וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם גארי ניומן

29.1.2014 / 0:01

לקראת הופעותיו בישראל, חלוץ האלקטרו-פופ האייטיזי בוחר את האלבומים שהשפיעו על דרכו המוזיקלית – מטי רקס, דרך ניין אינץ' ניילז ועד דפש מוד

Nine Inch Nails – Pretty Hate Machine

בפעם הראשונה שפגשתי את טרנט רזנור הוא בדיוק עבד על האלבום "The Fragile" אבל אם אני באמת צריך לבחור מבין כל האלבומים שלהם, "Pretty Hate Machine" הוא בהחלט הטוב מכולם – אולי האלבום הכי טוב ששמעתי אי פעם. חווית ההאזנה לאלבום הזה בפעם הראשונה הייתה מעין בעיטה בבטן בשבילי.

.Officers – On The Twelve Throne

הרבה אנשים ממליצים לי על מוזיקה חדשה ושולחים לי אלבומים. אני מאזין לכמויות באמת אדירות של מוזיקה, אבל לצערי רוב הזמן היא איומה. על הלהקה הזו המליץ לי שדרן רדיו, והאלבום הזה הצליח להעיף אותי. כבר בשיר השלישי או הרביעי הבנתי שזהו כנראה האלבום החדש הטוב ביותר שהאזנתי לו מזה שנים. המוזיקה של ההרכב הזה פשוט מבריקה, אפלה וכבדה, ועבור אלבום בכורה אני חושב שהתוצאה מדהימה.

בשנים האחרונות ההרכב היה מופע החימום שלי במספר טורים, והביצועים לשירים באלבום אפילו יותר טובים בלייב.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

Ultravox! – Systems Of Romance

כשהחלתי להתעמק במוזיקה אלקטרונית, עסקתי הרבה בחיפוש והאזנה לאמנים אחרים שמתמחים בתחום הזה. ההרכב המעניין והמוערץ ביותר מבחינתי בתחום היה אולטרווקס בגרסתו המוקדמת, כאשר ג'ון פוקס היה הזמר (ההרכב החל את פעילותו תחת השם טייגר לילי). מדובר בהרכב שהציב עבורי סטנדרטים שהיוו כוח, דוגמה והשפעה ביצירה שלי.

הקליפ הזה אמנם לא לקוח מהאלבום הספציפי הזה, אבל מעביר את רוח ההרכב באופן די ברור.

Depeche Mode – Songs Of Faith And Devotion

אין ספק שדפש מוד היא אחת מהלהקות הגדולות ביותר בכל הזמנים. יש להם קטלוג עצום של שירים מרהיבים, והאלבום הזה בהחלט עומד בראשו. להקה שההופעות החיות שלה הן חוויה חוץ גופית, להקה שאני גאה שחלקתי אתה במה פעמים רבות.

האלבום הזה יצא בשנת 1993, בתקופה שבה אלן ווילדר הגאון היה עדיין חבר בלהקה. אני יכול להגיד בלב שלם שהאלבום הזה עזר לי במציאת הכיוון המוזיקלי החדש שאליו התפתחתי ב-20 השנים האחרונות – לא בטוח שעדיין הייתי מוזיקאי מקצועי בלעדיו.

T-Rex – The Slider

הייתי מעריץ גדול שלהם עוד הרבה לפני צאת האלבום הזה, כטינאייג'ר. " "Electric Warrior, האלבום הקודם שלהם, התנגן אצלי גם הוא ללא הפסקה, ואפשר להגיד שזו להקה שהצליחה להצית לי את הדמיון ולגרום לי להבין שאני רוצה לעשות מוזיקה ולהיות חלק מהרכב. לצערי זה די נפוץ שלהקה שאתה אוהב מוציאה אלבום מופתי שאתה מעריך, ואז הבא שלה כבר מאכזב. אצל טי רקס זה ממש לא המקרה. שיר הנושא של האלבום הזה הוא אחד השירים הסקסיים בעיניי, עד היום. יש לו גרוב נהדר שמשתנה ומחליף צורה, והפזמון פשוט גאוני.

גארי ניומן יופיע במועדון הבארבי בתל אביב ב-10 וב-11 בפברואר. פתיחת דלתות בשעה 20:30. כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

מחכים להופעה של ניומן? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully