וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי נמוך שיש: הפורמטים הטלוויזיוניים המגוחכים של העתיד

18.9.2013 / 0:04

פליטים מתחרים על אזרחות, "מחוברים" של הומלסים וטהוניה בתפקיד וויל סמית' – המצאנו רעיונות גרועים לתכניות, וביקשנו מחברת הפורטמים ארמוזה לעזור לנו בשיווק שלהן

תכניות טלוויזיה כמו "מה נסגר?" בערוץ 10, שמגיש רועי בר נתן, או מקבילותיה כמו "The Soup" האמריקאית, ניזונות מרגעים טלוויזיוניים הזויים שחלק גדול מהם מגיע מתכניות נחותות, הזויות, בזויות ומוזרות. כל הטראש הזה הוא מהנה, אבל מה אם הדאחקות על חשבונו יעלימו אותו מהמסך?

כדי להקדים תרופה למכה, כתבנו תקצירים לחמישה פורמטים טלוויזיוניים שכרגע נראים קצת דמיוניים, אבל לא נתפלא אם תוך שנתיים-שלוש נמצא אותם בערוצים המסחריים, מקוטלגים כסוגה עילית. כדי לבדוק אם אנחנו בכיוון, פנינו לעמוס נוימן, סמנכ"ל חברת ארמוזה פורמטס, שייתן את חוות דעתו על הרעיונות ויגיד לנו האם הם עוברים מסך. ארמוזה פורמטס הינה אחת החברות הישראלית המובילות בתחום פיתוח והפצת פורמטים טלוויזיוניים, כשבין העסקאות הבולטות שלה בשנים האחרונות ניתן למנות את הפצת "לעוף על המיליון" ל-NBC האמריקאית, "האמת העירומה" ל-HBO, "הבועה" ל-BBC, "צחוק מעבודה" ל-RTL, והפצה של "מחוברים", "משפחה חורגת" ו"הבורר" למספר מדינות נוספות בעולם.

שם התכנית: "שומר אחי"

כנס נגד גיוס חרדים. באדיבות המצולמים
כנס נגד גיוס חרדים/באדיבות המצולמים

קונספט: "Cops" היא אחת התכניות העתיקות בארה"ב, וכבר מאסנו במראות האלה - מצלמה רועדת שמצטרפת לשוטרים במרדף לילי אחרי כייס מינימרקטים בן 12 במקרה הטוב, או בהפרדת שני שכנים צורחים בחלוק במקרה הרע. בישראל ניקח את הקונספט למקום הרבה יותר מרתק, ונצמיד מצלמה לחברי משמרת הצניעות במאה שערים. הצופים המרותקים יצטרפו למשימות ריגול אחרי אנשי הקהילה, מבצעי נקמה או אזהרה כלפי חסידים שהתגייסו לצה"ל, וברגעי השיא – למרדפים מסעירים בסמטאות ירושלים אחרי אישה שנשמט לה כפתור. יהיה אקשן.

איך תצדיקו את התכנית לרשות השנייה: תקראו לזה "דוקו רגיש על העולם החרדי" ותצטרפו לטרנד הגואה לאחרונה.

ומה אומרים בארמוזה? "יכול לעבוד בישראל ובאיראן, או במקומות עם סובלנות רבה למיעוטים אתניים ודתיים".

שם התכנית: "בוס בצבעי הסוואה"

גנץ מזהיר את סוריה: "המחיר יהיה כבד". לשכת העיתונות הממשלתית
מתחפ"שן. בני גנץ/לשכת העיתונות הממשלתית

קונספט: בעונה הבאה של "בוס בהסוואה" כבר לא נשלח מנכ"לים משועממים לבהות בהפרדת פולי קפה במפעל שלהם, וגם לא יהיו שיחות מרגשות עם מלצריות גידמות חד-הוריות שעובדות 23 שעות ביממה כי הן אוהבות את העסק הזה כמו משפחה. הרמטכ"ל בני גנץ יסווה את עצמו כחייל צעיר (משקפיים, ציור של חצ'קון על הלחי, מדבקה של יוגי-הו על התרמיל) ויצטרף לבסיס מן המניין כדי לראות איך העניינים מתנהלים מלמטה. אט אט הוא יגלה שכולם סביבו פרחחים עצלנים מבריזנים ששמים זין ושהמערכת קורסת. בסוף הפרק הוא יחשוף את זהותו וכולם ייצאו להילחם בסוריה.

איך תצדיקו את התכנית לרשות השנייה: זו תכנית על צה"ל, זה יספיק.

ומה אומרים בארמוזה? "כן, גנוב... אבל צה"ל באמת מצטלם טוב, יכול לעבוד גם בליגיון הזרים ובצ'צ'ניה".

שם התכנית: "הנסיכה המדליקה מבית שמש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצא את ההבדלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קונספט: סוף סוף אתיופים נכנסו לאופנה, ואפשר לרענן קצת את הצבעים על המסך שלנו. וקודם כל נייבא לכאן את סדרת הקאלט "הנסיך המדליק מבל אייר": מעשה בטהוניה, ערסית מהשכונה עם פה גדול וחוכמת רחוב, שזוכה במיליון שקלים ולפתע מוצאת את עצמה גרה בארמון (בבית שמש זה אפשרי בסכום הזה) עם משרתים ואצילים וקאנטרי קלאב וטיטי איינאו. אך במקום שהיא תהפוך לאשת חברה גבוהה, היא דווקא הופכת את כל סובביה למדליקים כמוה... שכן הם לא יכולים לעמוד בפני הגרוב המקפיץ שלה! בטח לא כשהיא אומרת את הקאץ' פרייז הפופולרי – "איזה שטויות!". או "תמותי יא שרמוטה".

איך תצדיקו את התכנית לרשות השנייה: מה זאת אומרת? אתיופים!

ומה אומרים בארמוזה? "גרסה מקומית לסיטקום שכבש את העולם, הפך חנון-מוקה לפעלולן וסמל סקס, ובעיקר הכניס לו מיליארדים. אם זה יצחיק, יש פה סטארט אפ".

שם התכנית: "עוד לא אבדה תקוותנו"

אלי ישי. DAN BALILTY, AP
יכול להנחות. אלי ישי/AP, DAN BALILTY

קונספט: ראינו כבר ילדים מבשלים, ילדים שרים, ילדים רוקדים, ומה נגיד לכם – זה כבר לא מרגש. פעם הילדים היו מגיעים עם ייאוש אמיתי בעיניים, עם כמיהה נוגעת ללב לצלוח את האודישן, ראיתם שזה חשוב להם. היום הם מגיעים זחוחים על אוטומט עם סוכן שמחזיק בשבילם את הדובי. כדי להחזיר את הרגש והדמעות לז'אנר הכשרונות-צעירים, צריך להציג להם מטרה הרבה יותר אטרקטיבית. קבלו: לוקחים 20 ילדי פליטים המיועדים לגירוש. הם כבר הספיקו להשתלב ואף לגדול בחברה הישראלית, הם כבר מרגישים חלק ממנה, אבל רק אחד מהם יזכה באזרחות ישראלית. הפליטים הצעירים יצטרכו להפגין את כל כישורי הישראליות שלהם – ריקודי הורה, הכנת פלאפל, ביצוע שירי להקת הנח"ל, הפעלת טפטפות, שחזור סצנות מ"גבעת חלפון" והקמת מפלגה קיקיונית שלא עוברת את אחוז החסימה. הזוכה בגמר הגדול יקבל אזרחות ישראלית ו-200 שקלים להתחיל את חייו החדשים כישראלי מן המניין בשיכון בירוחם. השאר יועלו על רפסודה במעמד ראש הממשלה ויישלחו על פני המים לאן שהרוח תיקח אותם.

איך תצדיקו את התכנית לרשות השנייה: תכנית מושלמת לשידור ביום העצמאות. גם מעוררת גאווה ישראלית, גם גורמת לנו לחשוב "פאק איזה מזל שאני אזרח" וגם נותנת לנו חומר מעולה להסברה: "בעיית פליטים? אצלנו??? על אגנהו, זוכה עונה 2 של 'עוד לא אבדה תקוותנו' שמעת?!".

ומה אומרים בארמוזה? "בלב ת"א יהיו הפגנות נגד התכנית ולעורך תיאסר הכניסה לקנטינה, מספיק מופרך כדי שזה יעבוד באטלנטה – מיליוני עקרות בית יבכו מול הטלוויזיה. להיט דוקו ריאליטי טראש במיטבו, או מירעו".

שם התכנית: "מנותקים (רגשית)"

בעקבות החורף: עיריית ת"א מסייעת להומלסים. יגור מזור
הומלסים בתל אביב/יגור מזור

קונספט: אחרי שכבר צללנו לתהומות הייאוש, הריקנות וההתערטלות הרגשית עם "מחוברות", "מחוברים", "מחוברים פלוס", "מחוברים למדי" ו"מחוברים אחושרמוטה", עם משתתפים שחושפים בפנינו את הרגעים הקשים שלהם בתחתית החבית, הגיע הזמן לדבר האמיתי. קהתה נפשנו מצפייה בבורגנים שמתבכיינים על החיים שלהם, אנחנו צריכים חשיפה יותר מטלטלת. בליהוקים: הומלס במצב בריאותי לא ברור, שני עובדים זרים ויצאנית שעובדת באזור התחנה המרכזית.

איך תצדיקו את התכנית לרשות השנייה: מיעוטים, מגזרים חלשים ודוקו. רק חסר שתשימו להומלס תפילין ואתם העובד המצטיין של הרשות השנייה השנה.

ומה אומרים בארמוזה? "לייט נייט אכזרי. יעבוד בדרום אמריקה ובתחנות כבלים פיראטיות בשטחים. כדאי להוסיף לליהוק גם שימפנזה מהספארי וח"כ מהימין".

שם התכנית: "החבר'ה"

אושרי כהן. ניר פקין
אושרי כהן/ניר פקין

קונספט: הרבה אחרי ההצלחה של "הפמליה" ובאיחור האופייני לנו, נעתיק את הפורמט לישראל. סדרה קומית מגניבה על הכוכב הישראלי אושרי כהן ושלל חבריו הפרועים מהשכונה, שמוצאים את עצמם בלב תעשיית הזוהר הישראלית הנוצצת, אך בכל זאת מצליחים להישאר עממיים ופשוטים אפילו בהשקות של נעלי "גלי" לקראת קולקציית סוכות. בתפקיד אי, החבר הפחות-חתיך אך יותר-פיקח: איתי תורג'מן. בתפקיד ג'וני דרמה, החבר הטיפש: אלי אלטוניו.

איך תצדיקו את התכנית לרשות השנייה: תשכבו עם האנשים הנכונים, אין לנו פתרון אחר.

ומה אומרים בארמוזה? "יש פורמט ואפילו לא רע. ליהוק טוב, בריכה ובלונדיניות, וההורדות ב-VOD מובטחות".

הכתבה הינה סאטירית, ואין כוונתה לפגוע באיש

גם לכם יש רעיונות לפורמטים מגוחכים? הציעו אותם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully