וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס קיפוד הזהב 2013: "המלך הולך למות" היא הצגת השנה

25.10.2013 / 16:52

הצגתה של רינה ירושלמי הוכתרה כהצגת השנה בטקס פרסי הפרינג' וקטפה גם את פרס הבמאית

פרסי "קיפוד הזהב" הוענקו היום בתיאטרון קרוב בתל אביב זו הפעם השמינית, כאשר הזוכה בפרס הצגת השנה של תיאטרוני הפרינג' לשנת 2013 היא ההצגה "המלך הולך למות" בהפקת אנסמבל עיתים ובבימויה של רינה ירושלמי, שזכתה אף בפרס בימאית השנה כבמאית השנה. ההצגה "המלך הולך למות", על פי מחזהו של יונסקו בתרגומו של דורי פרנס, מתרחשת ביום האחרון לחייו של המלך בראנז'ה הראשון, שהוא גם יומה האחרון של ממלכתו המתפוררת.

בפרס מחזאי השנה זכה אלדד כהן עבור "תיאטרון רפרטוארי", שחקן השנה הוא ג'יל בן דוד שזכה בפרס עבור תפקידו ב"שעור לדוגמא" של תיאטרון תמונע (אשר הוביל את מספר המועמדויות לטקס השנה, עם 19 בסך הכל, למרות שלא קיבל מועמדות בקטגוריית הצגת השנה), בפרס שחקנית השנה זכתה איליה גרוס עבור תפקידה ב"אדיפלית".

ההצגה "המלך הולך למות". גדי דגון
"המלך הולך למות"/גדי דגון

בקטגוריות שחקני המשנה הטובים זכו אברהם הורוביץ עבור ההצגה "הגולם" של תיאטרון מלנקי והמשחקנית העולה מגי אזרזר על תפקידה בהצגה "אדיפלית", בהפקה של איגוד היוצרים העצמאיים בתיאטרון (א.י.ב). איגוד היוצרים העצמאיים בתיאטרון הפועל למעלה מ-5 שנים ומאפשר ליוצרים עצמאיים לפעול בצורה מאורגנת, הוא האיגוד המנצח של טקס קיפוד הזהב לשנה זו, כאשר הפקותיו השונות זכו בסך הכל בשבעה פרסים. גובה הפרס בכל הקטגוריות הוא 2,000 שקלים, למעט למעט פרס המחזאי ע"ש אלישבע גרינבאום ז"ל הניתן על ידי קרן אלישבע גרינבאום, על סך 3,000 שקלים.

בפרס מבצעת השנה זכתה חן אשרוב על "ציפור האש" (הפקה של א.י.ב), בפרס עיבוד של מחזה זכתה בללה מס עבור "ציפור האש" (הפקה של א.י.ב), בפרס מעצב התפאורה זכה ואדים רשרסקי עבור "הנזיר השחור" (תיאטרון מלנקי), בפרס מעצבת התלבושות זכתה שירה וייז עבור "אדיפלית" (הפקה של א.י.ב), בפרס מעצב התאורה זכה אבי יונה בואנו (במבי ) על עבודתו ב"המלך הולך למות" (אנסמבל עיתים), מלחינת השנה היא מירה עוואד עבור ההצגה "עיניים" (תיאטרון יפו – תיאטרון ערבי עברי), העבודה הקבוצתית של השנה היא "חמור אוכל תפוז" של תיאטרון תמונע ופרס שפת הבמה זכתה ההפקה "זו היא הארץ" (של א.י.ב).

בנוסף, במהלך הטקס הוענק פרס מפעל חיים לשחקנית חנה ריבר, הפועלת מזה 66 שנים על הבמה, על תרומתה לתיאטרון הפרינג'. "ריבר התמסרה למשחק בפרינג' עוד לפני שזה היה שמו, כששיחקה את 'האם' בהצגה פורצת הדרך של קארל צ'אפק", נכתב בנימוקי השופטים. "ריבר מגלה נחישות והתמדה בהמשך חיי היצירה שלה במשחק ובמחול. היא ידועה ברצינותה המקצועית, באכפתיות שלה, בכוח חיות בלתי נלאה, בהתלהבות שמונעת על ידי אנרגיה מתפרצת, בהומור האישי והבימתי שלה, בדחף ההרפתקני שלה לגלות יעדי יצירה חדשים, ובמוכנות חסרת פשרות לחשיפה אישית ככל שהיצירה דורשת זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully