וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוויזיון 2014: אוסטריה זכתה בתחרות

11.5.2014 / 1:26

ערב מוזיקלי מותח הסתיים בנצחונה של קונצ'יטה וורסט האוסטרית ושירה "Rise Like a Phoenix". במקום השני סיימה הולנד כשאחריה שבדיה

יח"צ - חד פעמי

המהפכה הקווירית הגיעה לקופנהגן. קונצ'יטה וורסט, האישה המזוקנת האוסטרית, זכתה באירוויזיון ה-59 לאחר שקיבלה 290 נק'. ההצבעה היתה צמודה בתחילת הערב אולם לאחר זמן קצר אוסטריה פתחה פער ולא ניתן היה להדביק אותה. קונצ'יטה קיבלה את הפרס בדמעות ואמרה: "הלילה הזה מוקדש לכל מי שמאמין בעתיד של שלום וחירות. אתם יודעים מי אתם. אנחנו מאוחדים ובלתי ניתנים לעצירה". זהו נצחונה השני של אוסטריה בתחרות. הפעם הקודמת בה אוסטריה זכתה היתה בשנת 1966 עם השיר "Merci, Chérie". במקום השני סיימה הולנד עם 238 נק' ובמקום השלישי סיימה שבדיה עם 218 נק'. במקום האחרון סיימה צרפת עם 2 נק' בלבד.

הקהל בקופנהגן היה ווקאלי והביע את אכזבתו בכל פעם בה רוסיה זכתה לקבל נקודות. פילו אסבק, ממנחי הערב, נאלץ בשלב מסוים להזכיר לנוכחים במקום כי האירוויזיון הוא תחרות שעוסקת במוזיקה ובאהבה.

זו היתה השנה הרביעית ברציפות בה ישראל לא השתתפה בגמר האירוויזיון. "ירדתי מהבמה בתחושה שהצלחתי לעשות את שלי, הדרך היתה ארוכה ודרשה המון ממני ומכל הצוות שעבד איתי. כמו בכל תחרות, התוצאות הסופיות אינן בשליטתך ואני מצידי עשיתי כמיטב יכולתי. תודה לכולם על הפרגון והתמיכה, זה לא מובן מאליו", מסרה מיי פיינגולד לכלי התקשורת לאחר שהתברר כי ישראל לא העפילה לגמר האירוויזיון. יאן אולה סאנד, המפקח האחראי על התחרות, התייחס לכישלון והפציר בישראלים לא להתייאש. "ישראל שלחה השנה זמרת שנתנה הופעה מצוינת בחצי הגמר", אמר אולה סאנד לוואלה! תרבות.

דעה: האירוויזיון הוכיח שישראל היא לא חלק מאירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully