וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 61: יותר פופ מלוק

20.2.2014 / 0:06

הגיע הזמן להתנער מההתחכמות העלק-מתוחכמת: הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב חובר לגל ההאוס המתחדש ומגיש לכם הפעם מוזיקת ריקודים פופית, נקייה ומעיפה לגמרי

כמו עולם המוזיקה האלקטרונית בו הקאסט הזה עוסק, גם כאן בפופ לוק אנחנו נסחפים לפעמים אל התחכום, החדשנות, הדיון על הסאונד הספציפי של הבאסים בפזמון או החיפוש אחר ההגדרה המדויקת של ז'אנר שעוד לא הומצא – ומטפסים עמוק מדי במעלה הישבן של עצמנו. לשם כך, פעם בזמן מה מוקדש הקאסט הזה כולו להתמקדות יותר בפופ מאשר בלוק, בפרק שמוקדש לצדדים היותר פשוטים, כיפיים ושמחים של האלקטרוניקה.

האמת היא שב-2014, למצוא אלקטרוניקה איכותית אבל פופית וקלילה זה עניין פשוט במיוחד. הסיפור הוא כזה: ההשתלטות האכזרית של הברוסטפ, גרסתו האמריקאית חסרת הרגישות והמנעד של הדאבסטפ, השאירה עד לאחרונה את רחבת הריקודים מלאה בבחורים מזיעים בלי חולצה שמחכים ל"דרופ", והבריחה את הבחורות הרחק הרחק משם. זה, כמובן, מצב שלא יכול להימשך. גל הנגד ששוטף את העולם כעת ניכר בשלל מקומות וצורות, כשהדוגמה הבולטת ביותר היא ההאוס הפשוט והטוב, שחזר לעניינים והפך לבון טון של הרגע, מהאנדרגראונד ועד לדיסקלוז'ר ושאר חבריהם לדאנס הבריטי הכיפי שכבשו את המצעדים בשנה האחרונה. בצדק. למה שמי שמחפש מוזיקה מעניינת יאלץ לעשות פרצוף של יש-לי-עצירות-אבל-אני-בעצם-נהנה-לאללה או שיואו-אני-מכיר-את-השיר-הזה-כי-אני-עוקב-אחרי-כל-הבלוגים-הנכונים 24 שעות ביממה? למה שמלודיות שלא מתביישות להיות דביקות, מאושרות וסוחפות לא תהיינה מנת חלקו של קהל מתוחכם ופשוט כאחד?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם זה האוס. דיסקלוז'ר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובסופו של יום, אם מסתכלים על זה מקרוב, העסק די מצחיק. הגרסה המתקדמת לפופ ודאנס של הדור החדש ואחותה הרדודה תוצרת אביצ'י, Swedish House Mafia וחבריהם, חולקות בערך 99.7% מהדי אן איי. ההבדל העיקרי הוא בגישה. בעוד שבצד אחד כולם מנסים לעשות בדיוק את אותו הקטע שוב ושוב, בצד הנכון מנסים לפצח את הנוסחה, אבל תמיד לחפש זווית חדשה לפרשנות אישית, ודרך ליצור ממנה משהו חדש ורענן.

בקאסט הפעם שלל מוזיקה פופית לחלוטין, שלא מתפשרת על האיכות. לדוגמה – Moon Boots, מהמפיקים שהקדימו את המגמה עם הניו דיסקו המנצנץ שלו. הוא, ביחד עם חבריו ללייבל הנהדר French Express – פרסאוס, כריס מאלינצ'אק וג'ונאס ראת'מסן, סימן את המגמה הכללית והטרנד שעכשיו בא זמנו. דרך מון בוטס לפני שנה גם נחשפנו לראשונה לאליסון ולנטיין, זמרת מתקתקה במיוחד לה הוא עשה רימיקס מעולה; ועכשיו היא צצה שוב, הפעם עם רימיקס מיוחד של אחד היוצרים הכי פחות מדוברים והכי מרתקים שפועלים כיום – כרום ספארקס. לעשות ביט טוב כמעט כל אחד עם קצת כשרון יכול, אבל המגע המושלם שיש לכרום ספארקס למלודיות גדולות מהחיים הוא דבר שמעטים ניחנו בו וכמעט קשה להסביר אותו במילים. כיף לשמוע אותו מביא אותו לידי ביטוי גם בקטע הכי דיסקואי שיצר אי פעם.

Gorgon City אחראים ל"Real"' מהקטעים המושלמים ביותר של סוף השנה שעברה. לכן מאכזב היה לגלות שהקטע החדש שלהם "Ready For Your Love", אולי בגלל הציפיה ולמרות מלא פוטנציאל, מתפספס קצת. כאן במיקס, לעומת זאת, הצליח Bearcubs להציל את המצב עם רימיקס בוטלג די מושלם, ובכל מקרה בטוח שהקטע ההוא היה לא יותר ממעידה קלה של גורגון סיטי, שלא תמנע מהם להתייצב בגאון בין אחד השמות הגדולים של השנה.

זה עדיין קטע יפהפה:

לפני כמעט שנה וחצי הגיעו לתקלוט ברדיו EPGB מי שהיה אז הבטחה ענקית של האלקטרוניקה, ילד בן 16 שמפיק תחת השם XXYYXX, ובחור צעיר נוסף שמעטים הכירו הידוע בשם Giraffage, שהפתיע עם תקלוט נהדר וגנב את ההצגה בקלות. שנה אחר כך, מ-XXYYXX לא שומעים כלום, ואילו ג'ירפאג' שומר על תזרים יפה של קטעים איכותיים וצובר יותר ויותר תאוצה. את המומנטום הזה הוא תופס חזק עכשיו, עם אלבום רימיקסים לאלבום הבכורה של אחד מבכירי כותבי השירים, המפיקים והזמרים של עולם האר אנ' בי, The-Dream. וזה טוב כמו שזה נשמע.

עוד תוכלו להאזין בקאסט לקטעים חדשים של קאב דרייבר – אחד הכוחות הפחות מוכרים והחשובים בסצינת המוזיקה של בלפאסט ושל רייבן, (Javeon), זמר סולפול נהדר מבריסטול עם קטע חדש בהפקת Tourist, אחד היוצרים האהובים עלינו במיוחד לאחרונה. רייבן הוא ההחתמה החדשה ב-PMR, הלייבל בו חתומים גם דיסקלוז'ר, ג'סי וור, חוליו באשמור ועוד. והאזנה ל-Give Up מבהירה מיד עד כמה הוא החתמה מושלמת; עם קול עגול, עמוק ומתוק, הפקה מלוטשת ולהיט ענק לפתיחת השנה.

הטראקליסט המלא:

00:00 - Ferdinand Weber & Fabich - Aaliyah // Free Download
05:00 - Kab Driver - Pre-Emphasis // WotNot
09:30 - Moon Boots - C.Y.S // French Express
14:00 - Gorgon City - Ready for your love ft. MNEK (Bearcubs Bootleg) // Unreleased
18:30 - Farrow - Weak // Eton Messy
22:30 - Alison Valentine - Curious (Chrome Sparks Disco Remix) // Free Download
27:00 - Javeon - Give Up // PMR
30:30 - Karma Kid - Like I'm On Fire (Kartell Remix) // Rouche Music
35:00 - Giraffage - Purple Kisses // Free Download
39:00 - Sly One - Come To Mine (HNNY Mix) // Shifting Peaks

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully