וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 50: אנטי-חגיגות יובל עם דיכאון חגים

18.9.2013 / 0:40

לכבוד תוגת הסתיו וארוחות החג המתישות, וגם כקונטרה לחגיגות ה-50, הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב מציג את הגרסה שלו למוזיקה נוגה, באווירה מהורהרת ומלודית יותר מהרגיל

יש מי שבשבילו מוזיקה לדיכאון זה חומת דיסטורשן אמוציונלית, יש מי שמתנחם בשירים ענוגים ושקטים, יש מי שפונה אל הבלוז ואל קולות צרודים מסיגריות ואפופי אדי אלכוהול ויש את אלו שמחפשים בעיקר את המילים שיבטאו את אשר על ליבם. אבל גם לאלקטרוניקה, שבעיני ציבור ההדיוטיות מחזיקה תדמית של מוזיקה פשוטה ורקידה שבאה לעשות שמח, לא חסרים צדדים אחרים. לכבוד תוגת הסתיו שבפתח ודיכאון החגים שעל פי סטטיסטיקות שהמצאנו כרגע סובלים ממנו כ-92% מהאוכלוסיה, וכמהלך הפוך לחגיגות הקאסט החמישים של פופ לוק, הורדנו הפעם כמה וכמה הילוכים, עם מיקס שסובב באזורים הנוגים יותר של האלקטרוניקה, עם לא מעט סול, נגיעות ג'אז, הרבה יותר שירים (בניגוד לקטעים) מהרגיל ואווירה מהורהרת, מופנמת ומלודית יותר. מי שמתעצב אל ליבו לקראת המפגש הבא עם הבישול של חמותו ימצא כאן נחמא פורתא אבל גם מי שסתם רוצה לשמוע מוזיקה חדשה ויפה במיוחד שלא תעשה רעש לשכנים במנוחת החג יקבל כאן מנה הגונה בדיוק מזה.

הקאסט מתחיל, ונגמר, עם Dirg Gerner, שאחראי לאי.פי. היפה ביותר שיצא השנה. כבר כמה שנים טובות שבין יוצרי הביטים בולט אחד ושמו fLako, גרמני ממוצא פרואני, שמצליח להתעלות מעל האחרים ולתת תוכן מהותי יותר במוזיקה שלו. אי שם בשנת 2009 הוא שיתף פעולה בקטע יפהפה בשם "I Want You" עם זמר מסתורי בשם דירג גרנר, שמאז החל להוציא יותר ויותר מוזיקה משלו. שיתוף הפעולה בשיר היה מהלך מבלבל מוצלח במיוחד, והערפל שיצר החזיק עוד כמה שנים, אבל לאחרונה הוסרה העלטה והרעיון שדירג גרנר הוא בעצם פלאקו עצמו הוכר כאמת. תחת השם הזה מרשה לעצמו פלאקו ליצור את המוזיקה היפה ביותר שלו, שבניגוד לביטים שהוא עדיין ממשיך ליצור בשמו המקורי היא מלאה יותר, עמוסה ברגש להתפקע ומאפשרת לו לבטא את יכולותיו הנדירות להלחנת וכתיבת שירים, וגם כמובן לשיר בעצמו. מעטים המפיקים הגדולים שהם גם זמרים ענקיים, ולדירג גרנר אין באמת קול יוצא דופן, אבל ההגשה שלו יותר ממפצה, במיוחד שנשמע שהוא יודע לשיר את השירים של עצמו הכי טוב. עוד לא יצא לנו לשמוע קטע פחות מנהדר של דירג גרנר, והאי.פי. החדש שקרוי על שמו הוא שיא חדש ביצירה שלו, שלא מפסיק להתנגן במערכת פופ לוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אוי, החגים עוד לא נגמרו!". SBTRKT/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרבה מאוד מהמוזיקה האלקטרונית האיכותית ביותר שנוצרת לאחרונה משגשגת במחלקה מאד ספציפית, של יוצרי ביטים שממש לא מחפשים להזיז, להרקיד או להניע תחתים. הדרך הטובה ביותר להחשף לסצינה הזו היא בעזרת כמה חממות אינטרנטיות שהפכו לאבני היסוד שלה. לא מדובר רק בלייבלים נהדרים כמו Project:Mooncircle אלא גם בתוכניות רדיו ספציפיות כמו Soulection או ערוצי יוטיוב יעודיים כמו Majestic Casual. הרבה מאד מהמוזיקה ניתנת להורדה חינם וכמות היוצרים בה נראית עצומה, עד שלפעמים נדמה שיש יותר מפיקים ממאזינים, כשהרבה מהם צצים משום מקום ותופסים המון תשומת לב רק כדי להיעלם תוך כמה חודשים ולא לשוב עוד. אבל חלקם שומרים על הסטנדרט, נשארים בתמונה ומציעים יותר מתבנית האר אנ' בי מהניינטיז עם פיצ' נמוך וביט מוצלח. ביניהם תמצאו בקאסט הזה את Submerse עם קטע מתוך אי.פי. חדש בשם התואם מאד Melonkoly שעתיד לצאת בתחילת אוקטובר, את Stwo עם הקטע החדש והנפלא Liz, את Maths Time Joy המופלא ואת Carnivals שיוצר מוזיקה איטית וחלומית, גם הוא עם אי.פי. חדש ממש מעבר לפינה.

את Sampha אמורים להכיר יודעי דבר כזמר בעל הקול הייחודי ביותר בסביבה, בעיקר בזכות שיתוף הפעולה שלו עם אחד היוצרים הגדולים של התקופה, SBTRKT. אבל Sampha הוא הרבה מעבר לקול נהדר. האזנה לשיתופי פעולה שלו עם יוצרים אחרים ולאי.פי הבכורה שלו Dual מגלה ש-SBTRKT חייב לו לא מעט מהקסם שבמוזיקה שלו. Sampha בחר להתמקד בריליס הראשון תחת שמו בצד הרגיש שלו, נטול אלקטרוניקה עמוסה או מתחוכמת מדי, וכך, חשוף מאד, לתת ללחנים המאד מזוהים שלו להתבלט ולהמריא. אם מה שעשה לכם את זה אצל SBTRKT זה העתידנות המוזיקלית האלבום הזה עשוי לאכזב אתכם, אבל מי שרוצה עוד מהקול העמוק והמלטף הזה ימצא כאן בדיוק את מה שהוא חיפש.

ועוד מילה אחרונה על Quadron. אם אתם אוהבים סול עדכני ומתקתק, מהמעלה הגבוה ביותר, ועדיין לא נחשפתם לצמד הדני הענק הזה, הרשו לנו להאיץ בכם לעשות זאת. אלבומם השני של Robbin Hannibal והזמרת Coco הוא אמנם לא מושלם כמו הראשון, אבל עדיין מדובר במוזיקה נהדרת, שבושלה על ידי מפיק מוסיקלי מהגדולים והכשרוניים שפועלים כיום, בשיתוף עם זמרת אדירה עם קול די מושלם. נאמר רק שאם הם מספיק טובים בשביל פרינס כמושא הערצה, יכול להיות שזה יתאים גם לכם.

הטראקליסט המלא:

00:00 - Dirg Gerner - Vicious Cycle // Eglo
03:00 - Submerse - Spending Time // Project:Mooncircle
06:00 - Tajan x fwdslxsh - Beautiful // Soulection (Free Download)
09:30 - Erykah Badu - On & On (Booty Fade remix) // (Free Download)
12:30 - Toro Y Moi - So Many Details (Maths Time Joy Rework) // (Free Download)
17:00 - Shigeto - Miss U // Ghostly International
22:00 - Liston - Fauna // XVI
27:30 - Stwo - Liz // HW&W (Free Download)
30:30 - Saine - Traces // Odd Socks
37:30 - Hayden James - Embrace // Future Classic (Free Download)
41:00 - Quadron - Better Off (Feat. Kendrick Lamar) // Vested In Culture
45:30 - Sampha - Beneath The Tree // Young Turks
49:00 - Carnivals - In Her Eyes // Self Released
54:00 - José James - Vanguard (fLako Remix) // Blue Note
57:30 - Dirg Gerner - What a Life // Eglo

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully