובלעדיות לפרוייקט. התקליטור המיוחד, המוגש תחת הכותרת "Meditation", מציע שישה הקלטות של משחקי סינתזה מודולרית נסיוניים, היישר מאולפנו של המפיק האגדי. כותרת התקליטור מסגירה כנראה את כוונת המשורר, יצירת פס-קול אידיאלית למדיטטציה. לא בטוח שהצליח, אבל למאזינים סבלניים ומעריצים אדוקים של קרייג, מדובר במתנה מופלאה.

אי אפשר שלא להתאהב בדינקי. גל המינימל-טכנו הצ'יליאני שניכס לעצמו אותה בעשור הקודם, רק עשה עוול לעושר המוזיקלי שביצירתה. בימים אלה יוצא אלבומה החמישי, והוא מוכיח בפעם הסופית שמדובר באחת הקולות הייחודים והמרגשים ביותר בתעשייה. המיזוג החלומי שיצרה עם השנים, בין מיקרו-האוס, אלקטרוניקה וקול שירתה הניו-וויבית, הוא אחד המרקמים המוזיקליים היפים בתבל. ראייה לכך ניתן למצוא ב"Falling Angel", הסינגל הראשון מתוך אלבומה החדש, שמופיע כאן בקאסט. אלבומה החדש "Dimension D" הוא יצירה משובחת, והיא מומלצת גם למי שעוד טרם זכה להוקיר בשבחה.

אלבום מסקרן נוסף על אותו קו תפר מוזיקלי שייך לג'יימס הולדן. אחרי שאלבום הבכורה שלו "The Idiots Are Winning" (2006) הוכתר כאחד ממכתיבי צליל המועדונים של הרגע, העולם המתין בדריכות למוצא פיו הבא של אליל המלודיות הצנום. כעת הוא מוציא את "The Inheritors", יצירה ארוכה, תובענית ומרתקת. הרומן המוזיקלי האדוק של הולדן, עם תזמורי רוק ביצירות טכנו, מגיע לשיאו באלבום החדש. בלי אף להיט מועדונים פוטנציאלי, למעט "Renata" הסינגל הראשון, שמופיע גם בקאסט כאן, הולדן מוכיח שיש לו ביצים. זה הוא ללא ספק האלבום שממתג אותו סופית כמפיק קונספטואלי מעמיק - כזה שראוי לסיקור ב-Wire, יותר מאשר ב-Resident Advisor. שווה בדיקה.

לאחר מכן במיקס, משתרבב לו פנימה קאבר משגע של רויקסופ, לבי-סייד נשכח של דפש מוד ("Ice Machine"). הטראק הוקלט במקור כרצועת בונוס, עבור הכרך שערכו רויקסופ לסדרת אלבומי האוסף "Late Night Tales" ממש לאחרונה. בימים אלה, יוצא אותו הקאבר לאור, והפעם עם רימיקס מועדוני משובח של יואן פירסן. כמפיק שעבד רבות גם עם דפש מוד וגם עם רויקסופ. מדובר בבחירה נוחה אך גם בטוחה ללהיט גדול. פירסן, מהמפיקים החשובים והאהובים שידעה תעשיית האינדי-דאנס, חידד את המקור המנומנם לרצועה בועטת, כזו שללא ספק נשמע עוד המון הקיץ. מומלץ.

ואם כבר בלהיטי קיץ, עסקינן, אי אפשר להתעלם מהרעש סביב הסינגל החדש והכה מדובר של Todd Terje. אליל הנו-דיסקו הנורווגי, שהעניק גם סט מרומם בבלוק לאחרונה, ממשיך לטשטש את הגבולות בין צלילים אלקטרוניים לאורגניים והפעם עם "Strandbad". מדובר באחד מסוג אותן רצועות, שטומנות בחובן מספר מימדים הנחשפים בהדרגה. בין אם עבור העברת הילוך, או ברגע שיא של סט, אין ספק שמדובר באחד הטראקים שנשמע הכי הרבה הקיץ. זהירות - קאלט.

עוד במהלך הקאסט הצונן שלנו, טעימה מפרויקט הרימקסים המסחרר שעורכים כעת The XX. ג'יימי ג'ונס, קים אן פוקסמן וכמובן חבורת אינרוויז'נס (אמ', דיקסון ומרקוס ווגול) מוציאים כעת לאור, כל אחד בתורו, רימיקס לכמה משירי הלהקה האהובים ביותר. מבין כל הגרסאות המעולות, קשה לבחור אחת. הרצועה שמופיעה במיקס כאן, היא גרסאת רימיקס מסמררת שיער שערכו Ame, ללהיט "Reunion". שווה לא פחות לבדיקה, היא גם גרסא שהפיק Dixon לשיר "Tides". בשני המקרים, מדובר בהמנוני תקופה מובטחים, תמיכה נהלבת מוצעת כבר כעת מכל תקליטן חשוב הנע בין סת' טרוקסלר ללורן גרנייה.

ישנה תחרות אימתנית על תואר האלבום המדובר של החודש. משמאל, עומד רוברט הוד. דור-שני לחלוצי הטכנו, הוגה תנועת המינימליזם וללא ספק אחד מהיוצרים והתקליטנים החשובים ביותר לצאת מדטרויט. מולו, ניצבת זקופה, מאיה ג'יין קולז. נערת הפלא שכבשה את תעשיית הדאנס בסערה, עם הריתוך המרתק שלה שבין דיפ האוס, אלקטרוניקה ומקצבים שבורים. האלבום של הוד, תחת הכינוי Floorplan, מספק 10 כלי תקלוט ארוכים. אלבום הבכורה של קולז, לעומת זאת, הוא אלבום אולפן אישי, ובו שירים ומזמורים עם מגוון של קולות אורחים. אין באמת כל אפשרות להשוות בין השניים. ואולי לכן, יש להכתיר את שניהם יחדיו כצמד ההוצאות החשובות והטובות של הרגע. בסופו של הקאסט, ניתן להיתקל ברצועה נבחרת משני האלבומים המדוברים. האוס וטכנו פנים רבות לו, והנה שתי קצוות.

האזנה נוספת:

הטראקליסט המלא:

Carl Craig - Meditation 5
Dinky - Falling Angel
James Holden - Renata
Royksopp - Ice Machine (Ewan Pearson Dark Room Scene Remix)
Todd Terje - Strandbar (Disko Version)
Anton Zap - Miles & More
The XX - Renuion (Ame Remix)
Isolee - Dennis (Original Mix)
Floorplan - Never Grow Old
Maya Jane Coles - Everything (Feat. Kim Ann Foxmann)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully