וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבת לזוז 01: קולדפליי רוצים להיות הילדים המגניבים בשכונה

28.2.2014 / 0:26

כריס מרטין מתאמץ לרדת למחתרת, השוגייז נעלם מן העולם, אנג'ל הייז לא צריכה את סיה, הקאבר המדבק לספייס גירלז, וגם: השיר היפה כל כך של אפגן וויגז. טור מוזיקה חדש

קולדפליי בהופעה. Stephen Lovekin, GettyImages
כריס מרטין/GettyImages, Stephen Lovekin

תנו לנו מזה: ריליסים לרענון הנגן

Coldplay

פעם נאמר לי שקילו סוכר נשפך על מיתרי הקול של כריס מרטין. מאז, אני מתקשה להיתקל בטראק של קולדפליי מבלי לדמיין מפלי "סוגת" נופלים לתוך תהום עמוקה. באווירת הגלוקוז הזאת, והעובדה שכריס באמת כל כך ניג'ס וטרחן, זה כמעט קל מדי לשנוא את הלהקה הבריטית. הסיכוי שהחברים בה חומדים בכישלון מסחרי; רק כדי לבקוע מהביצה, להתמסטל מקרן אור ולחזור להיות הילדים המגניבים בשכונה, שואף לטריליון אחוז. התיאוריה השטותית הזו באה לידי ביטוי ב-"Midnight", שמקדים את יציאת האלבום השישי שלהם. על אף שמדובר בעוד הפקת-על, כיוון הרפאים של קולדפליי מצליח להפתיע טיפ-טיפה. ויש גם קליפ.

The Pains of Being Pure at Heart

כנראה שרק חובבי הז'אנר זוכרים את ביטול ההופעה המבאס של להקת הנויז-פופ הניו יורקית, The Pains of Being Pure at Heart. נכון, כבר התגברנו. זו הרי עובדה; רגעי השוגייז התוקפניים ביותר קורים ביחידות, ולא בבארבי - כשכולם משלבי ידיים ושקועים בסניקרס. עושה רושם שרעשי הרקע, האביך ונהרות הדרייב, לא ילוו את הריליס הבא של הטהורים בלב, שעל פי השם ("Days Of Abandon"), יעסקו בעיקר בפריקת עול. הטיזר ל"Art Smock" מדיף ריחות מנימליזם, כשקיפ ברמן הסולן שר בלחש, ידיו תחובות בכיסים ומדי פעם מפציעה גיטרה אקוסטית. בעוד חודשיים ייצא האלבום במלואו. רק אז, אולי, נצליח להתפרק במתינות.

Cut Copy

קאט קופי הנחיתו את אלבומם הרביעי "Free Your Mind" ב-2013, אבל הטריו האוסטרלי שהזניק את הנו-דיסקו לגבהים שבהם המשמעת העצמית מתפזרת לחלקיקים ונכחדת, משחרר כעת קליפ ל“We Are Explorers”, אחד השירים היפים באלבום. כשהסינת'פופ עוזר לגוף להכניע את השכל ולחגוג עוד ניצחון קטן, החוצנים הם בסך הכל תוספת די הגיונית (בעיקר אם נוצרו על ידי מדפסת D3. אפשר גם לדאוג לרישייפ של הנרטיב בהורדת הקבצים שכאן).

Angel Haze

כמו הרבה אחרים, פיתחתי סנטימנטים לאנג'ל הייז. זה קשור בעיקר לעובדה שנערת הסלאמז מסתמנת כשדה טסמנית שיכולה לסדוק את אדמות הז'אנר ולהפוך את סדר הדברים, מבלי לשמור על אף אחד מכללי הנימוס. בכל עונה מוכרזת אחת כזו; מצלקת, קורעת לגזרים ומותירה פיות פעורים אחריה - ואולי בגלל זה שיתוף הפעולה של הייז וסיה מרגיז כל כך. הצעד הברור לזרם המרכזי וחברות התקליטים הגדולות, הוא במידה רבה הצהרה תבוסתנית. הנה השיר המתוק עם סיה, אליו מתלווה קליפ המתאמץ לשפוך אור על נושא ההתעללות בילדים. רואים את זה? סוכריות קופצות בפיות פעורים.

HAIM

האחיות דניאל, אסתי ואלנה חיים, הוציאו את אלבום הבכורה "Days Are Gone" והפכו במהירות שיא לאינדי-סנייק דל קלוריות, כלומר כזה שנחמד לצרוך אך אף פעם לא יגאל קיבה ריקה. הסינגלים שיצאו (ביניהם “Forever”, "Don't Save M") מהודקים בצורה מופרזת וקשה לדחוק את המחשבה שהאחיות עשו ג'אמינג ברחם אימן. למרות היעדר הפיצוצים ורגעי ההתרוממות, חיים מכוונות מטרה ומשחררות טיזר ל" If I Could Change Your Mind", שקצת מעלה את דסטניז צ'יילד באוב (כאמור, אף אחד לא יכנס לטראנס).

Pure X

החורף פסח על החלק הזה במזרח התיכון, אבל גם ב-25 מעלות ובקושי צל, הלהקה הטקסנית יכולה להאפיר את קו האופק. Pure X משחררת את "Starlight", הסינגל הראשון מתוך התקליט השני "Angel", שהוקלט כולו באולם ריקודים בן מאה שנים בטקסס - ועמוס הרמוניה רכה ונוגעת ללב, שיכולה להיארז ולהישמר גם לחורף 2015 או לנסיעות ארוכות.

The Walkman

"הנה השיר הראשון שכתבנו יחד. אנחנו חברים ותיקים, והם החברים הכי טובים שלי. זה לא קל לעצור אותנו, בגלל שיש לנו עוד חמש, שש הופעות. נכון? כאילו, יש לנו אחת, ואז עוד אחת ועוד אחת ועוד אחת. ואחר כך יש איחוד ועוד איחוד ועוד אחד. זה הכל בגלל שכיף לנגן איתם (חברי הלהקה). אתם הטובים ביותר. אתם יודעים מה? זה הסוף. זה הדבר האחרון שאי פעם נעשה. אבל זה נהדר, זה השיר הראשון שאי פעם כתבנו יחד", כך אמר סולן דה ווקמן, המילטון לייטהאוזר, בהופעתו האחרונה בהחלט (עד הבאה?) של הרכב האינדי רוק הוותיק, שהכריז על סיום.

ועוד ארבעה מסתננים

השיר היפה מדי של אפגן וויגז

היי פייב אנג'ל אולסן

Mø היא הדנית שתזניק את הספייס גירלז

Small Black בריקוד אחרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully