וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 48: מסע בנתיבים צדדיים

15.8.2013 / 0:40

עולם המוזיקה האלקטרונית מלא בתת-סצינות והגדרות נוקשות, אבל יש גם יוצרים שבוחרים להתחמק מזהות ז'אנרית ולנסוע בנתיב עצמאי. הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב מצדיע להם

לז'אנרים אלקטרוניים יש לרוב חוקים מאד ברורים. המקצב יהיה בטווח מאד ספציפי, הסאונדים דומים, התבניות, הביטים וכו'. צליל אחד במקום מסוים יכול לעשות את ההבדל בין תת ז'אנר אחד לשני. זה יכול להיות קצת דבילי, אבל גם מאוד נוח וברור, ובכך לסייע לפתח סצינות וקהילות מובחנות. עם זאת, יש גם יוצרים רבים שלוקחים את נתיב הפרילנס, ולא משתייכים לאף קטגוריה. ליוצרים האלו אין כללים, אין קו מנחה ולא קיים בהכרח דמיון ברור ביניהם ובין התוצרים שלהם. יש רק מטרה אחת משותפת, ליצור מוזיקה טובה על כלים אנלוגיים או דיגיטליים, להתנסות, לגוון, לחדש ולתת לדמיון ולטעם האישי להוביל ולהנחות את היצירה. הקאסט הפעם גם הוא באווירה משוחררת ופחות מקובעת, עם קטעים איטיים וקטעים מהירים, מחוספסים או עדינים, קשים לעיכול או פשוטים וכיפיים. ניגע קצת באלקטרו ובבוגי, מעט בהאוס ודיסקו איטי ואפילו נגרד את הביטים, הפוטוורק והטראפ. תמצאו כאן שמות מוכרים כמו מודימן, Lone ואיקוניקה, יוצרים שעושים לעצמם שם בימים אלה ממש כמו Pedestrian וכן שמות חדשים לגמרי בסצינה כמו ליסטון ו-Slevy - דגימה מהמיטב של יבול האלקטרוניקה של התקופה האחרונה.

אם מדברים על הגיוון שבמוזיקה האלקטרונית, FaltyDL נמצא בנקודה מעולה להתחיל בה. עם שלושה אלבומים באמתחתו, דרו לסטמן הניו יורקי ביסס את מעמדו כיוצר מרתק ואיכותי, ורסטילי ומיוחד, מפיק בחסד ואחד החשובים והמעניינים ביותר בשנים האחרונות. כשניגשים לקטע חדש של פולטי, אין לדעת מה יקרה כשתלחצו על כפתור הפליי. זה יכול להיות ברייקס או בוסה נובה, גאראג' או פוסט דאבסטפ, זה יכול להשמע אורגני וחי או אלקטרוני ומסונתז. זה יכול להיות קטע להאזנה ביתית או משהו שמכוון היישר לרחבה, אבל זה תמיד נשמע כמו פולטי. כמויות הרגש שלסטמן שופך לקטעים שלו, בשילוב עם סאונד קלידים וכלי הקשה עמוק, עוטף ומזוהה, יוצרים קול אישי שלא ניתן לטעות בו. תו התקן הגבוה של כל מה שיוצא תחת ידיו שם אותו ברשימה אחת יחד עם שמות כמו פור טט, קאריבו ושאר גדולי המוזיקאים האלקטרוניים של התקופה. בתוך מבול הדי.ג'ייז מחו"ל שמציף אותנו בשנים האחרונות, פעם בזמן מה נוחת כאן מישהו שמשתייך לליגה אחרת. שפר עלינו גורלנו ו-FaltyDL עומד להגיע לתקלט בתל אביב ממש בעוד שבוע, באירוע שתואם את הסגנון של היצירה שלו: מסיבה של מוסד המוזיקה החשוב והמגוון בארץ, רדיו הקצה, שחוגג שנה מאז הפיכתו לרדיו עצמאי ומגוון עוד יותר. קשה לומר מה בדיוק הולך לקרות בסט שלו במועדון הבלוק, אבל ההמלצה שלנו היא לא לפספס פולטי. לא, לא.

לבלוג של רדיו הקצה בוואלה תרבות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
FaltyDL/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקצוות של האלקטרוניקה פועלים אינסוף לייבלי בוטיק קטנטנים עד פצפונים, רובם מוציאים את המוזיקה שלהם בפורמט דיגיטלי בלבד בשביל לחסוך בעלויות, ועדיין מפסידים כסף. אחד האהובים על מערכת פופ לוק הוא הלייבל Donky Pitch שהוקם בברייטון בשנת 2009 והוציא מאז, ובכן, לא הרבה מוזיקה. ארבע שנים הן נצח בשביל לייבל שכזה, ולאוסף החדש והראשון שלהם שיצא ממש בימים אלו (הורדה חינם) קוראים בהתאם "We Didn't Think We'd Make It This Far". בין שמות יותר מוכרים כמו Slugabed ו-Lockah אפשר למצוא שם גם את אחד היוצרים המבריקים והכי פחות מוערכים שפועלים כיום, The Range, ובכלל מדובר באוסף מעניין של מוזיקה ניסיונית שלפעמים גם מצליחה. מתוך האוסף, מופיע בקאסט קטע ישן של Nino, ועוד מאותו הלייבל, Tokyo Hands – גם הוא יוצר צעיר ומבטיח, עם קטע מתוך אי.פי חדש שלו שיוצא בחודש הבא ונשמע נהדר.

לייבל אלקטרוני קטן נוסף, מהמרתקים הפועלים כיום, הוא Friends Of Friends, שמנסה לקדם קונספט מעט אמורפי של שינוי הדרך בה אנו חווים, מגלים ורוכשים מוזיקה, אבל זה לא באמת מעניין; מה שכן מעניין זו המוזיקה עצמה. מבט על הרוסטר של FOF מראה שהלייבל דוחף כמה מהמפיקים היצירתיים ביותר בסביבה, כמו Shlohmo, Ryan Hemsworth ו-LOL Boys, ואנחנו מזכירים אותו כאן כיוון שגם הוא שחרר אוסף חינמי ממש לפני כמה ימים, פרק שני בסדרה שלהם "Show Me The Future". גם הפעם מדובר באוסף של קטעים אלקטרוניים מותחי גבולות בשלל טעמים, חממה נהדרת לגלות בה כישרונות עתידיים ייחודיים. אם אתם אוהבים להיות עם היד על הדופק, מומלץ להתחיל לעקוב.

הטראקליסט המלא:

00:00 - Liston - Transformers // XVI
05:00 - Selvy - Brother // Your Mama's Friend
09:30 - José James Feat. Hindi Zahra - Sword + Gun (FaltyDL Remix) // Blue Note
16:30 - Letherette - After Dawn (Bibio Remix) // Ninja Tune (Free Download)
21:00 - Kyson - Sunnyvale // Friends Of Friends
25:30 - Tokyo Hands - Letters // Donky Pitch
29:00 - Ikonika - Beach Mode (Keep It Simple) [feat. Jessy Lanza] // Hyperdub
33:00 - Nino - Bright Lights Big City // Donky Pitch
36:00 - Leroy Peppers - Northern Nookie // Dirtybird
40:00 - Pedestrian & Jasperdrum - Kalakuta vs Zombie (PEDit) // Free Download
47:30 - Moodyman - Technologystolemyvinyle // KDJ
51:00 - Lone - Begin To Begin // R&S

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully