וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 51: ראיון מיוחד עם Kastle

3.10.2013 / 0:05

הדי.ג'יי והמפיק העולה Kastle מגיע לישראל, ותפסנו אותו לראיון רגע לפני שירים אתכם במסיבה לוהטת בתל אביב - איך הוא מושפע מלונדון, ולמה הסטייל חשוב לא פחות מהסאונד

בהחלט ייתכן שמדובר בעילאיות מתנשאת אבל כשדי.ג'יי גדול, מצליח ומדובר מגיע לנגן כאן, טוב ככל שיהיה, זה אולי משמח, אבל לא מתקרב ללרגש אותנו כמו כשמגיע מישהו שעושה משהו שונה, עדכני, שדוחף סאונד ייחודי לו, שמבעבע ורותח בעינינו, גם אם הוא עדיין לא שם בית בקרב כל יושבי העם בציון. לכן כשנודע לנו ש-Kastle, יוצר משגע ובעל אחד הלייבלים המרתקים והאהובים על מערכת פופ לוק בשנה האחרונה מגיע לתקלוט חד פעמי בתל אביב כחלק מהסיבוב באירופה בו הוא מתפוצץ על העולם, היינו צריכים לבדוק בחשאיות שאנחנו לא צריכים להחליף לזוג תחתונים טרי.

הוא יוצר מוזיקה כבר שנים, מגיל 12 למעשה, במהלכן החזיק קריירה מצליחה בעולם הדאבסטפ בתור B. Rich, אבל ב-2009 התחיל Barrett Richards פרויקט חדש תחת השם Kastle, וכמו בכל סיפור אגדה יפה, הוא חשב שהוא עושה משהו בשביל עצמו שבטח אף אחד לא יבין, אבל יצר סאונד אחר שסובב ראשים מהרגע הראשון. וכשבשנה שעברה הוא הקים את הלייבל Symbols והציג לעולם שמות כמו Lion Gonzales, We Sink, Jason Burns ו-Atlas, נהיה ברור שמדובר בתופעה ומעבדה בה קורים דברים מהמעניינים ביותר בעולם האלקטרוניקה כיום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קבל עוד 5 נקודות על הפפיון. Kastle/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שסינגלים שלו, קטעים מתוך אלבום הבכורה ומוזיקה של הלייבל הושמעו כאן בפופ לוק רבות, לכבוד ההגעה שלו באדיבות Random Circles לתקלוט בפסאז' בתל אביב ביום חמישי (10.10), תפסנו את קאסל לשיחה קלה, שמגיעה כאן יחד עם מיקס שמוקדש למוזיקה שלו ושל החבורה כולה. אם אתם בעניין של העתיד, של מוזיקה שמערבבת בין כל מה שטוב באלקטרוניקה, שמשלבת בין לפנק ללתת בראש בלי להתבלבל בדרך, לחיצה על פליי זה כל מה שצריך בשביל לשכנע אתכם שמדובר במשהו גדול ומרגש בהחלט.

- לא פשוט להתעסק במשהו שלא נופל בשום קטגוריה, איך אתה עונה כששואלים אותך איזה מוזיקה אתה בעצם מנגן?

"אני לא באמת יודע איזה ז'אנר זה ואיך לקרוא לזה, אבל זו פשוט מוזיקת דאנס אלקטרונית מלאת סול, שמאד מושפעת מהאוס, גאראג', טכנו, אר אנ' בי ובייס".

- גדלת בחוף המזרחי, אבל המוזיקה שלך מושפעת הרבה יותר ממה שקורה בלונדון מאשר ממה ששומעים בארה"ב, מדינה שנוטה בדרך כלל להיות מאד מרוכזת בעצמה, במוזיקה, בספורט, בתרבות ובכל תחום אחר כמעט. איך הגעת להיפתח להשפעות מהצד השני של האוקיינוס?

"מאז ומתמיד ניסיתי לחשוב גלובלית, או אפשר אפילו לומר, אוניברסלית. כשהתחלתי לכתוב מוזיקה אלקטרונית בתחילת שנות התשעים היה לי למזלי חיבור לאינטרנט שמן הסתם פתח אותי למגוון של השפעות. חוויתי את הפיצול של ההארדקור לדראם אנ' בייס המוקדם, את סצינת הספיד גאראג' של 97', את הולדת ה-MP3 וכו' כילד בבי"ס בעיר קטנה. לא זכיתי להיות חלק מהמסיבות אבל לפחות נחשפתי למוזיקה. אני בהחלט חייב הרבה לערוצי IRC מסוימים שהתניעו בי את האהבה לכל זה".

- הושפעת מעוד אלמנטים מהממלכה המאוחדת או שזו רק המוזיקה?

"אני אוהב קומדיות מד"ב והומור בריטי בכלל. מעריץ גדול של סדרות כמו ' Red Dwarf' ו'ד"ר הו'."

- המעבר ליצירה תחת השם Kastle לווה במעבר מהחוף המזרחי לסן פרנסיסקו, ולאחרונה ללוס אנג'לס. האם היה לזה חלק בשינוי בסגנון וביצירה שלך?

"המעבר לסן פרנסיסקו נתן המון השראה למוזיקה שלי. חייתי כל חיי בין פיטסבורג לבוסטון, ויש משהו בחוף המערבי ובלייפסטייל שלו שדיבר אליי. אני מרגיש בבית. יש כאן איזה וייב קריאטיבי מאוד מרוכז. החוף המערבי ובעיקר LA הפכו למקום ששואב אליו המון כישרונות מכל העולם, עם הרבה יוצרים מוכשרים, מלאי השראה ומוטיבציה. אנשים כאן מאוד רוצים להיות עם האצבע על הדופק ולהביא את הדבר הבא, יש כאן גם צוותים וקהל שמאד מסורים לסאונדים שנחשבים Forward Thinking, וכשכל זה קורה במקום אחד, נוצרת ויברציה גבוהה יותר".

- לרוב מפיקים יוצרים מוזיקה שמכוונת או אל הרחבה או להאזנה ביתית. במקרה שלך זה נשמע כאילו את רוצה להגיע לשניהם באותו זמן. אתה לא מפחד לאבד פוקוס?

"אני משתדל לא לחשוב על זה ככה. כשאני כותב שיר, אני פשוט נותן לו לצאת בטבעיות כמו שהוא צריך. בסוף חלק פונה יותר למועדון וחלק לאוזניות, והרבה פעמים לשניהם ביחד. לכל אחד יש הגדרה אחרת לגבי מה נחשב 'האזנה ביתית' ומה לא. אולי העובדה שדואליות היא כזו תחושה חזקה בחיי מביאה לשיווי המשקל הזה בקטעים שלי".

- מה הביא אותך להקים את Symbols Recordings?

"רציתי ליצור עולם משלי. היה לי קשה לשלב את המוזיקה שלי בלייבלים אחרים ולהרגיש עם זה בנוח, אז זה פשוט נראה כמו הדבר ההגיוני לעשות. אני מרגיש שכל האמנים שהחתמתי נמצאים על אותו וייב. הם כולם מאד שונים, אבל הכל משתלב ביחד לתחושה אחת שנוכחת בכל מה שהלייבל מוציא, שהיא הלב של Symbols".

- אתם משחררים מוזיקה בקצב מסחרר. 24 ריליסים בקצת יותר משנה. האם זה עניין מכוון?

"כן, באמת יצאנו בכל הכח בלי להביט לאחור. אני אומר לעצמי כל הזמן שצריך להאט קצת, אבל פשוט ממשיכים לשלוח לי מוזיקה מעולה שאני מרגיש מחוייב להוציא".

אם לשפוט לפי הסאונד המלוטש של קאסל, ובכלל, של כל הלייבל, נראה שאסתטיקה תופסת מקום מרכזי ביצירה שלו כשקולטים את האמנות שמעטרת את הריליסים.

- אתה מוצא חשיבות מיוחדת לתת דגש לצד הזה, במיוחד בימינו כשאנשים עשויים להיחשף למוזיקה דרך סאונדקלאוד או כל מקום אחר בלי בכלל לראות את העטיפה?

"תודה. המנהלת האמנותית שלי היא Joyce Su, והיא היתה שם מהימים הראשונים של Symbols כך שבהחלט היה לנו חזון מההתחלה. היא עושה עבודה מדהימה בלהאזין לכל אי.פי ולתפוס את הוייב שלו ביצירה שלה. אם תתבונן בדיסקוגרפיה שלנו תשים לב שבכל שלושה ריליסים היא משנה את התמה של העיצוב. כרגע אנחנו עוד לא שם אבל בעתיד אני רוצה להוציא גם וינילים ולהביא את האמנות גם לשם, להוסיף הדפסים וחולצות ועוד, אבל אני לוקח את זה לאט כי בקרת איכות היא עניין שמאד חשוב לי. שילוב של ויז'ואלז עם המוזיקה שלנו עוזרת לספר את הסיפור אפילו יותר טוב, ולתת לאנשים לדמיין ולהיות חלק מהעולם הזה שאנחנו יוצרים".

טראקליסט:

00:00 - Drake - Too Much ft. Sampha (Jessie Andrews & Jason Burns Remix) // Soundcloud
04:00 - Kastle - Insatiable // Symbols
07:30 - Kastle - Don't Look Back // Symbols
12:00 - Jason Burns & Brent Still Life - Right Here (We Sink Remix) // Symbols
15:30 - Jason Burns - Lightning (Feat. Reva DeVito) // Symbols
19:00 - Grenier - Intentions // Symbols
23:00 - Cosmic Revenge - No One LIke You // Symbols
27:00 - Liar - Hand In Hand Like Lovers Are Supposed To // Symbols
31:00 - Kastle - Can't Explain // Symbols
35:00 - Klaves - What I Like // Symbols
37:30 - Atlas - Lights // Symbols
42:00 - Lindsay Lowend - Sass Mouth // Symbols
44:30 - Phil Gerus - Bring Me There // Symbols
47:00 - Kastle - One Last Time (Feat. Starkey) // Symbols

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully