וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנות תרבות עם אבשלום פולק וענבל פינטו

9.2.2014 / 0:43

אבשלום פולק וענבל פינטו, הכוריאוגרפים היצירתיים ומלאי הדמיון, בוחרים חמש תחנות תרבות שהשפיעו על יצירתם, מספרו של הרוקי מורקמי, דרך אנימה ועד יצירתו של ניסים אלוני

אבשלום פולק וענבל פינטו. גדי דגון,
אבשלום פולק וענבל פינטו/גדי דגון

ז'אק טאטי – "זה הדוד שלי" (Mon oncle)

ז'אק טאטי הוא לא רק עילוי קולנועי, אלא גם מספר סיפורים שהקדים את זמנו בדור ויותר והסרט הזה הוא דוגמה מושלמת. כבר בשנת 58' יצר משל מקסים על הטכנולוגיה והשפעתה על מבנה המשפחה המודרנית, באמצעות דמותו האלמותית של "מר הולו" המנסה ללא הצלחה, בשם אהבתו לאחיינו הקטן, להשתלב בסביבה הטכנולוגית-אוטומטית בה חיים אחיו ואשתו. הסרט הוא מעין המשך ל"חופשתו של מר הולו", בו יצר טאטי לראשונה את הדמות, אך ב"זה הדוד שלי" הסיפור מהודק יותר, מצחיק יותר, ובעיקר נבואה שהגשימה את עצמה.

הרוקי מורקמי – "מרדף הכבשה"

ספר זה (שפורסם לראשונה בשנת 82'), אולי ידוע פחות מ"יער נורווגי", אבל כבר ניכר בו היטב סגנון הכתיבה הניאו-ריאליסטי של מורקמי. הדמויות מתנהלות בעולם מעורפל ומנוכר, ותחושת זרות וריחוק שורה ביניהן. זה הספר השני במה שמורקמי כינה לימים "טרילוגיית העכבר". המחבר-מספר אינו מציג את עצמו בשמו, וידוע רק שהוא הבעלים של משרד פרסום, גרוש טרי המרגיש שחייו נטולי משמעות, ויש לו חבר אותו הוא מכנה "עכבר". מנקודת מוצא זו מורקמי רוקם עלילה כמעט בלשית, ולא תמיד ברור איך הכול משתלב אבל כשזה קורה זה קסם אמיתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הייאו מיאזאקי – "המסע המופלא"

ז'אנר סרטי האנימציה היפני הוא מהאמנויות הגדולות של המאה העשרים, וסרטו של מיאזאקי הוא לא רק דוגמה מופלאה אלא גם אחת המצליחות מסחרית בכל הזמנים. מה שמוכיח שאמנות אמיתית יכולה להיות פורצת דרך ועדיין נגישה, בעיקר כאשר בעל חזון מופלא כמו מיאזאקי אוחז במושכות. למרות שהסרט הוא אנימציה הוא אינו מיועד רק לילדים. להיפך. מדובר בסיפור רוחות עם אלמנטים גותיים, במרכזו ילדה בשם צ'יקארו המוצאת עצמה לכודה בעולם הרוחות ומנסה להחזיר את בני משפחתה לחיים. 12 שנים מאז יצא (בשנת 2001), והוא עדיין מופתי בתחומו, והוכחה שלפעמים מעניקים את פרס האוסקר למי שבאמת מגיע לו.

פינה באוש – "ציפורניים"

בשנת 83' יצרה פינה באוש את אחת מעבודותיה המופתיות. יצירת מחול מודרנית, המתכתבת עם אלמנטים של הבלט הקלאסי כאילו היו טקסט קדום אותו מצטטים מחדש בשפה עכשווית. כל האלמנטים הקבועים של באוש נמצאים גם ב"ציפורניים", כמו הדיאלוגים הקצרים והאלמנטים של תיאטרון תנועה, ועדיין אם צריך לציין בחירה ספציפית ממכלול עבודותיה "ציפורניים" היא אופציה כמעט מתבקשת.

ניסים אלוני

זה לא סוד שלבני משפחת פולק קשר רגשי עמוק ליצירתו של המחזאי-במאי-סופר-מתרגם ניסים אלוני. למעשה, כל שבח נוסף יהיה חזרה על המובן מאליו. אלוני היה מגדולי הכותבים של העת החדשה בקנה מידה בינלאומי, ולראייה מחזות כמו ?הצוענים של יפו?, "אכזר מכול המלך", "נפוליאון – חי או מת", "לוקאס הפחדן", "הכלה וצייד הפרפרים" וכמובן "הנסיכה האמריקאית" החוצים בקלילות את גבולות הישראליות ונשארים רלוונטיים לכל מקום ולכל זמן. זה עוד לפני שהזכרנו את הקלאסיקות שיצר עם "הגשש החיוור".

בימים אלו מציגה להקת המחול של אבשלום פולק וענבל פינטו מופע מחול חדש בשם "אבק".

להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק, בשיתוף פעולה עם המאיירות רוני פחימה ושמרית אלקנתי, ורקדני הלהקה.

הופעות קרובות של "אבק":

10.2.2014-יום שני,בשעה 20:30,חוף כרמל
6.3.2014-יום חמישי,בשעה 20:30,גני תקווה
11.3.2014-יום שלישי,בשעה 19:30,כנרת
20.3.2014-יום חמישי,בשעה21:00 ,סוזן דלל,תל-אביב
21.3.2014-יום שישי ,בשעה 14:00, סוזן דלל,תל-אביב
21.3.2014-יום שישי ,בשעה 21:00, סוזן דלל,תל-אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully