וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גיתאי יתמודד בפסטיבל ונציה

25.7.2013 / 13:33

"אנה ערבייה", סרטו החדש של הבמאי בהשתתפות יובל שרף, אסי לוי, נורמן עיסא ועוד, התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל הסרטים היוקרתי

"אנה ערבייה", סרטו החדש של הבמאי עמוס גיתאי, התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה שיתקיים השנה זו הפעם ה-70. הפסטיבל ייפתח ב- 28 באוגוסט ויימשך עד ה-7 בספטמבר. הסרט יוקרן בבכורה עולמית במסגרת התחרות הרשמית של הפסטיבל ב-3 בספטמבר ומככבים בו יוסוף אבו ורדה, יובל שרף, אסי לוי, שרה אדלר, אורי גבריאל, נורמן עיסא ושהדי סרור.

גיתאי צילם את סרטו בשוט רציף אחד בלבד באורך של 81 דקות והוא מציג שבע דמויות המתגוררות במעין מובלעת על גבול יפו ובת-ים, על שטח שנמצא באחד האזורים היחידים שעדיין לא הפכו למוצר נדל"ני הנמכר לכל המרבה במחיר. בין המבנים המוקפים בפרדס ומשמשים למחייה ולמוסך מאולתר, חיים חברי קהילה קטנה, במקום בו הזמן שונה לחלוטין מזה של העיר הסובבת אותם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יובל שרף ב"אנה ערבייה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנה ערבייה" נכתב על ידי גיתאי בשיתוף עם מרי-ז'וזה סנסלם, והוא מביא את סיפורה של יעל, עיתונאית צעירה (יובל שרף), שמגיעה למקום בכדי להתחקות אחר סיפור מסתורי המלווה את מותה של אם המשפחה, אנה, שנולדה בפולין במחנה ריכוז ונישאה לאחר הגעתה לישראל ליוסוף .הדמויות אותן יעל פוגשת מספרות לה על חייהן ועל החלומות, התקוות, הרומנים, התשוקות והאכזבות שלהן. דרך גיאומטריה של פיסות זיכרונות, מנהל הסרט מסע בין ההווה שבו מצויות הדמויות לבין טראומות העבר.

זוהי לא תהיה הנציגות הישראלית היחידה בפסטיבל ונציה: וגם סרטו העלילתי הראשון של יובל אדלר, "בית לחם", התקבל לפסטיבל ויהיה מוקרן במסגרת "Venice Days" בה מוקרנים 12 סרטים מרחבי העולם, במודל המתבסס על "שבועיים של במאים" (Director's Fortnight) היוקרתי בפסטיבל הסרטים בקאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully