וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 57: חג מולד שמח

27.12.2013 / 12:41

הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב בספיישל חגיגי לכבוד חג המולד – הזמן הזה בשנה שבו כל היוצרים הכי גדולים בז'אנר חולקים איתכם קטעים נדירים, ובחינם

כאילו שיש מחסור במוזיקה שניתנת בחינם, פעם בשנה, כשהפעמונים מג'נגלים והמזחלות מזדחלות, שפע של מתנות ניטח משלל לייבלים, אמנים ומפיקים בצורת קטעים שלא שוחררו, אדיטים מיוחדים, סימפולי שירי חג ואוספים חגיגיים, ומרוב רוח הנתינה ושפע הברכות אפשר להרגיש את חג המולד כמעט עד לכאן. האמת היא שמדובר במנהג ממש נחמד. סוף השנה מגיע, ודי נפלאה הקלות בה יכול כל אמן לומר תודה לקהל שלו על שנה מוצלחת ולשתף איתו מתנה. עוד יותר מדהים לגלות כמה מהר התרגלנו לכך שזהו הסטנדרט.

לכבוד החג ליקטנו למענכם מכל רחבי הרשת את המיטב מהשלל של העונה, במיקס שמורכב כולו מקטעים שניתנו חינם, חלקם ממש "כריסטמסיים" וחלקם בכלל לא, אבל כולם באווירה של מה שנתפס מכאן כרוח החג – טו?ב, חורפיות, קצת נוגות, איזו נגיעת עידון וקלאסיקה, חום בלב והרבה נעים בגב.

Ahwlee ,וMndsgn – שני מפיקי ביטים חובבי הצד המעט מוזר של הסול, חברו ביחד לאלבום חגיגי במיוחד: "A Rap Vacation X-Mas". קסם של דבר, אלבום שכולו ביטים קצרים ומעולים אחד אחד, המסמפלים את מזמורי חג המולד הישנים והמוכרים עם תחכום במידה, הרבה פעמונים מצטלצלים ואיזה ראפר פה ושם. אלבום שנשאר כולו מאד קליל וזורם, הדבר המושלם להאזין לו בחג למי שציני מדי לשקוע בקלאסיקות אבל כן רוצה להתרפק על האווירה.

ברלין מתקשטת בכובעי סנטה קלאוס לכבוד חג המולד. נובמבר 2013. GettyImages
חג מולד שמח/GettyImages

בלייבל הסקוטי Lucky Me – מקובעי הטון ומובילי החזית האלקטרונית בשנים האחרונות – יש כבר מסורת של שיתוף קטעים חינמיים לכבוד החגים. בכל שנה מהראשון בדצמבר ועד ה-25 לאותו חודש נפתח בכל יום באתר שלהם קטע חדש להורדה, באדיבות רוסטר האמנים המכובד שלהם שכולל שמות כמו Hudson Mohawke, Rustie ו-Lunice. רוב הקטעים עצמם קצת פחות חגיגיים ונוטים יותר לטינופת הכיפית הרגילה של הלייבל, אבל כאן בקאסט תוכלו לשמוע את הקטע הכי יפה שניתן השנה, אדיט של ז'אק גרין לקטע של סאמפה, מהזמרים שהכי בלטו ב-2013 ובעל אחד הקולות היותר ייחודיים שנשמעו בשנים האחרונות.

דיסקלוז'ר, מי שהשנה הזאת היתה פחות או יותר רשומה על שמם בטאבו (בזכות אלבום בכורה גדול ומוצלח מאוד והמון הייפ), הוציאו לפני שבוע אלבום רימיקסים חדש, כשבנוסף אליו נשפכו לרשת מהצדדים רימיקסים נוספים, מהם כאלה שלא נכנסו לאלבום וחלקם לא ממש רשמיים, כמו האדיט החינמי שכאן במיקס, תוצרת Phazz ו-Stwo הצרפתי, אחד מיוצרי הביטים היותר מרעננים שצצו השנה. הרכב בריטי נוסף שרשם הצלחה יפה גם השנה, Maribou State, צמד מפיקים עם היכולת לנפק קטעים מושלמים בעלי ניחוח אפי, שחלקו את הטרק ההורס "Scarlett Groove", קטע שהם נוהגים לשמור, כמו כל המפיקים בימינו, רק לתקלוטים שלהם כאקסקלוסיב, וחג המולד הוא הזדמנות מוצלחת לשתף אותו במתנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלבום רימיקסים חדש. דיסקלוז'ר/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם על כמה מהשמות הגדולים ביותר של האלקטרוניקה לא פסחה אווירת השיתוף, ביניהם גם מאשינדראם עם אי.פי חדש שניתן להורדה בחינם באתר המוזר שלו. זהו אלבום שונה ממה שהורגלנו אליו ממנו, כזה שלוקח צעד גדול עמוק יותר לתוך העולם של מאשינדראם, וכולו אמביינט ומרחבי סאונד של עיר בכוכב אחר – ובלי ביט אחד לכל אורכו. פור טט היה פחות דרמטי אבל נסחף גם הוא באווירת החג והפיץ בטוויטר שלל קטעים ברמות שונות של גימור, מתוך הארכיון העצום שלו. ביניהם אפשר היה גם למצוא כמה קטעים יותר גדולים שטוב מאוד שזכו לראות את העולם שמחוץ להארד דיסק של פור טט, כמו הרימיקס שכאן בקאסט ל-Skin של גריימז, היוצרת המיוחדת והמעט חידתית שבדיוק לפני שבוע נודע שחתמה בלייבל של ג'יי זי, Roc Nation, מה שעשוי לרמז כי אנחנו עתידים לשמוע דברים מעניינים ממנה בקרוב (או בדיוק להיפך).

גם פליינג לוטוס, מלך יוצרי הביטים והאלקטרוניקה העקומים יותר, חפר בארכיון וחלק עם מעריציו פולדר עם חתיכות, קטעים ושבבי טרקים תחת השם "Ideas+drafts+loops". גם Star Slinger שיתף כבר שלושה מתוך ארבעה קטעים שהוא נותן לכבוד החג וקלואי מרטיני, מפיקה פולניה משובחת שיכולה לעשות את הפריצה הגדולה שלה ב-2014, חלקה אי.פי חדש ומצוין של ביטים איטיים, רכים ועמוקים – אזור שנשלט על ידי גברים בדרך כלל, ואולי זה הזמן לחזק בו את הקול הנשי. כל זאת ועוד, כאמור, להורדה חינם, וברוח החג דאגנו לכם ללינקים להכל היישר מהטראקליסט, ככה שלא תצטרכו לזוז מהספה מול האח. ננצל את ההזדמנות לומר שנה טובה וקוואנזה שמח גם לכל מאזיני וקוראי פופ לוק בשנה האחרונה – תודה לכם, כיף שבאתם, חג שמח!

הטראקליסט המלא:

00:00 - Chris Rea - Driving Home (Mosco Edit) // Soundcloud
02:30 - mndsgn - skates // Bandcamp
04:00 - Star Slinger - I/IV // Soundcloud
06:30 - Disclosure - Latch (Stwo & Phazz Edit) // Soundcloud
10:30 - Sean Roman - Electric // Main Course
15:00 - Lane 8 - How I Feel // French Express
20:30 - Blood Orange - You’re Not Good Enough (Holy Ghost Bootleg) // Souncloud
25:30 - Difference - Searchin’ (Glenn Astro Remix) // Free Download
30:30 - Sampha - Can’t Get Close (Jacques Greene Edit) // Lucky Me
36:00 - Maribou State - Scarlett Groove (Maribou Club Edit) // Soundcloud
40:00 - Four Tet - Human Once Again (Grimes) // Free Download
44:30 - Chloe Martini - Temptation (Khadisma Remix) // Soundcloud
47:30 - Flying Lotus - Coleman’s Groove (feat. Andreya Triana and Niki Randa) // Brainfeeder
49:00 - TLC - Digging On You (NEHZVIL’s Christmas Edit) // Soundcloud
53:00 - ahwlee - wht to do // Bandcamp

  • עוד באותו נושא:
  • חג המולד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully