וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה גולשת 39: לקראת יום כיפור - מדריך סדרות רשת

הילית וולברג

9.9.2013 / 0:59

שותפים לדירה שמתחילים לקיים יחסי מין, חתולה כובשת עם בעיות בריאותיות וקומדיות מטורפות על תיכוניסטים וגיבורי על כושלים - מדריך סדרות הרשת שיעבירו בכיף את יום כיפור

יום כיפור הוא כבר מזמן לא המועד הזה שבו אם אתם לא צמים ומתפללים ומבקשים סליחה על חטאיכם, אתם חייב לעמוד בתור בווידאומט. עם המצאת האינטרנט החיים שלנו הפכו קלים יותר, במיוחד בימים בהם אין מה לראות בטלוויזיה. מצד שני, קצב הצפייה שלנו עלה כל כך עד שמרתונים שלמים של סדרות מופת נמחים תוך שבועות ספורים.

מזל שברחבי הרשת פזורים אינספור תכנים שרק מחכים לכם. חלקם כאלה שיצאו ממש עכשיו וחלקם עשויים להיות הדבר הטוב הזה שעוד לא שמעתם עליו. אז אם לא בא לכם לפתוח ספר, ללכת ברגל או להתרכז במחשבות שלכם ביום כיפור הקרוב, אולי כדאי שתבדקו את הלינקים הבאים:

Lil Bub and Friendz

באב היא חתולה קטנה וחמודה במיוחד שנולדה עם עיוות בעצמות ולאחר שבעליה אימץ אותה אל חיקו הוא העלה תמונה שלה לרשת. מאז, באב היא כוכבת רשת, לצד גראמפי קט, ניאן קט ועודד שלל סלבס חתוליים. "Lil Bub & Friendz" הוא סרט דוקומנטרי מבית Vice שיוצא לחקור את תופעת החתולים האינטרנטית בחמידות וברגישות המאפיינת את החיה מספר אחת של יוטיוב. הסרט הוקרן בפסטיבל הסרטים של טרייבקה וכיאה לנושא אותו הוא חוקר, זמין בחינם בערוץ היוטיוב של Vice ב-4 חלקים. הכינו את הממחטות.

חלק 1:

The Awesomes

ה-Awesomes הם חבורת גיבורי על כושלים שקובצה לה יחדיו כדי להציל את העולם אחרי שה-Awesomes המקוריים והמוצלחים החליטו לפרוש. סת' מאיירס שיצר את הסדרה ביחד עם מייק שומאקר ומככב בה, הוא הדבר החם התורן שיצא מ"סאטרדיי נייט לייב", מאז הוכרז כמנחה החדש של תכנית הלייט נייט מבית NBC במקומו של ג'ימי פאלון. ההומור שלו מורגש בפרקים הראשונים ובסך הכל מדובר בסדרה חביבה ביותר, גם אם היא סובלת מנותני חסות מעיקים שמשתלטים על מערכונים ביזאריים. כמובן שהיות ו-Hulu לא זמינה לצפייה בישראל, שווה לכם להוריד פרוקסי, כמו למשל תוסף הכרום המעולה Hola, כדי להנות מהתענוג המפוקפק. אל תגלו.

סת' מאיירס. GettyImages
הדבר החם התורן. סת' מאיירס/GettyImages

Little Horribles

איימי יורק רובין יוצרת, מפיקה ומככבת בסדרה הזאת, כאנטי גיבורה לסבית בת 30 פלוס שחיה את חייה הרגילים בלוס אנג'לס, תוך כדי שהיא מבצעת החלטות לא נכונות וסובלת מפינוק יתר. רובין מכוונת לעבר הטריוויאליות של החיים והרגעים הקטנים והכמעט לא מורגשים, מה שמייצר אלמנט הזדהות עם הדמות המוזרה שלה. הלוס אנג'לס טיימס כינה אותה "'גירלז' הלסבית", אבל מה שיפה יותר ברעיון של הסדרה הוא הייצוג ההומו-לסבי שמקבל במה לא גימיקית – כמו זו ב"כתום זה השחור החדש" למשל – בזכות האינטרנט.

סינתיה סטיבנסון מככבת בששת הפרקים הראשונים ביחד עם מעצמת סדרות הרשת איסה ריי, והפרק השביעי עלה לאוויר בשבוע שעבר אחרי חופשה קצרה. עד ש"גירלז" תחזור לעונה חדשה בשנה הבאה, פנו לעצמכם שעה וקצת לבילוי פתטי עם איימי.

הפרק הראשון:

The Outs

בהמשך לייצוג ההומו-לסבי המקבל יד חופשית יותר וסטראוטיפית הרבה פחות ברשת, "The Outs" מספרת ב-6 פרקים ופרק ספיישל את סיפורו של מיטשל (אדם גולדמן, שגם יצר את הסדרה), החברה הטובה שלו אונה והחבר שלו לשעבר ג'ק, תוך שהם חיים להם בברוקלין ועושים את מה שכולם עושים. כמו רבות מסדרות הרשת בימינו, גם "The Outs" מומנה על ידי קמפיין קיקסטארטר ב-25,000 דולר. אחרי שעלתה לאוויר בשנה שעברה, היא זכתה למימון נוסף של מעל ל-20 אלף דולר, מה שהוליד את הפרק השביעי שזכה לכינוי הפארודי "ספיישל חנוכה". דבר מיוחד נוסף בפרק האחרון שעלה מוקדם יותר השנה לאוויר, הוא שאלן קאמינג (איליי גולד מ"האשה הטובה") מככב בו. קאמינג מצא את הסדרה ברשת וצייץ עליה וגולדמן, שהתרגש מעצם האזכור, ניסה את מזלו ופנה אליו. קאמינג הסכים ושולב בעלילת הפרק האחרון בצורה שלא תוזיל את הסדרה, כך על פי גולדמן. מחמם את הלב.

ספיישל חנוכה:

Whatever this is.

אדם גולדמן וחבורתו לא נחו על זרי הדפנה ומיהרו ליצור סדרת רשת חדשה, גם היא מתרחשת בברוקלין, רק שהפעם מדובר בגרסת הרשת לסדרות בסגנון "גלי" שמתעדות ניסיון להצליח בגדול. הגיבורים שמנסים להצליח לכבוש את העיר הם ארי, סם וליסה, שני עוזרי הפקה ומורה שמתרוצצים ממקום למקום כדי להצליח לשלם שכר דירה. כל פרק מתוך השישה מתאר הפקה מסוג שונה – הפרק הראשון, למשל, מתעד צילומי ריאליטי.

שלא כמו הדמויות שלו, אדם גולדמן נאבק פחות על יצירת הסדרה הזאת עם יותר מ-170 אלף דולר שגייס בזכות המעריצים בקיקסטארטר. הפרק הראשון כבר באוויר והשני יוצא ממש היום.

הפרק הראשון:

The Most Popular Girls In School

אם עוד לא התחברתם לסדרת הברביות בדולר שהיא התינוק המכוער של "דריה" ו"גוסיפ גירל", זה הזמן, רגע לפני שקמפיין הגיוס לעונה השלישית שלה בקיקסטארטר עולה לאוויר: החיים בתיכון אוברלנד פארק הם קצת יותר אפלים וביזאריים מחיי התיכון הרגילים שאתם מכירים, ודינדרה היא תלמידה חדשה שמוצאת את עצמה בעיצומו של סכסוך בין האחיות ואן ביורן למעודדת הראשית מקנזי.

אחרי שתסיימו לראות את הסדרה תוכלו לחזות בשלל הממים שנולדו בעקבותיה ואולי גם לממן את העונה השלישית שלה.

העונה הראשונה:

Roomieloverfriends

איסה ריי ידועה בעיקר בזכות "Awkward Black Girl" מ-2011 (מומלצת להעברת הזמן לא פחות) שתפסה את תשומת לבו של פארל וויליאמס, אשר תמך בעונה השנייה בערוץ I am OTHER, חממת הקריאייטיב הדיגיטלית שלו (עוד אתר שמומלץ להיאבד בו). זו סדרה שנוצרה על ידי חבורת Black&Sexy וכשמה המתורגם באופן חופשי כן היא – מתארת את ההתרחשות הכי נוחה-לא נוחה בספר: מה קורה כששני שותפים מתחילים לשכב אחד עם השני.

הסדרה בת שתי העונות (העונה השנייה הסתיימה ממש עכשיו) זכתה גם בפרס מטעם פסטיבל הסרטים השחורים (ABFF) ואם תרצו לממן את עונתה השלישית כנסו לכאן.

פרק ראשון:

Wigs

וויגז היא סיפור הצלחה ישן אמנם, אבל יום כיפור הוא הזדמנות נוספת לחקור אותה. בהפקת הענק של יוטיוב, של ג'ון אבנט (מפיק "ברבור שחור") ושל רודריגו גרסייה (במאי "בטיפול" האמריקאית) מטופלים שלל נושאים מחייהן של נשים שונות במיני סדרות המתמקדות כל פעם באשה אחרת. בין הכוכבות של הפרקים ניתן למנות את ג'וליה סטיילס, אנה פקווין, ג'נה מלוני ועוד. הסדרה היא למעשה כמה סדרות (וגם סרטים) בערוץ אחד, אבל כולם נושאים את אותו תו התקן ואת החזון האינטרנטי לצרוך תכנים בצורה מעט אחרת. שלא תגידו שאין מה לראות.

סוזנה:

H+

בימים אלו עובדים בהפקת הענק H+ על עונה שנייה, כך שהדבקת הפער אפשרית. עלילת הסדרה שעלתה ליוטיוב בשנה שעברה והסתיימה השנה, מתחילה כשווירוס קטלני מכה את מערכות המחשב המושתלות במוח האנושי וכל מי שנמצא בטווח הקליטה של המערכת נופל ומת. סדרת האירועים הבאים חוקרת את נסיבות הפצת הווירוס ואת הפיתרון העתידי האפשרי לבעיה. הסדרה מוצגת בצורה כרונולוגית וגם כעלילות שלמות נפרדות לנוחות הצופה ולבחירתו. המפיק מאחורי הסדרה הוא בריאן סינגר ("אקס-מן") והתקציב הגרנדיוזי שלה הוא חלק מהאסטרטגיה של יוטיוב בשנתיים האחרונות לייצר ולרכוש תכנים איכותיים. כל מילה נוספת היא ספוילר.

פרק 1:

In Bed With Joan

ג'ואן ריברס ואורח מזדמן, לא משנה מי הוא, זה רעיון כל כך טוב שפלא שלא כל תכניות האירוח נראות ככה. הפרק הראשון של סדרת הראיונות השובבה עלה ליוטיוב במרץ עם האורחת בעלת הפה המטונף לא פחות מהמארחת, שרה סילברמן. הפרק הטרי ביותר עלה בשבוע שעבר ומציג את כוכב אן סינק לשעבר, לאנס באס. אבל אם יש לכם מקום גדול בלב לטראש זוהר במיוחד, צפו בראיון עם מלכת הדראג רופול ולא תתחרטו.

הראיון עם רו פול:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully