וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "שכנים" מוחץ את "ספיידרמן המופלא 2"

11.5.2014 / 10:54

"ספיידרמן המופלא 2" בצרות אם קומדיה קטנה כמו "שכנים" מצליחה לחטוף לו את "הבכורה". אבל בואו נודה, כוחות העכביש כבר לא מדביקים כסף כמו פעם

יח"צ - חד פעמי

ספיידי המסכן, השכנים לא נותנים לו לישון. על הנייר, "ספיידרמן המופלא 2" היה אמור לשלוט בקופות בקלות לפחות עד השבוע הבא, שבו מגיע "גודזילה". שום תחרות לא הסתמנה: אף בלוקבאסטר לא נראה באופק, והסרט החדש המשמעותי היה סתם איזו קומדיה – וקומדיות לא מנצחות גיבורי על.

רק שבמקרה הזה, הן כן. "שכנים", הקומדיה עם סת' רוגן, רוז ביירן וזאק אפרון, נישא על גבי ביקורות טובות ותגובות נלהבות, והכניס בסוף השבוע 50 מיליון דולר – סכום אדיר עבור קומדיה, ובפרט כזאת שהופקה בתקציב זעיר-יחסית של 18 מיליון דולר בלבד. ההצלחה של "שכנים" אינה ייחודית לארצות הברית בלבד: הסרט כבש את המקום הראשון במקביל ב-16 מדינות אחרות מסביב לעולם, ביניהן בריטניה ואוסטרליה. בתוך שלושה ימים אפשר להכריז על "שכנים" כעל אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של השנה בקופות.

ספיידרמן, לעומת זאת, מקרטע. אחרי פתיחה גדולה בשבוע שעבר, השבוע הכנסותיו של ספיידי בארצות הברית צנחו בכ-60% לכ-36 מיליון דולר, מה שמוריד אותו למקום השני. בסך הכל, הכנסותיו בארצות הברית הן כ-147 מיליון דולר, ומחוצה לה הוא כבר הכניס פי שניים מזה. מבחינת ההכנסות ברוטו, ברור ש"ספיידרמן" נמצא גבוה הרבה יותר מ"שכנים" – אבל הוא גם סרט הרבה (הרבה) יותר יקר, ולמרות כל מאמצי השיווק הטיטאניים של מפיציו, לא מצליח להתברג בליגה הגבוהה באמת של שוברי הקופות, שבה יושבים להם הנוקמים למיניהם. ככל הנראה כרגע, ספיידרמן לא יצליח להשתוות להצלחתו של "קפטן אמריקה 2". כל זה צריך להדאיג את חברת סוני, שכבר התחייבה לשני סרטי המשך ושלל ספין-אופים ל"ספיידרמן המופלא" – אלא שהסרט עצמו פשוט לא מצדיק את זה.

עוד סרטים חדשים בארצות הברית השבוע: "Legends of Oz: Dorothy's Return" המשך אנימציה זול למראה ל"הקוסם מארץ עוץ", לא שיכנע אף אחד ונקבר במורד הטבלה, עם כ-4 מיליון דולר בלבד; ו-"Mom's Night Out", עם סכום דומה, מצטרף לשרשרת הסרטים הנוצריים החודרים לעשיריה הגדולה בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully