וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 שנה לתוכנית "זהו זה": מצעד הרגעים הגדולים

18.9.2013 / 0:29

בעקבות חגיגות 35 שנה ל”זהו זה!” שצוינו לאחרונה, בחרנו את עשרת הקטעים האהובים ביותר של תכנית המערכונים האגדית - מהבבא בובה, דרך האחים בוז ועד לפולניות

עם כובעון יש פיתרון

השנה: 1991. מוני מושונוב מתגייס למשימה חינוכית במיוחד להפיץ את בשורת המין הבטוח, כשהוא מבין שהישועה לא תגיע מהחסידה המשפחתית. כולל השיר הבלתי נשכח: "עם כובעון אתה תרגיש בטוח, לכובעון יש יתרון, עם כובעון – ואין על זה פיקוח, פתאום יותר בריא, יותר נבון".

סרט ערבי

גרסת "זהו זה" לסרטים הערביים של יום שישי, ובה סיפור אהבתם הבלתי-אפשרית של חומוס (מושונוב) ובורגול (מיקי קם בהופעת אורח), הנתקלת בחרון אפו של אבו חומוס (דובלה גליקמן). הסיפור מגיע לסופו (ספוילר!) רק לאחר שנים במפגש בין האב והבן, המגלים זה את זה בצעקות "יא איבני, יא באבא, יא איבני, יא באבא".

בשיטור משודר

ספק אם יש דמות טלוויזיונית שזכתה ליותר חיקויים מאשר האיש והקוליפורמים. ראשון היה שם שלמה בראבא הגדול, שקבע מפורשות: "מהו הלקח? כמו שאנחנו אומרים בכלבוטק תמיד - לא להתפתות לעסקאות בשטח, פשוט לא להתפתות, אחרת אתה אוכל אותה, אוכל אותה בחזק ואוכל אותה בגדול".

שלושת הזקנים ממלחמת המפרץ

כמה מהרגעים האייקוניים ביותר של זהו זה שודרו בזמן מלחמת המפרץ, ובמיוחד זכורה לטוב שלישיית הזקנים של גידי גוב, מוני מושונוב ואבי קושניר, עם התובנות המבריקות שלהם: "אז יש לנו טיל.... יש לנו ג'וק שאוכל טיל, ויש ג'וק שאוכל נפט. מתי יהיה ג'וק שאוכל סדאם חוסיין?"

הבבא בובה

ואם כבר מלחמת המפרץ, אז אין כמו הדמות האלמותית של המקובל וחובב הגימטריה והאלכוהול בגילומו של מוני מושונוב.

יאצק

דמות נצחית אחרת היא של שלמה בראבא המגלם את יאצק החלוץ החביב עם השפם שנופל וקם, האקורדיון והחרוזים, אהבת הטבע וידיעת הארץ, בפרודיה המושלמת על הקיבוצניקים הציוניים של פעם. כאן גידי גוב מכין לו "חיים שכאלה".

הפולניות

באחרית ימיה של התוכנית בערוץ 2, הגיבורים הגדולים - או בעצם הגיבורות הגדולות - של שירת הברבור שלה היו שלוש הפולניות המקשישות: בז'ז'ניה הטיפשה, טולה חובבת המין וז'ניה המרירה.

סיפורים לשעת לילה מיותרת

הגרסה של "זהו זה" לסדרת המתח הישראלית "סיפורים לשעת לילה מאוחרת", וספציפית לפרק אחד שבו האוזן של הגיבורה גדלה באופן לא פרופורציונלי. כאן דובלה גליקמן בהופעה אגדית ("אני לא יכולה להקשיב לך, כולי אוזן") כזוגתו של מוני מושונוב שמנסה להתנקש בחייה.

נהגי גן עדן

פרק חינוכי נוסף, שעוסק בנושא הבטיחות בדרכים. כשגידי גוב מגלם את צחיק, נהג שמת בתאונה ומגיע לגן עדן, ופוגש מכשפה (דוב'לה גליקמן) שאוהבת לנסוע במהירות על המטאטא, ולא אוהבת שמכשפות אחרות מפריעות לה בנתיב ("היא עקפה אותי, המניאקית").

האחים בוז

פרק חגיגי של התוכנית לכבוד פורים התשמ"ז, בו גידי גוב ומוני מושונוב מגלמים גרסה ישראלית לאחים בלוז, ועפרה חזה בהופעת אורח חגיגית במיוחד מצטרפת לשמחה. דובלה גליקמן הוא המן הרשע.

בונוס: "צריך להזיע"

גרוניך כתב לא מעט שירים לזהו זה, וכאן הוא מבצע אחד מהם יחד עם בראבא, מושונוב, גליקמן וגוב, על עבודתם של השחקנים: "ואם זייפנו בשיר בשידור הישיר – הכל יסתדר בשידור החוזר".

ומה הקטע האהוב עליכם של "זהו זה"? ספרו לנו בפייסבוק

בהכנת הכתבה השתתפו נדב מנוחין ועפר סקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully