וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברת מסך: ההערה הגזענית שסיבכה את מנחת הטלוויזיה

17.12.2013 / 0:00

מנחת טלוויזיה מתעקשת שסנטה קלאוס לבן ונכנסת לצרות, מעריצי "משחקי הכס" נהנים לחבוט בג'ופרי, וגם - עבדו עלינו, בריאן מ"איש משפחה" חי וקיים. חדשות טלוויזיה אמריקאית

אפשר לנשום לרווחה, בריאן חזר

כפי שצפו חלק מהמעריצים - החלק שלא חתם על עצומות, נניח - בריאן גריפין חזר ל"איש משפחה". בפרק חג המולד ששודר השבוע הצליח התינוק סטואי להחזיר את בריאן בעזרת משאלה ומכונת זמן (רק זיכרו שמדובר בסדרה מצוירת). לאחר שידור הפרק צייץ היוצר סת מקפרלן: "וכך מסתיים הלקח החמים והצמרירי שלנו לחג: אף פעם אל תיקח את אלו שאתה אוהב כמובן מאליו, כי הם יכולים להיעלם בשנייה". אחר כך הוסיף: "או והיי... תודה שהיה אכפת לכם כל כך מהכלב גריפין. הוא מוקיר תודה".

כך הוא חזר לחיים

המנחה שהסתבכה עם סנטה קלאוס

מנחת רשת FOX האמריקנית מייגן קלי הסתבכה לא פעם עם פליטות פה בשידור, אולם נראה כי הפעם היא חצתה את הגבול כשנגעה בנושא רגיש במיוחד עבור האמריקנים בשבועות אלו – סנטה קלאוס. קלי דנה במאמרה של עאישה האריס שפורסם באתר סלייט. קום בו היא טוענת כי סנטה צריך להיות מותאם לכל הילדים אותם הוא משמח, ולכן עדיף שהוא יהיה פינגווין שגר בקוטב, כאשר הכוונה היא לכך שהוא יכול להיות גם שחור.

קלי מיהרה להבהיר לצופים הצעירים כי סנטה קלאוס הוא ללא שום ספק אדם לבן: "לכל הילדים שצופים בבית, סנטה הוא לבן, אבל האישה הזו טוענת שאולי צריך להיות לנו גם סנטה שחור. אבל סנטה הוא מה שהוא". ההערה גררה ביקורת ציבורית רבה על קלי בטענה שהיא גזענית. "למי את בדיוק מדברת? ילדים מתוחכמים מספיק שצופים בערוץ החדשות בעשר בלילה, עם זאת עדיין תמימים כדי לחשוב שסנטה קלאוס אמיתי ועם זאת גזענים מספיק כדי להיבהל אם הוא לא לבן?", תהה הקומיקאי ג'ון סטיוארט. אולם קלי סירבה להתנצל ובקטע ששודר מספר ימים לאחר מכן תקפה חזרה את מבקריה ואמרה: "זה יכול היה להיות מצחיק אם זה לא היה מספר על החברה שלנו, ובמיוחד האינסטינקט הרפלקסיבי של רבים לאיים במושג גזענות ולחשוב את הרע ביותר על אנשים".

בעקבות המחאה: “Saturday Night Live” תכניס חברת צוות שחורה לקאסט הקבוע

בחודש אוקטובר האחרון פנה ארגון למען זכויות האפרו-אמריקנים בארה"ב ללורן מייקלס, מפיק-העל של תכנית המערכונים הוותיקה “Saturday Night Live”, עם השאלה מדוע בכל 39 עונותיה כללה התכנית הפופולרית (לפרקים) רק שלוש נשים אפרו-אמריקאיות בצוות הקבוע של התכנית, והאם יש בכוונתו לצרף חברת צוות כזו בזמן הקרוב. המכתב גרר דיון ציבורי נוקב בשאלה, במיוחד לאור הופעת האורח של השחקנית השחורה קרי וושינגטון בתכנית לפני מספר חודשים, בחירה אותה שיבח הארגון. כעת, נראה שהמאבק הצליח: השבוע דיווחו אתרי הבידור כי התכנית אכן תוסיף לחברי הקאסט הקבועים שחקנית או שתיים ממוצא אפרו-אמריקני כבר בינואר הקרוב. "מדובר בצעד חשוב בכיוון הנכון", בירך מנהל הארגון, רשאד רובינסון.

ערוץ הספורט סירב לשדר פרסומת כי היא "דתית מידי" – וחזר בו

ערוץ הספורט הפופולריESPN ספג השבוע ביקורת לאחר שסירב לשדר פרסומת למרכז רפואי לילדים שלקראת חג המולד פצח בפרויקט תחת השם "עץ התקווה" בו הוא מזמין תושבים ברחבי ארה"ב לכתוב מסרים מעודדים לילדים שלא יכולים לחזור הביתה לחגים. הסיבה לסירוב של הערוץ היתה הטענה כי הפרסומת - שמזכירה את אלוהים, הולדת ישו ועוד - דתית מידי. לאחר מתקפות מצד גורמים בימין הפוליטי האמריקני, החליטו ברשת להסכים לשידור.

הפרסומת השנויה במחלוקת

טריילר מלחיץ לעונה החדשה של "בית הקלפים"

העונה השנייה של דרמת המופת של נטפליקס בית הקלפים בכיכובם של קווין ספייסי ורובין רייט, צפויה לעלות לשידור ב-14 בפברואר. בינתיים, שחררה הרשת האינטרנטית טריילר ארוך ומושקע שמנסה לשכנע אותנו שהעונה הראשונה היתה רק המתאבן, וכעת מגיעה המנה העיקרית.

מתיו פרי מנסה שוב את מזלו בטלוויזיה

לאחר שכל הסדרות בהן השתתף בשנים האחרונות בוטלו לאחר עונה או שתיים, מתיו פרי, כוכב "חברים" לשעבר, מנסה שוב את מזלו בטלוויזיה. הפעם, הוא יככב, יפיק ויכתוב גרסה טלוויזיונית חדשה למחזה של ניל סיימון "הזוג המוזר" לרשת CBS. המחזה עוסק בזוג שותפים לדירה - האחד לחוץ ועצבני והשני נינוח וקליל. בעבר כיכבו בתפקידים הראשיים במחזה בברודווי השחקנים וולטר מתאו וארט קרני.

מת'יו פרי. David Livingston, GettyImages
מתיו פרי/GettyImages, David Livingston

מי העז לרדת על המלך ג'ופרי?

המלך-ילד ג'ופרי מהסדרה "משחקי הכס" (בגילומו של השחקן ג'ק גליסון) הפך כבר מזמן לאחת הדמויות השנואות בטלוויזיה בעיקר בשל מעשיו האכזריים בסדרה. בסוף השבוע הזמינה רשת HBO את כל שונאיו של המלך הצעיר לצחוק עליו ב"גריל" און ליין. במשך יומיים תמימים צייצו גולשים את בדיחות המלך ג'ופרי הטובות ביותר שלהם תחת התגית roastjoffrey#.

הנה כמה מהמוצלחות שבהן: "איך עושים ברית מילה לבן למשפחת לניסטר? בועטים לאחותו בסנטר" (funny or die), "סוף סוף המלך ג'ופרי מצא את התרופה לתשוקה של הוריו לגילוי עריות. הוא עצמו" (איליי רות'), "מה משותף להודעות טקסט אחרי שתיית אלכוהול מרובה ולמלך ג'ופרי? שניהם נעשו בטעות" (רייצ'ל).

אחת הסיבות שבגינן שונאים את המלך ג'ופרי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully