וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דסקטופ 09: האימג'ים שעשו לנו את השבוע

2.8.2013 / 18:06

מוזיאון ינקו דאדא חוגג 100 שנות רדי-מייד, עטיפות ספרים שערורייתיות ומופרכות, בובות הפרבי עושות קאמבק: מצעד הדימויים של השבוע

יש מעט מאוד דברים מצחיקים כמו כוונות טהורות שמתנגשות חזיתית ב"וואט דה פאק קרה פה עכשיו?". כאן תוכלו לצפות בכמה וכמה דוגמאות של עטיפות ספרים שלא ייאמן שיש מי שאישר אותן ולא עצר לרגע כדי לחשוב שיכול להיות שיש בהן משהו משונה במקרה הטוב ומופרע לחלוטין במקרה הפחות טוב. כאן נדמה שההתנסויות החדשות של אלמו מ"רחוב סומסום" כוללות יותר מסיבוב סביב הבלוק, אבל היי, למה שהמבט המרוצה מעצמו של כרובי יעצור אותנו מלהדפיס את הכריכה הזו?

מאז שרפרף החד אופן של מרסל דושאן, ומתיחת הגבולות של מה נחשב לאמנות, הורגלנו לכניסה של חפצי היומיום בעיבודים שונים אל חללים מוזיאליים וכולנו ממלמלים בצייתנות ש"אין דבר כזה שאין דבר כזה". ז'אנר הרדי מייד (ready made) החתרני והנושק לאבסורד מציין מאה שנים, ומוזיאון ינקו דאדא חוגג שלושים שנות יצירה ופעילות. בתערוכה "Ready-Set-Go" המוצגת בעין הוד במוזיאון תוכלו לראות מלבד העבודה הזו, גם כרוב על גלגלים, ענפי עץ הזורמים מברז נחושת ועוד חיבורים יצירתיים, משונים ומעוררי דמיון.

למי שלא זוכר – בשנות ה90' הפרביז היו עניין, והבובות הנהדרות הכעורות-מקסימות האלו רק חיכו לתורן לעשות קאמבק. בטאמבלר הביזארי גאוני פרבי-ליבינג, בובות הפרבי מציגות פרשנות משלהן לקאברים של אלבומים. אם לומר את הכמעט מובן מאליו – הפרבי עוברות כאנושיות, מצחיקות וחמימות הרבה יותר מאלילי הפופ והרוק שלנו. ואם הפרבי הזה נראה לכם מוכר, זה כיוון שהוא מחקה את עטיפת האלבום של אדל.

דנה גרייס ווינסדור היא מאיירת ישראלית בוגרת בצלאל שמתגוררת בברוקלין, ניו יורק, ובטאמבלר המלהיב שלה או בעמוד הפייסבוק, אפשר למצוא שורה של איורים מקסימים ומקריפים בו-זמנית. על הדימויים האלו תצטרכו לתת לעצמכם פרס אם תצליחו להבין את המשמעות שלהם בזמן שאתם חולמים לתלות אותם בסלון.

  • עוד באותו נושא:
  • דסקטופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully