וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב תקצץ בהקצבה למוסדות תרבות

5.11.2013 / 20:12

לוואלה! תרבות נודע כי מתוכנן קיצוץ שיפגע במוסדות כמו תיאטרון הקאמרי ובית ליסין, משכן האופרה ומוזיאון תל אביב. "זו פגיעה קשה מאוד", אמר נעם סמל, מנכ"ל הקאמרי

בשורות רעות למוסדות תרבות בעיר תל אביב: עיריית תל אביב הודיעה למוסדות ואולמות שונים בעיר כי היא צפויה לקצץ בהקצבה הכספית שהיא מעניקה להם בשנת 2014, כך נודע לוואלה! תרבות. הקצבת התרבות עדיין לא אושרה באופן רשמי על-ידי העירייה, כאשר ועדה בעניין עתידה להתכנס בשבוע הבא ולדון באישור הסופי של הקיצוץ בתקציב התרבות של העירייה. עם זאת, חלק ממוסדות התרבות בעיר שעתידים להיות חלק מהקיצוצים, כבר קיבלו כאמור את ההודעה בנוגע להליך המצער, ביניהם נעם סמל, מנכ"ל תיאטרון הקאמרי שקיבל את ההודעה אתמול בצהריים. בעיריית תל אביב מסרבים לחשוף איזה עוד מוסדות מונחים על הכף, אך לוואלה! תרבות נודע כי ברשימה נמנים גם משכן האופרה הישראלית, מוזיאון תל אביב ותאטרון בית ליסין.

"הודיעו לנו שהם הולכים ומורידים לנו מההקצבה לשנת 2014 מיליון שקלים", אמר סמל בשיחה עם וואלה! תרבות. "זו פגיעה קשה מאוד, זה משהו כמו 10% מההקצבה שאנחנו מקבלים מהעירייה, וזה עוד אחרי קיצוץ שכבר עשו לנו משנת 2012 לשנת 2013. עם השנים זה הולך ומצטבר לקיצוצים של 15-20% וזה מאוד קשה", הוא אומר.

"זה מתחיל להיות כואב מאוד", אומר סמל, "ואנחנו כבר מאתמול בישיבות מרתוניות בעניין, נערכים להתמודד עם הבעיה. אנחנו צריכים למצוא פתרונו אצלנו ולהתמודד עם זה, אבל זה עדיין מוקדם. אני לא רוצה להעלות על דל שפתיי דברים שאחר כך יתבררו כמוקדמים מדי".

גורמים בעיריית תל אביב מציינים כי הקיצוץ אמנם צפוי, למרות שלא אושר באופן רשמי. עם זאת, כך לפי אותם גורמים, תקציב התרבות של עיריית תל אביב הינו עדיין הגבוה ביותר מבין תקציבי התרבות של ערי ישראל.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "כדי להמשיך לפעול במסגרת המשאבים העומדים לרשותה, נאלצת העירייה לבצע צמצומים בכלל התקציב העירוני שיאזנו בין ההוצאות להכנסות וזאת מבלי לפגוע משמעותית בפעילות מוסדות העירייה ובהם גם גופי התרבות העירוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully