וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: פסטיבל לקולנוע אמריקאי עצמאי בישראל

11.8.2013 / 21:20

פסטיבל לקולנוע אמריקאי עצמאי יתקיים לראשונה בישראל, ויתפרש בכל רחבי הארץ – בין היתר בחולון, חיפה, ירושלים וכרמיאל

פסטיבל "States of Minds" לקולנוע אמריקאי עצמאי, יתקיים לראשונה בישראל בין התאריכים 25-28 באוגוסט במספר מתחמים: קולנוע לב בדיזנגוף סנטר בתל אביב, סינמטק ירושלים, סינמטק חולון, בית הגפן בחיפה ופארק הגליל בכרמיאל. בערב הפתיחה של הפסטיבל ב-22 באוגוסט, יוקרן בקולנוע לב בתל אביב סרט הפתיחה – "בעיניים של מייזי" ("What Maisie Knew") של הבמאים סקוט מק'גי ודיוויד סיגל.

הפסטיבל הינו יוזמה של ליזבת' שרמן, שגם מנהלת אותו אמנותית יחד עם הבמאי עמוס פו. הפסטיבל מתעתד להיות ארגון ללא כוונות רווח המבוסס בוושינגטון, המבקש לקדם ולפתח את הקשר התרבותי בין ישראל וארצות הברית. הפסטיבל יוקדש לקולנוע אמריקאי עצמאי עכשווי ויוקרנו בו 12 סרטים, רובם בבכורה ארצית, ביניהם סרטי עלילה, סרטים תיעודיים וסרטים קצרים של במאי קולנוע מוכרים לצד במאים צעירים יותר. בחירת הסרטים, לדברי המארגנים, מייצגת נושאים בעלי חשיבות חברתית, סביבתית ופוליטית, תוך התמקדות באתגרים עמם מתמודדים מיעוטים.

אירועי הפסטיבל יכללו גם כנס בנושא מדיה וטכנולוגיה, כנס בנושא העצמה נשית ופאנל עם נשים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, סדנאות וכיתות אמן, תכניות חינוכיות ותכנית לדיפלומטיה קולנועית. כמו כן ישנה כוונה להפגיש אנשי מדיה מקומיים עם כאלו שיגיעו לפסטיבל מחו"ל.

"כאשר בידור, טכנולוגיה וחינוך מתמזגים יחדיו, לדינמיקה הנוצרת יש כוח לחולל שינוי חברתי", אומרת שרמן, מייסדת ונשיאת "States of Minds". "באמצעות תכניות בתחומי המדיה (קולנוע, טלוויזיה ומדיה חברתית), הטכנולוגיה והחינוך, ניתן יהיה לקרוא תיגר על הנחות אודות תרבויות שונות, להתעמת עם תפיסות עולם ולהעמיק קשרים בין מדינות".

בין היתר, במסגרת הפסטיבל יוקרנו הסרטים "ברוקלין קאסל" ("Brooklyn Castle") של קייטי דלמג'ורה שאף תגיע להקרנה, "מחוברים" ("Connected") של טיפאני שליין, "מנותקים" ("Disconnect") של הנרי אלכס, "הגנרל של הקיסר" ("Emperor") של פיטר וובר, "יוצרות: הנשים שעושות את אמריקה ("Makers: “Women who make America") של ברק גודמן, "משימת בתולות הים" ("Mission of the Mermaids") של סוזן רוקפלד ו"תחת אותו ירח" ("La Misma Luna") של ליז'יאה וילאלובוס. בנוסף יוקרנו סרטים עצמאיים בבחירת פו, ביניהם "עיר ריקה" ("Blank City") ו- "עמק קסום" ("Magic Valley"). מידע על רכישת כרטיסים ניתן למצוא כאן וכאן.

  • עוד באותו נושא:
  • states of mind

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully