וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תפיל את המיליון: "עוקצי ניצולת השואה" תובעים את רפי גינת

26.8.2013 / 11:18

פרסום ראשון: בני הזוג שכיכבו בתחקיר ”כלבוטק” בשם ”עוקץ ניצולת השואה” והואשמו כמי שהונו קשישה בת 82, תובעים את מערכת התכנית אשר "הוציאה את דיבתם רעה" במיליון שקלים

בני זוג שכיכבו בתחקיר "כלבוטק" בשם "עוקץ ניצולת השואה" והואשמו כמי שהונו קשישה בת 82 וסחטו ממנה עשרות אלפי שקלים תובעים את מערכת התכנית במיליון שקלים ודורשים מערוץ 10 פיצוי מקורי: את כל הכנסותיו משידור הפרסומות בתכנית שעסקה בהם והוציאה, לטענתם, את דיבתם רעה.

השניים הופיעו בתחקיר התכנית ששודר לפני חודשיים ופתח את התכנית, ובו נעשה שימוש במצלמה נסתרת והוצגו עדויות של ניצולת שואה אשר הייתה בקשר עם שני התובעים והונו אותה, לטענתה. לטענת התובעים, הדברים "לא היו ולא נבראו" והכתבה שודרה חרף ידיעתם בפועל של רפי גינת וצוות התוכנית כלבוטק, כי אין שום ראיה נגד השניים וכי מדובר ב"מילה כנגד מילה" שלהם אל מול ניצולת השואה. עוד הם טוענים כי קטעי אילוסטרציה שהוצגו בתכנית לא דווחו ככאלה, והותירו רושם כי מדובר בתיעוד אמיתי של אירועים.

"62 פגיעות שונות של לשון הרע ופגיעה בפרטיות"

בתביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בת"א באמצעות עו"ד רז מנגל ממשרד איתן ארז ושות' והגיעה לידי וואלה! ברנז'ה, טוענים התובעים כי גינת, ערוץ 10, עורך ותחקירן התוכנית כלבוטק ובני משפחתה של ניצולת השואה ביצעו 62 פגיעות שונות של לשון הרע ופגיעה בפרטיות, בכתב התביעה הם מונים אותן אחת אחת, ותובעים בגין כך מיליון שקלים. בצעד קיצוני התובעים מבקשים שבית המשפט יורה על העברה לידיהם של כל ההכנסות מפרסומות בגין הפרק בו שודרה הכתבה.

לטענתם, הם פנו למערכת כלבוטק בטרם שודרה הכתבה וביקשו להיבדק במכונת אמת, אך כשהגיעו למכון הפוליגרף, ארב להם צוות צלמים אשר הקיפו אותם, ועשו עליהם "אמבוש" עד אשר נאלצו לעטות שקיות אשפה שחורות על פניהם. עו"ד מנגל מציין בתביעה כי עד למועד הגשת התביעה וחרף פניותיו, סירבו אנשי ערוץ 10 וצוות התוכנית כלבוטק להעביר לידיו את תוצאות בדיקת הפוליגרף, וזאת לאחר שנמנעו מלציין בכתבה את תוצאותיה. דברים ברוח זו הובאו בסיום התכנית בתגובת השניים לתחקיר.

ממערכת "כלבוטק" נמסר בתגובה: "אנו עומדים מאחורי כל ממצאי התחקיר. כל ניסיונות התובעים בשלוש ערכאות שונות לטעון כי נעשה להם עוול נדחו על ידי כל הערכאות השיפוטיות אפילו בבית משפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully