וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעה ידלין זכתה בפרס ספיר

בטקס שנערך הערב הוכרז כי ידלין היא הזוכה בפרס הספרותי החשוב בישראל, בזכות הספר "בעלת הבית". "אני לא מכירה תענוג גדול מכתיבת ספרים", אמרה בנאום הזכייה

נועה ידלין זוכה בפרס ספיר. נמרוד סונדרס
מזל טוב. ידלין זוכה/נמרוד סונדרס

מפעל הפיס הכריז הערב (רביעי) על הסופרת נעה ידלין כזוכה בפרס ספיר על ספרה "בעלת הבית", שיצא בשנת 2013 בהוצאת זמורה ביתן. הפרס נחשב לחשוב ביותר המוענק לסופרים בישראל. ידלין היא עיתונאית "מעריב", ומשמשת כסגנית עורך מוסף "סופשבוע".

זוהי השנה ה-13 בה מתקיים הטקס, שהנחה השנה השחקן ליאור אשכנזי ובמהלכו הופיעה הזמרת קרולינה. הסופרים שהתמודדו על הזכייה לצד ידלין הם אורה אחימאיר על ספרה "כלה" (הוצאת עם עובד), דרור משעני על "אפשרות של אלימות" (הוצאת כתר ספרים), יהודית קציר על "צילה" (הוצאת הקיבוץ המאוחד) וישי שריד על "גן נעמי" (הוצאת עם עובד).

"זה הרגע שבו אני מדמיינת את כולכם ערומים כדי שאני לא אתחיל לבכות", אמרה ידלין על הבמה. "ש"י עגנון אמר פעם בהקשר של פרס נובל ש'כל כך הרבה יכול האדם להשפיל עצמו עבור קצת כבוד'. חייהם של חבריי, יעידו הסופרים שבהם, מלאי תלאות רבות. מדברים הרבה על חייו הקשים של הסופר אבל ברגע הזה אני רוצה להזכיר כמה זה כיף לכתוב ספרים. אני לא מכירה תענוג גדול מזה ואני לא אומרת את זה בגלל שזכיתי עכשיו ב-150 אלף שקלים. תודה לקוראים שלי, אני יודעת שיכולתם לעשות דברים אחרים במקום לקרוא את הספר. תודה למפעל הפיס ותודה לעורכת ולפסיכולוגית שלי נועה מנהיים".

הספר "בעלת הבית" מגולל את סיפורה של משפחה ישראלית מכובדת ואמידה, שמוצאת עצמה על פי תהום כאשר אם המשפחה מואשמת במעילה חמורה בכספים. הרומן מפרק את מבנה המשפחה הטובה, עוסק בתרבות הריאליטי ושלטון הכסף, ואף הושווה לרומן המונומנטלי של יעקב שבתאי "זכרון דברים".

"הרגע הכי קשה בכתיבה היה כשהייתי צריכה להחליט מה יקרה בסוף" סיפרה מנהיים לוואלה! תרבות. "היו המון סופים אופציונליים והתלבטתי נורא, וכשאת יושבת בחדרך לבד את לא יודעת מה מוצלח ומה גרוע. בסוף התייעצתי עם הרבה חברים ועם העורכת שלי, והחלטתי, אבל היו רגעים שבהם חשבתי שזה יהיה ספר שייגמר באמצע משפט, ולא כבחירה ספרותית אלא כי לא יהיה לי סיום". כשנשאלה מה היא הולכת לעשות עם הכסף, הודיעה כי "אני הולכת לחיות ממנו, ולכתוב ממנו, כי כסף זה אומר כתיבה".

מלבד פרס כספי של 40 אלף שקלים שיוענק לכל אחד מהמועמדים, לידלין יוענקו 150 אלף שקלים וספרה יתורגם לשפה זרה נוספת לבחירתה. בפרס לספר ביכורים, שהוכרז כבר לפני מספר חודשים, זכתה מירב נקד סרי, על ספרה "אוקסנה".

מה דעתכם על הזוכה? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פרס ספיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully