וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס פרסי הטלוויזיה: "שטיסל" זכתה, היוצרים תקפו את הזכייניות

24.1.2014 / 16:39

סדרת הדרמה של יס היתה הזוכה בטקס פרסי הטלוויזיה שהתקיים היום, אך הדרמה האמיתית נבעה מעימותים גלויים בין נציגי הזכייניות והיוצרים, המצויים כעת במאבק על תמלוגים

שטיסל. רונן אקרמן,
שטיסל/רונן אקרמן

סדרת הדרמה "שטיסל" של יס היא הזוכה הבלתי מעורערת בטקס פרסי הטלוויזיה, שהתקיים היום (שישי) בצהריים, ברידינג 3 בנמל תל אביב. הסדרה המצליחה אודות חייה של משפחה חרדית בירושלים קטפה לא פחות מעשרה פרסים במהלך הטקס, כולל פרס לסדרת הדרמה הטובה ביותר, הבימוי, התסריט, ופרס השחקן הטוב ביותר (עבור דובל'ה גליקמן). הטקס, שהתקיים בצל מאבקי התמלוגים בין היוצרים לבין הזכייניות הגדולות, כלל התייחסויות רבות למאבק המשפטי של ארגון תל"י, הן מכיוונו של מנחה הטקס דרור קרן, והן מכיוונם של כמה מהיוצרים הזוכים.

זוכים בולטים נוספים במהלך הטקס הם הסדרה "הפרלמנט" של קשת, שקטפה את פרס הסדרה הקומית הטובה ביותר וכן פרסים לשחקן והשחקנית (אסי כהן וליאת הרלב, בהתאמה); אילת זורר שזכתה בפרס השחקנית הדרמטית על תפקידה ב"בני ערובה" של ערוץ 10, "אבודים באסיה" של יס שזכתה בפרס המיני סדרה, ו"אקס פקטור", המתחרה הצעירה בגזרת הריאליטי שזכתה בפרס תכנית הריאליטי של השנה.

כמה מרגעי השיא של הטקס נולדו מתוך ההקשר הטעון של המאבק על התמלוגים: ארז בן הרוש, סמנכ"ל התוכן של רשת, עלה לקבל פרס על תכנית הבידור "מצב האומה" וזכה לשריקות בוז מן הקהל. בתגובה בחר להשיב אש כשטען שאין להאשים את אבי ניר ואבי צבי, המנכ"לים של שתי הזכייניות, במשבר. "אין חזיר בממיר, יש בעיה בממיר. אבי צבי ואבי ניר הם לא שפנים. הם עמודי התווך של התעשייה ומחזיקים אותה. אנשים ויוצרים בזכייניות עובדים לא פחות קשה מאלו שמדברים בהפגנות. אתם צריכים להפנות את הזעם שלכם לבעיה, והיא ברגולציה וברשות השניה לא אצל הזכייניות".

אסף הראל – פעם שותפו של בן הרוש לתכנית "שוטטות" והיום אחד מהכשרונות הבולטים ביותר של הזכיינית קשת – דווקא בחר לתקוף את הזכיינית שלו כשעלה לקבל פרס על "הפרלמנט". "קשת זה בית, אבל יש גם בתים מכים", אמר, והוסיף כי הוא מקווה ש"הממונה יבין שהצדק אצלנו".

גם דובל'ה גליקמן בחר להשתמש בנאום הזכייה שלו בין היתר כבמה פוליטית, כשתקף את שרת התרבות לימור לבנת על כך שלא הגיעה לטקס, כיוון שהוא, לדבריו, "לא מועבר בשידור בטלוויזיה". מלשכת השרה נמסר בתגובה לטענת גליקמן כי היא כלל לא הוזמנה לטקס.

זוכים בקטגוריות מרכזיות:

סדרת דרמה: "שטיסל" (yes)
סדרה קומית: "הפרלמנט" (קשת)
מיני סדרת הדרמה: "אבודים באסיה" (yes)
שחקנית בסדרת דרמה: איילת זורר ("בני ערובה", ערוץ 10)
שחקן בסדרת דרמה: דובלה גליקמן (yes)
שחקנית בסדרה קומית: ליאת הר-לב ("הפרלמנט", קשת)
שחקן בסדרה קומית: אסי כהן ("הפרלמנט", קשת)
תוכנית האירוח: "שי בשישי" (ערוץ 10)
תוכנית אקטואליה, תחקיר או חדשות: "עובדה" (קשת)
תוכנית הריאליטי: "אקס פקטור" (רשת)
תוכנית בידור ושעשעון: "מצב האומה" (רשת)
סדרת התעודה: "החיים כשמועה" (הוט, ערוץ 10), "לוד - בן יאוש ותקווה" (ערוץ 8, HOT)
תוכנית דוקו ריאליטי: "מחוברים+" (HOT)
מגזין תרבות ופנאי: "ערב טוב עם גיא פינס" (ערוץ 10)
תוכנית אולפן הילדים והנוער: "פרויקט הלהקה" (ערוץ הילדים)
סדרת הילדים והנוער: "החממה" (ניקולדאון, yes)
בימוי בסדרה קומית: שי קפון ("עבודה ערבית", קשת)
תסריט לסדרת דרמה, מיני סדרה או סדרת נוער: "שטיסל" (yes)
בימוי סדרת דרמה: אלון זינגמון, "שטיסל" (yes)
תסריט לסדרה קומית: סייד קשוע ("עבודה ערבית", קשת)

מה דעתכם על הזוכים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully